problemen Marantz sr 5006

Gestart door pele64, november 21, 2011, 19:57:55

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

pele64

Ik heb gedaan wat Johan zei en iedere bron flink gecorrigeerd. De volume is daardoor stukken beter!

Dank jullie voor je reactie.

Texpert.

Citaat van: madevt op maart 07, 2012, 22:28:44

Je hoeft niet op afstandsbediening van je SR op TV tezetten om het geluid van je TV via je SR tehoren.
Dan zou je SR idd niets vinden.
Als je DHMI 1.4 op je juiiste uitgang van je TV zit dus met ARC (HDMI 2) en in je 5006 gewoon in de out/arc hdmi uitgang. dan zou je SR vanzelf op TV moeten gaan en het geluid van je TV weergeven.


Helaas werkt dat bij mij ook niet. Krijg het zelfde gevoel als de topicstarter en snap er geen hout meer van frusty frusty

Alles aangesloten met hdmi/arc 1.4 kabel maar geen geluid van de tv te horen :no: :no: Wel als ik de BluRay speler een schijfje laat afspelen, dan hoor ik gewoon het geluid van de dvd.

Waardeloos dit. Speciaal gekocht onder meer voor geluid van de tv via de receiver af te laten spelen, maar helaas :no: :no: Draai ik het volume helemaal open hoor ik wel lichte ruis. Hoe komt dit?

Had ik deze ellende van te voren geweten had ik mijn oude BeoVision tv laten repareren, stereosetje laten staan, geen Marantz receiver en blu-ray gekocht en geen Panasonic GT50 aangeschaft. Had mij ook nog eens een aardige berg geld bespaard laat staan van alle ergenis :no:

Marvin

Lichte ruis hoor je altijd uit een versterker zonder signaal en vol volume.

Marvin

Geluid van de tv gewoon met een toslink/glasvezel naar de receiver toe laten lopen, gegarandeerd zonder problemen.

Texpert.

Dat zou inderdaad kunnen ja, maar ik kan het eigenlijk gewoon niet accepteren dat er een ARC opzit en dat dit gewoon niet werkt. Je koopt alles nieuw, meest recente model en het werkt gewoon niet, althans niet bij mij. Ik vind het gewoon jammer dat er na een fikse geldinjectie absoluut geen vooruitgang is ten opzichte van de oude situatie (Bang & Olufsen BeoVision Avant, NAD stereo). Heb bewust voor wat duurdere componenten gekozen om dit soort risico's uit te sluiten maar wellicht had het met apparaten die de helft goedkoper zijn wel gelukt.

Marvin

#20
Je snapt het niet, maar dat ligt natuurlijk niet aan de apparatuur die je gekocht hebt.
Dat gedoe met die HDMI protocollen lopen veel mensen tegenaan.

Sorry.  :-D

(Maar waarom moeilijk doen als het makkelijk kan?)

Texpert.

Citaat van: marvin op juli 14, 2012, 00:38:20

Sorry.  :-D



No sorry, je hebt gewoon gelijk. Ik snap het inderdaad niet, en ben zo stronteigenwijs dat niet willen accepteren redface  Ik blijf echter hopen dat het ooit eens gaat werken.... shutup

Marvin

Trial and error...  :-o

Ik kan je helaas niet helpen, ik ben nog van de ouderewetse HDMI-loze recevier.