m'n frontspeakers hebben meer power nodig!

Gestart door QuattroNL, november 28, 2011, 17:06:05

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 6 gasten bekijken dit topic.

TurboMarco

Citaat van: WimPeu op november 28, 2011, 17:46:27
Citaat van: Marco op november 28, 2011, 17:45:22
Dan stel ik nog wel een cheap ass receivertje met 90 wpc @ 6Ohm beschikbaar  :-)

Toch niet die decibel beul van een 604 heh... HB
HB :yes:
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

TurboMarco

Citaat van: marvin op november 28, 2011, 17:46:33
Maakt ook niet veel uit, moet allemaal kunnen. Maar als die versterker een stuk harder moet dan voorheen, dan zou daar het antwoord in gevonden kunnen worden.
Mijn mening aangaande receivers en hun kunnen mag wel duidelijk zijn geloof ik....




(Hieronder staat mijn tekst  clown1).
De ts vind het laag niet toereikend ,dat staat los van de volume stand vd versterker .
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

TurboMarco

@ QuattroNL ,

Je hebt toch ook een subwoofer ,gebruik je die dan niet in stereo ?
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

pameijer

Met een andere eindversterker haal je weinig uit verwacht ik. Zwakke punt is juist de voorversterker van de SR, dat is iig mijn ervaring van de laatste weken. Regel maar 's een goede geïntegreerde versterker bij een hifishop, je zult merken dat je een prima geluid krijgt uit je speakers. Zet diezelfde versterker daarna maar 's via HT-passthrough aan de pre-outs van de SR en merk dat het geluid weer bagger is (met dus de vv van de SR en de ev van de versterker).

Ergo, met monoblokken kom je er niet, de SR kun je niet alleen als ev gebruiken dus je hebt een goede geïntegreerde stereoversterker nodig.  byebye
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

TurboMarco

Citaat van: pameijer op november 28, 2011, 18:03:16
Met een andere eindversterker haal je weinig uit verwacht ik. Zwakke punt is juist de voorversterker van de SR, dat is iig mijn ervaring van de laatste weken. Regel maar 's een goede geïntegreerde versterker bij een hifishop, je zult merken dat je een prima geluid krijgt uit je speakers. Zet diezelfde versterker daarna maar 's via HT-passthrough aan de pre-outs van de SR en merk dat het geluid weer bagger is (met dus de vv van de SR en de ev van de versterker).

Ergo, met monoblokken kom je er niet, de SR kun je niet alleen als ev gebruiken dus je hebt een goede geïntegreerde stereoversterker nodig.  byebye
Een pre die ineens een vollere laagweergave tevoorschijn tovert is hoogstwaarschijnlijk verkeerd ontworpen of er zit een defect in .

Ik heb hier verschillende pre's en ev's gehad en naarmate er meer power aan de speakers kwam te hangen werd het laag hooguit wat strakker ,wat je kan zien als een wat dunner laagweergave en het was met verschillende pre's niet anders ,het blijven hele kleine verschilletjes totdat je aan de Bass knop gaat draaien .

Ik heb hier recentelijk nog een set Xanadu's gehad die je zeker tot de top mag rekenen ,maar de laagweergave bleef enorm achter met mijn eigen speakers ,we hebben er 3 verschillende versterkers waaronder een buizen versterker van Prima Luna en een Musical Fidelity + de cheap ass receiver waar ik het eerder over had op aangesloten ,de laagweergave werd echt niet meer of minder .

Ik kan nog wel even doorgaan hoor ..... :-D

In de wereld van audio geld nog steeds dat ruimte en de speakers die daar in staan ,en niet geheel onbelangrijk je smaak allesbepalend zijn .
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Marvin

Jeetje Marco, ik zeg nergens dat ik denk dat de laagweergave afhankelijk is van de gevoeligheid.
Ik reageer enkel op het feit dat z'n volumeknop verder moet, waardoor de kans groot is dat deze luidsprekers gewoon een stuk minder gevoelig zijn.
Maakt verder inderdaad geen donder uit.
Of er meer power nodig is, dat laat ik lekker aan iemand anders over. Is denk ik wel voldoende over geschreven geloof ik. :)




(Hier had uw tekst kunnen staan).


Zoldar

Je hebt tov van oude situatie 2 dingen veranderd.
- een accuphase ingewisseld voor de SR7200
- de luisterruimte is anders
- iets andere bron waarschijnlijk


Die ruimte, daar doe je niets meer aan tenzij je gaat verhuizen (en dat geef je aan). Hier zou ik het ook als eerst zoeken. Lekker mee nemen de set en in je nieuwe huis neerzetten en kijken wat er gebeurd.

