Citaat van: pameijer op november 28, 2011, 18:03:16
Met een andere eindversterker haal je weinig uit verwacht ik. Zwakke punt is juist de voorversterker van de SR, dat is iig mijn ervaring van de laatste weken. Regel maar 's een goede geïntegreerde versterker bij een hifishop, je zult merken dat je een prima geluid krijgt uit je speakers. Zet diezelfde versterker daarna maar 's via HT-passthrough aan de pre-outs van de SR en merk dat het geluid weer bagger is (met dus de vv van de SR en de ev van de versterker).
Ergo, met monoblokken kom je er niet, de SR kun je niet alleen als ev gebruiken dus je hebt een goede geïntegreerde stereoversterker nodig.
Een pre die ineens een vollere laagweergave tevoorschijn tovert is hoogstwaarschijnlijk verkeerd ontworpen of er zit een defect in .
Ik heb hier verschillende pre's en ev's gehad en naarmate er meer power aan de speakers kwam te hangen werd het laag hooguit wat strakker ,wat je kan zien als een wat dunner laagweergave en het was met verschillende pre's niet anders ,het blijven hele kleine verschilletjes totdat je aan de Bass knop gaat draaien .
Ik heb hier recentelijk nog een set Xanadu's gehad die je zeker tot de top mag rekenen ,maar de laagweergave bleef enorm achter met mijn eigen speakers ,we hebben er 3 verschillende versterkers waaronder een buizen versterker van Prima Luna en een Musical Fidelity + de cheap ass receiver waar ik het eerder over had op aangesloten ,de laagweergave werd echt niet meer of minder .
Ik kan nog wel even doorgaan hoor .....
In de wereld van audio geld nog steeds dat ruimte en de speakers die daar in staan ,en niet geheel onbelangrijk je smaak allesbepalend zijn .