welkom martijn
CiteerGisterenavond vond ik in de handleiding van de receiver waarschijnlijk de oplossing voor mijn probleem. Als ik het goed begrijp is het mogelijk dat ik de Focal speakers aansluit op de "High Surround" aansluiting en de KEF set gewoon op de aansluitingen aangesloten laat zitten waar ze nu op zitten. Op het moment dat ik dan op de afstandsbediening schakel tussen SPKR-A en SPKR-B zou ik volgens de handleiding of de KEF zet aanzetten of de Focal set.
yep, dat kan.. zo blijft de kef set ook beschikbaar voor 5.1 surround
als je 7.1 wil moet je kiezen voor ofwel backs, heights of wides
CiteerWat ik niet lees in de handleiding is dat wanneer ik schakel naar de 'Surround High" speakers (lees: Focal stereo opstelling) of de KEF subwoofer dan uitgeschakeld word.
is afhankelijk v/d instelling op je fronts (large/small) & LFE (enkel SW of both)
stel je de nieuwe fronts in op large & LFE enkel via SW, zal die kef-sub enkel meespelen met 'zijn' eitjes
CiteerMuziek luisteren (noch in stereo en noch in direct) is een drama daarintegen met de KEF 5.1 set. Ook niet zo gek natuurlijk want deze set is niet eigenlijk niet gemaakt om muziek te luisteren.
mag ik vragen hoe de SR afgesteld is ? met name: maak je gebruik van audyssey of manuele settings
met die keffertjes moet muziek luisteren nl niet noodzakelijk zo beroerd te zijn
dit gezegd zijnde ben ik het wel roerend met je eens om mooie fronts te overwegen
CiteerNu ben ik al weken op zoek naar een zuilspeaker set die de front speakers van de KEF set kunnen vervangen om zo toch mooi stereo muziek te kunnen luisteren en niet de KEF set geweld aan te doen. Nu blijkt dit in de praktijk moeilijk te zijn. Ik heb al diverse stereo speakers beluisterd en ben tot de conlusie gekomen dat de Focal Chorus 826V mooi klinkt en ook nog eens binnen mijn budget ligt. Nu ben ik alleen bang dat deze speakers niet goed samen gaan met de KEF speakers in een 5.1 opstelling.
focal is een degelijk merk, hier op het forum zijn nog enkele SR bezitters, telkens met andere fronts
die combi is dus niet zo moeilijk te maken..
Citaat van: pameijer op november 16, 2011, 14:17:12
Mooie set heb je trouwens. Als alternatief zou ik je willen laten overwegen om toch een mooie set staanders aan te schaffen en als gewone fronts in te zetten, en dan de front-eitjes die je dan over hebt inzetten als front-high of surround-back speakers, heb je een mooie 7.1 setup.
dit lijkt me nog de makkelijkste weg, met behoud van alle opties
voor muziek of andere stereo-bronnen, kies je dan gewoon stereo weergave & gebruik je de zuilen
voor surround maak je gebruik v/d eitjes, met behoud van die mooie fronts (7.1)
zo draai ik tenminste:
Citaat van: MartijnValkier
een waar genot met de opstelling die ik nu heb staan
ook in stereo..
surround is slechts 5.1, vanwege een 'speciaaltje' op de fronts..