Toch zou het zo maar kunnen dat een accuphase net iets anders klinkt dan je huidige receiver. Je zou in naam der audio-hiefie-dielietus, een andere versterker aan de Totems kunnen hangen. En dan ons laten weten of je verschil of verbetering optreed.



Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

Maurice

Citaat van: Marco op november 28, 2011, 17:12:25
Citaat van: QuattroNL op november 28, 2011, 17:06:05
Met name de bass blijft bij mij zwaar achter en ik betwijfel of dat puur aan de akoestiek ligt.


Graag jullie mening.
:yes: natuurlijk ligt dat aan de akoestiek ,en niet te vergeten aan de luidsprekers .
Naja, in mijn geval gaf de rotel eind er toch een behoorlijke punch bij.
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

Maurice

@TS: geen idee waar je woont, anders kan misschien iemand met een eindversterker eens langskomen om de boel te beoordelen en te testen of het voor jou werkt.
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

TurboMarco

Citaat van: Maurice op november 28, 2011, 18:41:41
Citaat van: Marco op november 28, 2011, 17:12:25
Citaat van: QuattroNL op november 28, 2011, 17:06:05
Met name de bass blijft bij mij zwaar achter en ik betwijfel of dat puur aan de akoestiek ligt.


Graag jullie mening.
:yes: natuurlijk ligt dat aan de akoestiek ,en niet te vergeten aan de luidsprekers .
Naja, in mijn geval gaf de rotel eind er toch een behoorlijke punch bij.
In het laag/midden gaf het een verbetering ..dat wel  :yes: ,maar ongeacht welke versterker je er aan hangt schiet ook de Ref Monitor tekort in het laag ,vandaar dat ook jij met subwoofers werkt  :wink:
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

QuattroNL

Ik verwacht ook niet dat ik met meer power opeens (meer) bass ga horen.
Het gaat me om het geheel. De receiver loopt nu, voor m'n gevoel, op z'n tenen. Ik wil wat meer reserves. Een dedicated stereo amp is daar gewoon beter in, vandaar m'n idee om wat krachtigs achter m'n receiver te zetten.
Marantz PM15S2-LE+SR5006 - Totem Arro+Dreamcatcher+Model One Signature center - Loewe Art 42" LCD - Dune Smart D1 - Squeezebox Touch+BOTW - Oppo BDP83 - Synology DS409+ - CA Diamond 2 dempingsplaat+cable clamps.
Cables: Nordost - W&M - RU Connected - JIB

lo

Quatro, hoe groot is jou luisterruimte ook alweer? En hoe groot is ie in verhouding met die van whisper? Mogelijk dat daar toch ook nog een stuk van de oorzaak gezocht moet worden.
Kun je idd niet ergens een goede geintegreerde versterker lenen (hifi winkel) of met je arro's daar naar toe? Ik denk idd dat een goede versterker het laag toch wat strakker en met meer autoriteit neer zou kunnen zetten waardoor het mogelijk meer aanwezig wordt ipv een wollige bass, maar ik verwacht er geen 100% verbetering van hoor  :no:. Ik heb de arro's ook gehoord bij whisper en vond het een bijzonder fijn stel speakers met een behoorlijke hoeveelheid laag voor de afmetingen van die speakers. Je mag er echter geen "overdonderend" laag van verwachten denk ik in een grotere ruimte met wat voor een versterker dan ook.
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

TurboMarco

Citaat van: QuattroNL op november 28, 2011, 18:51:54

Het gaat me om het geheel. De receiver loopt nu, voor m'n gevoel, op z'n tenen. Ik wil wat meer reserves. Een dedicated stereo amp is daar gewoon beter in.
:no:

(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Maurice

Citaat van: Marco op november 28, 2011, 18:56:39
Citaat van: QuattroNL op november 28, 2011, 18:51:54

Het gaat me om het geheel. De receiver loopt nu, voor m'n gevoel, op z'n tenen. Ik wil wat meer reserves. Een dedicated stereo amp is daar gewoon beter in.
:no:
:yes:
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

Cornelis1921

Citaat van: Maurice op november 28, 2011, 18:59:43
Citaat van: Marco op november 28, 2011, 18:56:39
Citaat van: QuattroNL op november 28, 2011, 18:51:54

Het gaat me om het geheel. De receiver loopt nu, voor m'n gevoel, op z'n tenen. Ik wil wat meer reserves. Een dedicated stereo amp is daar gewoon beter in.
:no:
:yes:
:yes: Sometimes H.T. sucks.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *