B&W dm600i series vervangen voor?

Gestart door SmauG, december 01, 2011, 19:25:09

Vorige topic - Volgende topic

SmauG

Allen.
[vraagstelling veranderd]

Gezien ik in de nabije toekomst waarschijnlijk toch geen echte high-end surround receiver/BDplayer/TV ga aanschaffen dub ik met het idee om mijn speakerset bestaande uit 7 speakers uit de B&W dm600i series te gaan verkopen en voor het "verdiende" geld een hele mooie set luidsprekers te kopen.
Ik draai mijn cd's met een Marantz CD6000ose + PM6010ose. Ik vind deze set het beste spelen met de dm610i omdat ik het gevoel heb dat ik net te kort schiet om met 50wattjes de 640i echt los te laten komen.

Zou ik er heel veel blijer van worden te upgraden naar CDM/NT/70X series speakers te gaan? en zijn deze zuilen makkelijker tot leven te wekken als de zuil;en uit de dm600i serie of kan ik beter gaan luisteren naar iets anders?

Het geluid van B&W spreekt mij heel erg aan, maar sta open voor alternatieven. 2e hands is geen probleem. Ik wil een niet te aggresief maar wel gedetailleerd geluid met een lekkere Punch wanneer ik het volume eens opschroef. Muzikaliteit staat voorop!

erik1950

ik heb  een marantz 1072  en gebruikte ook boxen serie 610  niet slecht hoor , maar vond de bassen  beetje te smoetie je moet er van houden, ik heb nu op ebay twee infinity primus II 250 nieuw in verpakking gekocht  voor 170 euro per 2 , en ik moet zeggen ze spelen heel goed en ik vind ze beter dan de B&W

Marantz 81

Ik denk dat je blijer wordt van een betere versterker  :yes:

Als je daarna nog behoeften hebt aan betere speaker op je gemak div merken beluisteren bij een hifi zaak

Staat nog een zilveren PM7001KI op marktplaats  :-)

JohnWx

Ben ik niet met je een Marantz 81

Speakers bepalen de klankkleur voor het grootste gedeelte
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

SONY ES Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

Marantz 81

Dat is waar John maar hij geeft zelf aan dat de versterker eigenlijk niet genoeg vermogen levert en de speakers fijn vindt klinken

JohnWx

Citaat van: Marantz 81 op januari 21, 2012, 20:50:09
Dat is waar John maar hij geeft zelf aan dat de versterker eigenlijk niet genoeg vermogen levert en de speakers fijn vindt klinken

Zat verkeerd te lezen dacht dat hij met de 610i speelde

zal beter lezen
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Paul

Citaat van: John Wx op januari 21, 2012, 21:10:33

zal beter lezen
Niet echt jouw dag vandaag John.   :schater:
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

JohnWx

Citaat van: Paul op januari 21, 2012, 21:12:21
Citaat van: John Wx op januari 21, 2012, 21:10:33

zal beter lezen
Niet echt jouw dag vandaag John.   :schater:

ik zeg niks

renes59

Probeer een set CDM7NT  op de kop te tikken. Zijn gemakkelijk aan te sturen met 2x50 watt. Een hele verbetering.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

JohnWx

Citaat van: renes59 op januari 21, 2012, 22:15:42
Probeer een set CDM7NT  op de kop te tikken. Zijn gemakkelijk aan te sturen met 2x50 watt. Een hele verbetering.

schijnt met buizen goed te gaan  :angel:

Zoldar

Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

renes59

Citaat van: John Wx op januari 21, 2012, 22:51:31
Citaat van: renes59 op januari 21, 2012, 22:15:42

schijnt met buizen goed te gaan  :angel:
:-D
Als je een buizenversterker hebt waarbij bij de bouw rekening is gehouden met de keuze van de uitgangstrafo's gaat het heel goed. Bij mij is het een perfecte match.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

Zoldar

Ik had B&W's CDM 7 SE en dat ging ook prima.
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

renes59

Citaat van: Zoldar op januari 22, 2012, 12:55:12
B&W zou moeilijk aan te sturen zijn, volgens mij flauwekul.

JohnWx

Citaat van: renes59 op januari 22, 2012, 13:16:57
Citaat van: Zoldar op januari 22, 2012, 12:55:12
B&W zou moeilijk aan te sturen zijn, volgens mij flauwekul.

Je moet niet alles geloven op die fora  :angel: