Welke vloerstaande luidsprekers

Gestart door Zoldar, november 20, 2011, 12:31:31

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Zoldar

De PMC Twenty.24. Wat een heerlijke speaker.



Eerst beluisterd op een TEAC midi setje.


hmmmm. Ja redelijk wat detail. Waar is de bas gebleven. Waar is de dynamiek. En waarom klinkt het allemaal wat kil. Harder draaien gaf allen meer blikkerigheid en niet meer punch. Geluidsbeeld ver te zoeken.

Snel een andere versterker aangesloten. De extravagante KR Kronzilla. 50 watt buizen amp.



OMFG! Wat een soundstage! wat een bass (hij is er toch), wat een detail. De mannen die beweren dat alle amps op elkaar lijken. Lees niet verder en blijf lekker verder spelen met kastjes en multi meters. Dag en nacht verschil? ja. Level matchen? who cares als bij elk niveau dat je muziek speelt je haren overeind gaan staan (Kronzilla) of dat je na een half nummer al de zaak uit wilt zetten (TEAC).

En wat gaan die PMC's hard. Ze vinden het alleen maar leuk. Harder draaien is gewoon meer druk op je borstkas, meer hoog zonder veel harder te worden. They Rock!

Zo in isolement mis ik niets aan hoog/midden of dynamiek tov van Triangle.

De PMC Twenty.24 komt over 2 weken ook logeren in huize Zoldar, samen met de Triangles en de GX300.
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

Zoldar

Citaat van: Marantz 81 op januari 07, 2012, 20:21:32
Woon je al in het nieuwe huis ?

Zit nog midden in de verhuizing. Maar het weekend van de 28ste kunnen de speakers hun ding doen. Triangle, PMC en Monitor Audio.
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

Whisper.nl

Leuk om je ervaringen te lezen.

Heb je al een paar bepaalde speaker(s) in beeld die je voorkeur hebben of ben je nog zoekende ?

Groet Whisper
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

Zoldar

dynamisch, open, helder, forward, detail rijk. Dat zijn de eigenschappen die magie maken samen met mijn Graaf GM50b amp. 

De Triangle's Genese, PMC's Twenty en Monitor Audio GX voldoen hier allemaal aan. De vraag is hoe het in de nieuwe huiskamer gaat uitpakken. WAF factor speelt ook mee. Dus geen PA set.
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

Whisper.nl

Pffff wachten, wachten.

Dat is niet mijn favo bezigheid.

Groet Whisper
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

Zoldar

Nee maar nu meteen een paar speakers inpakken en thuis erachter komen dat het allemaal toch iets anders uitpakt...

Met alledrie zou ik nu al zo blij zijn als een kind.

De edge en levendigheid van Triangle icm tubes is aanstekelijk. Is accu ook niet een amp die het hoog ultra schoon weergeeft? Daar kun je toch een redelijk transparante speaker aan hangen? Maar ze komen wel wat tekort in de bass en "heft". Hoe pakt dat uit een vrij kale kamer? Is het te compenseren met de BK sub?
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

cz79


Marantz 81

Citaat van: Zoldar op januari 07, 2012, 21:03:24
De mannen die beweren dat alle amps op elkaar lijken. Lees niet verder en blijf lekker verder spelen met kastjes en multi meters. Dag en nacht verschil? ja. Level matchen? who cares als bij elk niveau dat je muziek speelt je haren overeind gaan staan (Kronzilla) of dat je na een half nummer al de zaak uit wilt zetten (TEAC).

Ja het zou toch een saaie audio hobbie worden als alles hetzelfde zou zijn ( wel lekker goedkoop ) en gelukkig is dat niet zo  pompom pompom

Toen ik de SR aansloot op men dynaudio,s dacht ik dat ze kapot waren  :schater: harder zetten hielp ook niet :no:

TurboMarco

Een actief luidsprekers systeem is iig niet aan jullie besteed ,stel je voor dat je klaar bent met het geneuzel met kabeltjes en versterkers  clown1

Aan de andere kant je bent met een actief 3 weg... of een 4 weg systeem wel duurder uit en dan moet het wel beter zijn ...toch ?
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Marantz 81

Alles is relatief natuurlijk  :-)

Als iemand tegen mij zegt dat zijn Jaguar van 2 ton zo lekker rijdt denk ik van  :gaap:

Geeft mij maar een Civic of Integra Type R van 35 duizend euro ,die mijn een adrealine kick geeft  HB

Zoldar

Behalve de betere pro audio PA sets op concerten  heb ik geen ervaring met actieve systemen. Dus je kunt me alles wijs maken. Ik weet zeker dat een mooi actief setje Tannoys pro audio mij veel plezier zal brengen.

