Welke vloerstaande luidsprekers

Gestart door Zoldar, november 20, 2011, 12:31:31

Vorige topic - Volgende topic

JohnWx

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

SONY ES Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

still life

Citaat van: John Wx op januari 31, 2012, 22:40:40
Citaat van: still life op januari 31, 2012, 17:37:06
Citaat van: Zoldar op januari 31, 2012, 17:25:03. De Onkyo liet ze zingen.

het zou niet mogen zijn..  :-D

speakers geven de klankkleur  :evil:

altijd leuk om de ervaring v/h geluid/weergave (door zoldar beschreven) te lezen..  8-)
The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

erik1950

ook eens denken aan de infinity primus 360

pameijer

Citaat van: erik1950 op februari 07, 2012, 13:41:40

Totaal andere prijsklasse, Zoldar houdt dan zo'n €3.000 over voor wat speakerkabeltjes  :roll:
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

JohnWx

Citaat van: pameijer op februari 07, 2012, 13:58:36
Citaat van: erik1950 op februari 07, 2012, 13:41:40

Totaal andere prijsklasse, Zoldar houdt dan zo'n €3.000 over voor wat speakerkabeltjes  :roll:

Voor het geld vast prima maar die slaat hij over  8-)

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

SONY ES Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

erik1950

oei dat is andere koek zou dat ook eens graag horen spelen  speakers van 4000 euro,  die vind je niet in mediamarkt

still life

The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

cz79

Is de battle nog steeds Dyn..hoe heet het ook alweer vs PMC???

lo

Dat is een uitgemaakte zaak natuurlijk... :yes: :-D
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

pameijer

Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

lo

De gong van de laatste ronde heeft geklonken....... en de winnaar is.......je kent het wel......

Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Marantz 81

cz79

Natuurlijk wordt dat hem niet, Zoldar heeft toch gewoon oren die werken... clown1

Zoldar

Triangle Genese Quartet

Dat zijn ze geworden.

De invloed van de kamer.
Nieuw huis, nieuwe kamer, andere bank en geen muur direct achter mijn hoofd hebben een grote invloed op het geluid. Heb een weekje kunnen spelen met de monitors waar ik bekend mee ben. En wat meteen opviel is dat het hoog hier wat minder scherp aangezet wordt en dat bass frequenties meer ruimte krijgen. Het geheel is wat minder "toppy". Mijn zorg was dat de Triangle Quartet's te hard zouden worden in midden en hoog.

De hervonden waardering voor Home Theatre.
Met de Graaf in de garage en de HT set in limbo deed hier een Onkyo zijn intrede. En die laat horen dat je met een mooi setje rears ook audiofiel van films en muziek DVD en multi channel SACD kunt genieten.

Die Cymbals!
In deze kamer, met deze akoustiek gaat bij mij de vlag uit zodra iemand een goede plaat op zet met lekker drumwerk. Want dan hoor je dat, ondanks de mooie tweeter in de PMC, ze bij Triangle helemaal niets terug nemen in het hoog. Het ligt er wat dik bovenop hier en daar maar ik zit liever aan  de enthousiaste kant van neutraal dan aan de ingetogen kant (Dynaudio).

Altijd see through midden
Of het een voordeel is van een 3 weg? geen idee. Maar bij de PMC hoorde ik in  complexere muziek in het midden minder detail. Meer hash en soms ook verharding. Die papieren midden toner van 17 cm doet zijn werk met sang froid, ook als het los gaat in de muziek. Klappend publiek zijn individuele handjes.
Dynaudio zet meer gevoel daar tegenover, mischien meer warmte.
PMC's waren een openbaring qua dynamiek met snare drums. Hoe live die overkwamen had ik alleen nog bij mijn AKG koptelefoon gehoord...en bij Triangle.

De verwarring
OK. Op de 3rde avond testen gebeurd er dit:
"Nu wat bass testen. speaker ompluggen, level matchen pfff. Zo, nieuwe van Yello erin.
Wat een bass, dat dat uit die Triangles kan komen. Of draaien de PMC 's nu? Niet normaal zo veel detail in de bass. Het boemt wel maar er zitten ook herkenbare vibrato's ergens onderin het spectrum die ik alleen gewend was te horen met een AKG koptelefoon. Het hoog en midden effecten komen nu los van de speakers en de speakers beginnen te verdwijnen omdat de zaken in het midden van het stereobeeld alle focus hebben"

Na dit nummer ga ik de PMC's weer aan pluggen om erachter te komen.........dat ze al aan stonden. Zo. Dat maakt het lastig. Toch PMC's?

Triangle aan zet. Die bass van daarnet is er vollop aanwezig en voor het gehoor loopt het net zo laag door. Met minder definitie. En iets minder slam. Maar dan ontvouwd er zich een stereobeeld voor en naast de speakers, zo ver. Het is wide screen vs imax. De hoogte van de tweeter speelt zeker een rol want sommige effecten lijken bijna van de achterwand te komen. De tweeter staat op zo'n 1.20 m en straalt ook over de bank heen.

Dit was de deal maker. Samen met het feit dat ik al een setje Triangle Genese Trio monitors had. En die kunnen nu als rears aan de slag.
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

Cornelis1921

stupid notworthy :yes: Alle lof voor je verslag(en), Zoldar. Nu heel veel luisterplezier!! Groet, Cor.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *