Tape Out ipv Pre-out op SR6004?

Gestart door pameijer, november 20, 2011, 23:40:57

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

pameijer

In mijn huidige setup met een SR6004 en UD5005 was ik erg ontevreden over de stereo-geluidskwaliteit. Na veel gekl**t in de marge (kabeltje, stoeptegel onder de speakers, Audyssey, plaatsing, oren uitspuiten etc.) heb ik nu een PM15S2 op proef draaien thuis. Wow, wat een verbetering! Meer detail, geluid los van de speakers, niet zo muddled meer (kan geen NL-woord hiervoor verzinnen). Ik ben nu weer lekker muziek aan het luisteren!

Natuurlijk de pre-outs aangesloten op de P-Direct In om van de SR6004 de tuner, de DAC, de surround en de videoprocessing (Apple TV) te kunnen blijven gebruiken. Maar helaas, het geluid klinkt dan weer alsof het eerst door een moeras naar boven moest borrelen. Mijn conclusie: vooral de voorversterker van de SR6004 laat serieus steken vallen in een wat serieuzere setup.

De beste verkoper van de leuke hifiwinkel "De Groef" in Groningen stelde voor om dan de tape-out ipv de pre-outs te gebruiken om zo de voorversterker te omzeilen. Dat ik daar zelf dus niet opgekomen was....., en ik heb er eigenlijk nog niemand hier over gehoord dus misschien is het idee wel geniaal  :-D . Enige nadeel: voor surround moet je handmatig de voor- en achterspeakers qua volume bedienen.

Drie vragen:

  • Zijn er meer mensen die de CDR-out van de SR600x gebruiken, en wat zijn de ervaringen?
  • Is de CDR-out van de SR6004 inderdaad een tape-out (voordat ik de geleende PM15 opblaas)
  • Kan ik puur voor surround dan nog steeds de pre-outs van de SR gebruiken als ik ook de CDR-out heb aangesloten?

Volgende week trouwens een buizenvoor- en eindversterker van Cary uitproberen, Ben erg benieuwd, dit is de echte high-end! ProAc's schijnen het goed te doen op buizen, en ik heb nog nooit een buisje gehoord.
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

rexp

Ik heb ooit geprobeerd om een Pm6003 op de tape out van mijn SR5004 aan te sluiten. Werkte niet; moest volume 100% open draaien om geluid te krijgen.

JohnWx

Het kan wel maar het is niet makkelijk
Vroeger deed men het ook in de kroeg en werd er gewoon een schroef tussen de volume knop gezet  :evil:
Er bestaan wel goede schakelkasten iets van 200 euro tussen de 2 versterkers
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

pameijer

Is de CDR-out dan niet op line-level?
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

JohnWx

Citaat van: pameijer op november 21, 2011, 09:55:50
Is de CDR-out dan niet op line-level?

jawel maar wat is het line level ?
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

pameijer

Citaat van: John Wx op november 21, 2011, 13:45:06
Citaat van: pameijer op november 21, 2011, 09:55:50
Is de CDR-out dan niet op line-level?

jawel maar wat is het line level ?
Klaarblijkelijk niet gestandaardiseerd  :no: De Marantz UD5005 gooit er ook een te hoog niveau uit volgens de Marantz SR6004 --> PEAK PEAK PEAK PEAK PEAK PEAK PEAK PEAK PEAK PEAK PEAK PEAK PEAK PEAK PEAK  violent1

Als de apparaten elkaar al niet goed aanvoelen, hoe krijgen we dan ooit vrede op aarde  nopompom
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

still life

Citeerheb ik nu een PM15S2 op proef draaien thuis

zit daar geen HT-pass op ?

mss ff zo draaien vooraleer je het VV-gedeelte v/d SR volledig afschrijft..

& de UD doet het ook niet slecht over hdmi (zal de SR beter aanvoelen  :-D )
The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

pameijer

Citaat van: still life op november 21, 2011, 15:21:24
Citeerheb ik nu een PM15S2 op proef draaien thuis

zit daar geen HT-pass op ?

mss ff zo draaien vooraleer je het VV-gedeelte v/d SR volledig afschrijft..
Uhm, ja...., en die heb ik ook aangesloten - zie mijn openingspost. En dan gebruik je dus de voorversterker van de SR6004 en die is dus niet zo goed vind ik (zachtjes uitgedrukt). Daar kwam ik juist achter door die HT-passthrough.
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

still life

snap het niet goed, denk ik.. luistert dat zo nauw dan in surround?

bedoel, met die HT-pass kom je toch weg zonder de SR (voor stereo)

voor HT activeer je de EV-functie op de PM, die dan op de front pre-outs v/d SR draait als input
de overige kanalen worden direct door de SR aangestuurd..
The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

pameijer

Voor surround kan het me idd weinig boeien, dat is gewoon knallen met lekkere explosies (zie hier mijn filmsmaak...). Maar ik heb ook veel, héél véél, muziek op de NAS digitaal, of Spotify, of op m'n iPhone of iTunes. Om die te spelen heb ik de DAC nodig van de SR6004, en dan is het geluid gewoon niet goed omdat ik dan de vv van de SR wèl moet gebruiken. En dat vind ik dan weer wel belangrijk!
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

Marvin

Citaat van: John Wx op november 21, 2011, 08:29:53
Vroeger deed men het ook in de kroeg en werd er gewoon een schroef tussen de volume knop gezet  :evil:

Ja, herkenbaar verhaal. Aan boord werden de eindtrappen zo beveiligd..... :-D

still life

#11
mss is de kwaliteit van die (digitale) bronnen niet 'on par'..
in de eerder vermelde setup prik je de UD analoog op de PM (+ alle overige stereo bronnen)
& ga je over hdmi naar de SR (voor HT)

anders kun je nog gaan voor een mooie aparte dac (heb je weer een extra stereo input voor de PM)
of ga direct (all in one) voor een SR7005..  :-D

The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

pameijer

Still Life, ik begrijp dat je moeilijk kunt accepteren dat de vv van de SR6004 niet zo goed is  :-D
Mijn digitale bronnen zijn een Airport Express (digitaal via coax aangesloten) en een Apple TV (met een Toslink aangesloten). Dat zijn dus gewoon doorgeefluikjes van enen en nullen, ik geloof niet zo in kwaliteitsverschillen daarin agv jitter. Als ik inderdaad de PM15 of een andere stereoversterker aanschaf, kan ik inderdaad overwegen om daarna nog 's een keer een goede DAC erbij te doen en dan de SR ook daarvoor te passeren. Maar eigenlijk wil ik het gewoon proberen via CDR-out, morgen maar 's proberen en hopen dat ik de boel niet opblaas!

PS: Ik heb mijn UD niet via HDMI aangesloten, maar via component en coax aan de SR en via tulpjes aan de PM.
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

WimPeu

Waarom via component....dan heb je nooit Full HD heh,,max 1080i en natuurlijk ook nooit de HD audio tracks.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

JohnWx

Citaat van: still life op november 21, 2011, 15:40:08
snap het niet goed, denk ik.. luistert dat zo nauw dan in surround?

bedoel, met die HT-pass kom je toch weg zonder de SR (voor stereo)

voor HT activeer je de EV-functie op de PM, die dan op de front pre-outs v/d SR draait als input
de overige kanalen worden direct door de SR aangestuurd..

Stereo en SL  :no:

HT en SL  :yes:


:schater:


De wereld tussen STEREO en HT is maar voor enkele te overbruggen  :angel:


Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.