Een live gevoel in de huiskamer brengen gaat het best met een pro audio set denk ik. consumer audio daar gaat meer geld in om vs resultaat. Maar waar ga ik een pro audio set neerzetten? in een apart huis?

Geef me wat opties die werken in een huis met vrouw en kinderen en ik sta er open voor.

Iedereen geniet van muziek in zijn eigen manier. En ik vind ze allemaal mooi.

Marvin met zijn pro audio Tannoys. 116 db! Geweldig.




Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

Marantz 81

Dat is het ook wel wat je wilt en hoe je luistert  :-) daarover kun je ook eindeloos discuseren want iederen heeft andere wensen

Ik hou ook van dikke PA installatie dat je weggeblazen wordt ,maar dat gaat niet in een appartament waarbij je ook rekening moet houden met mensen die om je heen wonen  :wink:

Vroeger moest het bij mij allemaal zo hard mogelijk met dikke bass maar ben steeds meer richting de weergave van de muziek gegaan waarbij het op normaal niveau ook al krachtig diep vol en detailrijk klinkt  byebye

Cornelis1921

Citaat van: Zoldar op januari 07, 2012, 21:03:24
De PMC Twenty.24. Wat een heerlijke speaker.



Eerst beluisterd op een TEAC midi setje.


hmmmm. Ja redelijk wat detail. Waar is de bas gebleven. Waar is de dynamiek. En waarom klinkt het allemaal wat kil. Harder draaien gaf allen meer blikkerigheid en niet meer punch. Geluidsbeeld ver te zoeken.

Snel een andere versterker aangesloten. De extravagante KR Kronzilla. 50 watt buizen amp.



OMFG! Wat een soundstage! wat een bass (hij is er toch), wat een detail. De mannen die beweren dat alle amps op elkaar lijken. Lees niet verder en blijf lekker verder spelen met kastjes en multi meters. Dag en nacht verschil? ja. Level matchen? who cares als bij elk niveau dat je muziek speelt je haren overeind gaan staan (Kronzilla) of dat je na een half nummer al de zaak uit wilt zetten (TEAC).

En wat gaan die PMC's hard. Ze vinden het alleen maar leuk. Harder draaien is gewoon meer druk op je borstkas, meer hoog zonder veel harder te worden. They Rock!

Zo in isolement mis ik niets aan hoog/midden of dynamiek tov van Triangle.

De PMC Twenty.24 komt over 2 weken ook logeren in huize Zoldar, samen met de Triangles en de GX300.
Zoldar, goed bezig! :yes:  byebye, Cor.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Whisper.nl

#193
Citaat van: Zoldar op januari 07, 2012, 22:04:52
Nee maar nu meteen een paar speakers inpakken en thuis erachter komen dat het allemaal toch iets anders uitpakt...

Met alledrie zou ik nu al zo blij zijn als een kind.

De edge en levendigheid van Triangle icm tubes is aanstekelijk. Is accu ook niet een amp die het hoog ultra schoon weergeeft? Daar kun je toch een redelijk transparante speaker aan hangen? Maar ze komen wel wat tekort in de bass en "heft". Hoe pakt dat uit een vrij kale kamer? Is het te compenseren met de BK sub?

Hoi Zoldar,

Nope, let op welk type je gebruikt/ neemt.
Mijn accu E305 geeft een heleboel echt schoon weer en nijgt naar de warme kant.  :yes:
Maar de E305 is weer gedetaileerder en heeft (veel) meer power dan de E 205 en E 206.
Het e.e.a. hangt wel samen met de bijbehorende CD speler / luidsprekers / ic en ls snoer.
Deze accu heeft geen enkel te kort aan bass. Ik heb geen behoefte aan een sub.
Voor mijn gevoel komt de bass er heel strak uit.
Maar bij mij hoeven de broekspijpen ook niet te wapperen als de muziek speelt.

In een kale kamer zal elke mooie set niet klinken. Wat je ook gebruikt.

Het compenseren met een sub zal je de topic van CZ79 even moeten volgen.
Hij is daarmee aan het uitproberen.

Groet Whisper  byebye

Ps ik ben een Totem aanhanger.
Op mp staat een Totem Hawk.
Ken het geluid niet van deze speaker maar als die nog beter klinken dan de Sttaf. (nog meer laag)  pompom
http://link.marktplaats.nl/516583581
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

cz79

Gisteren erachter gekomen dat het verhelpen van een staande golf met een sub wel degelijk een verschil kan maken (zie set van CZ79), ik ga woensdag met een sub testen in mijn set en dan kom ik er vanzelf achter of dat een blijvende oplossing is of niet.

Andere zitplek verhelpt vooralsnog alle 'problemen'. Gewoon eens kijken wat de PMC doet in jouw situatie, maar bas geven ze zeker weer (lang leve de ATL; Advanced Transmission Line).