SR7005 loopt vast

Gestart door Rwin, januari 14, 2011, 20:59:34

Vorige topic - Volgende topic

Rwin

mijn AV-receiver SR7005 loopt vast als ik naar internet radio luister. Ik kan dan zelfs het volume en niets anders meer bedienen, ik kan 'em zelfs niet meer uitzetten dus moet de stekker eruit.
Ik heb de laatste firmware update er op gezet, wie heeft hier ook ervaring mee ???

AlchemistII

Hmmm.
Tot nu toe pas 1x een tijd naar internet radio geluisterd, zonder problemen.
Kan me voorstellen dat problemen met de stream een instabiliteit/vastloper veroorzaken. Is de stream stabiel of niet? Zelfde station op pc wel ok?
De SR7005 is natuurlijk al een complete computer , met VEEL instel mogelijkheden. En alle potentiele software risico's van dien...

OnkyoTrucker

Mijn zwager heeft dit ook 1x gehad. Een dag de stroom eraf gehad en nooit meer problemen gehad.
Philips 46PFL5507 , Marantz NR1603, Marantz CD6004 en Dali Ikon 1 MK2 met Dynaudio Stand 3, Yamaha yst-sw015 en Ps3

Rwin

ik heb dit probleem al 2x gehad. de internetstream blijft het goed doen, muziek blijft binnenkomen, maar naar andere zenders zoeken lukt dan ook niet. Grote probleem is dat echt niets het meer doet. Gebeld met de officiele reparatiedienst van marantz, zij hadden hier ook niet eerder van gehoord en er werd zelfs aan een hardware probleem gedacht, iets wat mijzelf onwaarschijnlijk lijkt.
Ik heb de sr7005 via een cat.5 computerkabel met mijn router verbonden en ik stream dus niet van mijn computer, deze staat zelfs uit.
Nu is het niet zo dat ik dagelijks naar internetradio luister en zelf als ik dit wil heb ik meer mogelijkheden (via mijn mediaspeler ontvangen en via de sr7005 evengoed luisteren) Ik heb alleen geen zin om mijn net nieuwe versterker alweer terug te moeten brengen, daarom hoop ik op een update of zo.

fastbrabo

Ook ik heb dit probleem...Erg vervelend omdat het volume niet meer werkt en ook de receiver is niet meer normaal via de knop voorap de receiver uit te zetten. de enige optie is idd spanning er bot afhalen. Zo te horen is het een veel voorkomend probleem en zal het hopelijk met een firmware update verholpen worden. Ook ik heb marantz support gebeld en ze gaven aan nog niet van dit probleem gehoord te hebben....beetje vreemd als ik dit zo lees. Ik heb overigens ook de microprocessor al een reset gegeven zoals in de handleiding vermeldt is. Als iemand een oplossing heeft hoor ik het graag!

Groet,

Erik

sattie

Zit de laatste software versie in het apparaat ?

fastbrabo

jazeker, de laatste firmware staat op het apparaat, hij heeft aan dat er alleen een airplay update is en verdere geen systeem updates.....denk dat we er nog wel meer mensen over gaan horen.

fastbrabo

heb zojuist nog wat lopen testen en misschien leuk als jullie dit ook proberen. Als mijn receiver vast is gelopen op internet radio en ik trek er heel even de LAN connectie uit en steek die dan weer terug dan is het probleem verdwenen. Ik ga in het weekend even spelen met auto sense/ static lan speed enz en controlleer mijn switches en router even. Misschien ligt daar een probleem.......Natuurlijk nog steeds raar dat hierdoor de hele receiver vastloopt.

greetz,

Erik

AlchemistII

Hoera voor nog meer functies!
SR7005 is al een complete computer, met alle risico's van dien...

Stadium III

Hier nergens geen last van
Je moet alleen geduld hebben
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

DiMee

ik heb datzelfde probleem ervaren, juist na het doen van een upgrade van de firmware. meerdere keren zelfs. Ik ben er achter gekomen dat tijdens connecting network en assigning network acties onderneemt door bijv een USB stick aan te sluiten, de SR7005 helemaal vastloopt. nu wacht ik tot ik verbinding heb met het netwerk en dan gaat alles verder goed. tot nu toe geen problemen meer gehad. Dus tijdens assigning network etc, handen af van de receiver.
het is geen oplossing maar een workaround

WilliamB

Erg vreemd.
Had vanavond ook hetzelfde probleem.Bij het update van een Firmware liep hij geheel vast.
Je zag alleen nog de blauwe ring.
Spanning eraf,na een half uur weer ingeschakeld,en alles was weer goed.
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

marco103

Gek word ik er van!!!!!
Elke keer dat ik bijvoorbeeld over schakel van iets naar internet radio.
Slaat hij vast!!! Kan niets meer bedienen. Moet dan de stekker eruit halen om hem weer te resetten.
LEKKER VOOR JE 1800 EURO. ECHT WAAR VOOR JE GELD :x :x

lo

Ben je d'r al mee terug geweest?
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Stadium III

Citaat van: marco103 op februari 16, 2011, 19:57:24
Gek word ik er van!!!!!
Elke keer dat ik bijvoorbeeld over schakel van iets naar internet radio.
Slaat hij vast!!! Kan niets meer bedienen. Moet dan de stekker eruit halen om hem weer te resetten.
LEKKER VOOR JE 1800 EURO. ECHT WAAR VOOR JE GELD :x :x

Uhhh ik heb hier 1 keer last van gehad
Hij wou ook niks meer heb hem toen ff met rust gelaten en het netwerk kwam weer terug
Nog nooit een rest hoeven te doen
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4