Citaat van: pameijer op november 22, 2011, 16:02:01Frequencyrange is 30Hz-30kHz, vind ik wel full range. Het zijn ook geen kleintjes. Wat vind jij wel full-range? Met films blazen ze meer dan hard genoeg lucht er uit!
yep, zei het al eerder: mooie & geen goedkope speakers
maar dat bereik is op papier, 40-50 Hz lukt vast nog wel (& drukt reeds aardig)
diep (sub)laag zit imho daaronder &
dat blaast pas..
heb je vooral bij film (wooooff
) explosies
CiteerIk heb er vorige week stoeptegel onder gezet, ook omdat de baspoort naar beneden blaast. Scheelt een heel klein beetje, kan ook psychisch zijn dat ik verschil denk te horen. Ik heb een offerte opgevraagd voor Belgisch hardsteen, op maat gezaagd en met facet geslepen, maar liefst €97,= voor 2 steentjes! dus!
wat had je er voordien onder ? demping of spikes & welke vloer heb je ?
mijn fronts hebben ook zo'n downfire poort, ze staan gewoon op vinyl nopjes (demping/ontkoppeling)
CiteerGeen sub, niet nodig hier.
had ook lang die overtuiging, heb je mooie fronts & dan mag dat wel volstaan zeker..
icm een receiver valt flink wat meerwaarde (warmte) te halen (ook voor muziek/stereo weergave)
voor lekkere HT een no-brainer, op die channels geldt hetzelfde als voor de fronts
minimale support tot 40Hz
normaal gezien hoger voor de center & sides (afh v/d speakers)
een actieve sub is eigenlijk 'echt' actief bi-ampen: dat laag knip je weg uit je kanalen (small)
& gaat naar de versterker op je sub (die ziet ook enkel dat spectrum & geen mid/hoogfrequent)
CiteerWat maakt dat je denkt dat bi-amp af te raden is? Ik zal het van de week 's checken, heb vanaf begin zo gedraaid, maar alles ligt nu toch open.
het heeft meer zin met een 3-weg (mids/high & laag scheiden)
als ik het goed voor heb zet je nu een full-range signaal enkel op je tweeter
die energie wordt grotendeels verstookt in je wisselfilter (voor 95% zeg maar..)
ook hier draai ik sinds kort weer single amped/wired, ik mis alvast niks..
CiteerZal binnenkort wel wat foto's posten, mss in een "de set van"-topic.
mooi ende hoog tijd !
tot slot: eerst je SR ff goed afstellen vooraleer je hem afschrijft
to do lijstje (zo je wil)
* speakers lekker opstellen & ontkoppelen v/d vloer
* enkel (koperen) kabeltje aanleggen
(2.5 mm² zal volstaan want 4 krijg je niet blank in de connectors op de SR )
* mooi subje aanschaffen & integreren (ADSY)
dan pas een oordeel vellen over de SR, of anders gewoon alles buiten & stereooooo
CiteerHeb vanochtend trouwens de PM15 teruggebracht. En nu staan de Cary buisjes te wachten op installatie.
buisjes.. veel plezier !