Marantz 2226b problemen

Gestart door bram, november 15, 2011, 19:23:38

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

bram

Hallo allemaal,

Tijdje geleden een 2226b van de buurvrouw gekregen, erg blij mee. Had alleen wat kraakjes maar na wat contactspray op de potmeters was alles top.

Nu na een paar weken ineens een probleem:

Alle knoppen op de onderste rij reageren niet meer, alles van de bron selectie tot het volume. Er werkt slechts een kanaal op vast volume. Nog vreemder: het geluid stopt pas 10 sec na uitschakelen.

Hopelijk kunnen jullie mij wat tips geven, ik ben een echte elektronica noob, wel een beta en ben wel bereid me te verdiepen om er meer van te leren..

alvast bedankt,

bram

Paul

Als je een echte elektronica noob bent zou je aan een schema moeten komen en meten is weten.
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

HAL9000

Bram,


Deze  receiver heeft geen relais  dus  je hoort alle  opstart hikken. Als je deze dan uitschakelt  dan zijn de  elko's  nog  opgeladen voor een paar seconden.  Dat hoort is alleen maar een indicatie  dat  de elko's nog prima zijn.

Wat  betreft  het niet reageren van de knoppen onder,  het zou  zo simpel kunnen zijn dat  het contact niet goed is door  vuil,  of  los  gelaten tin. Kijk  even als alles goed  aangesloten zit,  en ga  even  goed  tekeer op de  knoppen en potmeters  vuil  door lang stilstaan kan  de boosdoener zijn.

Jon
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!