problemen Marantz sr 5006

Gestart door pele64, november 21, 2011, 19:57:55

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

pele64

Beste mensen,

Ik heb vorige week een nieuwe televisie gekocht (panasonic tx p50 vt30) en een sr 5006.
Ik heb totaal geen verstand van audio dus kom er niet meer uit wat betreft de installatie van de receiver.Ik hoop dat iemand mij verder kan helpen?

Ik heb de televisie aangesloten met een HDMI 1.4 kabel op de arc out van de receiver. Als ik op het knopje van de afstandbediening van de marantz druk om de tv op te roepen, krijg ik een zwart beeld met (no input) dus geen geluid en beeld. Als ik op het dvd knopje druk krijg ik wel geluid en beeld, ik wil dat osd schermje ook op de televisie kunnen zien. Bijvoorbeeld dan kan ik zien welk surround ik ga gebruiken; het volumeknopje wordt dan zichtbaar op de televisie
Ik moet nu om televisie te ontvangen de av funktie gebruiken om tv in te schakelen. Dit is erg omslachtig.

Ik heb mij het hele weekend verdiept in de gebruiksaanwijzing en zoveel geprobeerd en 'verandert' dat ik het niet meer weet. De audio handelaar heeft mij vanmiddag een geel tulp stekkertje verkocht die in de video out van de receiver moest en in de av2 van de televisie, dan zou ik beeld moeten krijgen volgens hem.
Ook dat is niet gelukt, helaas!

Ik hoop dat het een beetje duidelijk is en mij uit de brand kan helpen.
Alvast bedankt.
Groet, leo

Stadium III

Je zult de juiste ingangen moeten aanzetten
Verder kun je dmv ARC beeld en geluid weer naar de reciever brengen

Let wel op dat er 1 ingang maar ARC heeft en die zul je op de juiste stand moeten zetten in de setup
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

pele64

Dank je voor de snelle reactie!

Ik weet alleen niet welke ingang ik moet aanzetten.
Ik heb HDMI 2= arc aangesloten op de HDMI out van de receiver.
Moet ik bij input assign iets instellen?

Stadium III

Idd welke ingang je bij welke tekst wil hebben zoals tv dvd bd enz
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

pele64

de tv, in input assign, staat op ---- en none (digitaal). HDMI 2 staat dan  op DVD,ik heb tv verandert in HDMI 2 maar dat werkt ook niet.
Dit gaat mij allemaal boven mij pet. Ik ben bang dat het niet gaat lukken.
Ik pruts nog wel even door

pele64

Ik word langzaam compleet gestoord. Dit is toch niet normaal meer. Krijg het niet voor elkaar.

Beste Stadium III, woon je misschien in de buurt van Deventer en heb je een avondje niets te doen, of middag. Kun je dan langs komen en kijken wat ik allemaal verkeerd doe? Ik wil de benzinekosten wel vergoeden.

Marvin

Behoorlijk frustrerend, maar uiteindelijk kom je er echt wel.
En waarschijnlijk zal je dan zeggen; Joh, was dat nou alles?!

Stadium III

Citaat van: pele64 op november 21, 2011, 23:46:26
Ik word langzaam compleet gestoord. Dit is toch niet normaal meer. Krijg het niet voor elkaar.

Beste Stadium III, woon je misschien in de buurt van Deventer en heb je een avondje niets te doen, of middag. Kun je dan langs komen en kijken wat ik allemaal verkeerd doe? Ik wil de benzinekosten wel vergoeden.

Deventer is niet in de buurt maar meschien wel andere forum leden  :-D

Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

pele64

Ik heb contact gelegd met de technische dienst van de webshop en de volgende reactie gekregen:

Ik begrijp dat de video verbinding naar de TV goed is en beeld geeft, de aangesloten DVD speler geeft ook beeld?
De bronkeuze "TV" stuurt geen beeld naar de TV maar is bedoeld voor audio weergave van het TV geluid via de receiver.

oké,ik snap het nu. Ik was altijd in de veronderstelling dat ik beeld zou krijgen als ik de tv funktie gebruik maar ik krijg dus alleen audio. Het is zo omslachtig want nu moet ik weer de av funktie van televisie gebruiken om tv in te stellen.

Kan ik, op wat voor manier dan ook, het osd scherm van de receiver op de tv krijgen?

antw.:Het OSD scherm van de receiver en dat geldt verder voor alle beeldbronnen die op de receiver zijn aangesloten worden alleen weergegeven als de TV op de juiste HDMI ingang staat waarop de Monitor Out van de receiver is aangesloten.

Ik voel mij zo dom, ik snap er niets van ik probeer wat maar krijg niet het osd scherm op de televisie.

Wie kan mij hiermee helpen

boerboel

Ik zelf heb ook de sr 5006  in combinatie met de ub 5005 en de Philips cinema. en ik geef toe het is heel veel zoeken zweten lezen heel laat naar bed en weer proberen . nu twee weken verder heb ik hem bijna onder de knie . en morgen ga ik weer op ontdekking reis en ga ik de dts achter spiekers afstellen . verder is het een machtig apparaat en kan je er heel veel mee .maar er effen snel door heen lopen zal je niet lukken . vandaag mijn Iphone er op aan gesloten en het geluid is waanzinnig goed .

mocht je er nou echt niet uit komen hoor ik het wel .


GR,boerboel

Deel McMan

Ik heb onlangs dezelfde receiver gekocht en na het lezen van alle reacties ging ik met het zweet in mijn bilnaad aan de slag. Alles braaf opgevolgt zoals de verkoper mij verteld heeft en na slechts 30 minuten deed alles het. Weet je zeker dat je 1.4 HDMI kabel hebt aangesloten tussen de beide ARC aansluitingen?

Johan van Loon

De SR5006 is een zeer gecompliceerd apparaat.
Om alle instellingen optimaal te krijgen moet je enkele avonden door de handleiding.
De TV knop gebruik je inderdaad niet als je al je apparaten via HDMI aangesloten hebt.

Verder is de SR5006 een fantastisch apparaat. De vele instelbare functies hebben wat aandacht nodig.




pele64

#12
Beste mensen,

Ik heb de ARC van de televisie met HDMI 1.4 aangesloten op mijn MArantz sr 5006. De mediaplayer en BD ook met HDMI 1.4 aangesloten op de versterker.

De geluidsvolume van de mediaspeler op maximaal gezet.

Wat ik dus storend vind is dat je de geluidsvolume van de versterker flink open moet zetten om er goed geluid van de aangesloten apparaten te krijgen.

Bij de tuner is dat niet zo en dat wil ik ook graag bij muziek afspelen en films kijken van de mediaspeler.

Weet iemand hoe dit komt?

Johan van Loon

Dit probleem ontstaat doordat de aangesloten bronnen een verschillend signaalniveau afgeven. Stel bij voorkeur het geluidsniveau van het bronapparaat in op maximaal uitgangssignaal. Daarna in de SR5006 per bron het geluidsniveau corrigeren zodat de diverse bronnen uiteindelijk een zelfde geluidsniveau hebben. Iedere bron kan +/-12dB gecorrigeerd worden. Zie pagina 109 van de handleiding. Kies op de SR5006 eerst de bron die je wil corrigeren- daarna via input setup - input mode - Source level het geluid van de bron corrigeren.

Succes, bij mij is het gelukt om op deze manier alle bronnen op een gelijk geluidniveau te krijgen. 

madevt

een paar dingetjes.

Je TV geeft alleen de volume stand weer van je SR dus niet of het DD, DTS of dergelijke is dit geeft alleen je display van je SR weer.

Je hoeft niet op afstandsbediening van je SR op TV tezetten om het geluid van je TV via je SR tehoren.
Dan zou je SR idd niets vinden.
Als je DHMI 1.4 op je juiiste uitgang van je TV zit dus met ARC (HDMI 2) en in je 5006 gewoon in de out/arc hdmi uitgang. dan zou je SR vanzelf op TV moeten gaan en het geluid van je TV weergeven.
suc6