SR7005

Gestart door maxpeet, november 14, 2011, 14:52:41

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

maxpeet

Heeft iemand ervaring met PRo Audyssey?  Heb contact met iemand die gecertificeerd Audyssey -dealer is.

Het is begonnen met de vraag over aansluiten van de speakers. Heb twee front, center speaker voor en sub woofer, twee speakers achter en een center speaker achter.

Bij de test sluit ik de speakers achter aan op "back" Maar dan ziet de versterker er maar 1.  Sluit ik de achter speakers aan op surround ziet hij ze wel alle twee.
Hij draait nu redelijk op front, center, surround en sub woofer. Ik hou nu nog de center achter over.... waar ik die ook op aansluit.... de versterker "ziet" hem niet.

Ben verder niet zo technisch  dus geen moeileijke antwoorden svp....

weet iemand ook of er mensen zijn in de buurt van Den Bosch die veel weet over de Sr7005 en de instellingen e.d. die dat tegen vergoeding bij mij thuis wil doen. Wil bijvoorbeeld ook internet op mijn installatie hebben.
Maar... er zit internet aansluiting op mijn LCD led 3D Samsung tv en ook op mijn Humax Ir 5300 en ook op de SR 7005. Mij lijkt het beste de internet aansluiten op de sr 7005?

De Blue Ray 3D Dvd speler en de Humax 5300 zijn aangesloten met HDMi opde Marant.  Heb daarnaast ook de optische kabels aangesloten van de Humax en de Dvd speler op de Marantz. Overbodig?

Dan heb ik nog een 5.1 draadloze koptelefoon van Sony met een optische ingang.  Heb een optische kabel aangesloten op OPT. OUT van de 7005 naar de ingang OPT. van de versterker voor de koptelefoon. Zo als je al raad... geen geluid.

Veel vragen zo voor de eerste keer...... Hoop dat een van jullie hier passende antwoorden op hebben.

Vast bedankt en vriendelijke groeten,
Max

Marvin

Surround links en rechts sluit je NIET aan op de back kanalen, die sluit je WEL aan op de surround kanalen.
Voor de 6/7.1 sluit je de extra back-surrounds aan op de back, klopt dus wat je receiver je 'vereld'.
Er is er hier in ieder geval één die pro gebruikt, Rob zal zelf wel reageren vanavond.

Surround koptelefoon, geen idee. Nog nooit ergens gehoord/gezien, kan ik je niet mee helpen.

lo

StadiumIII is zo'n beetje de expert op dit gebied. Zal wel reageren hier denk ik :yes:
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Marvin

Niet overdrijven....  :lol:

Stadium III

Even snel via de telefoon
Ik reageer vanavond wel als ik thuis ben van het werk

Dan komt het goed
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

lo

Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Stadium III

Zo we zijn weer thuis

Audyssey PRO is een zeer mooie oplossing voor je ruimte problemen
Hou er wel rekening mee dat als je dit gaat toepassen dat je klaar moet zijn met speakers en je opstelling en dus ook niet meer wil veranderen
Verder wordt alles vlak getrokken en dat bevalt bij de ene wel en andere niet
Voordat je dit ook wilt doen ga zeker bij iemand luisteren
Dus als je uit den bosch komt rij je hier naar tilburg, kom je een avond luisteren en dan leg ik alles voor je uit
Kwa instellingen en dergelijke met aansluiten alles rustig op je gemak doorlopen dan moet het goedkomen

Dus mocht je intresse hebben dan PM me maar 
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

WimPeu

Jij maakt lange dagen... :-o
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Cornelis1921

 :lol:
Citaat van: Stadium III op november 14, 2011, 21:16:50
Zo we zijn weer thuis

Audyssey PRO is een zeer mooie oplossing voor je ruimte problemen
Hou er wel rekening mee dat als je dit gaat toepassen dat je klaar moet zijn met speakers en je opstelling en dus ook niet meer wil veranderen
Verder wordt alles vlak getrokken en dat bevalt bij de ene wel en andere niet
Voordat je dit ook wilt doen ga zeker bij iemand luisteren
Dus als je uit den bosch komt rij je hier naar tilburg, kom je een avond luisteren en dan leg ik alles voor je uit
Kwa instellingen en dergelijke met aansluiten alles rustig op je gemak doorlopen dan moet het goedkomen

Dus mocht je intresse hebben dan PM me maar
:lol: kwa-ak!!! byebye Cor.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Stadium III

Citaat van: WimPeu op november 14, 2011, 21:18:12
Jij maakt lange dagen... :-o

We hebben in de avond mensen mee uit de nood geholpen zeg maar
En die mensen helpen mij weer met 5 dec  :-D
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

WimPeu

Citaat van: Stadium III op november 14, 2011, 21:29:14
Citaat van: WimPeu op november 14, 2011, 21:18:12
Jij maakt lange dagen... :-o

We hebben in de avond mensen mee uit de nood geholpen zeg maar
En die mensen helpen mij weer met 5 dec  :-D

Zat er een Piet klem in de schoorsteen?  :-D
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

lo

 :-D
Hij is goed Wim :schater:
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Stadium III

Citaat van: WimPeu op november 14, 2011, 21:35:37
Citaat van: Stadium III op november 14, 2011, 21:29:14
Citaat van: WimPeu op november 14, 2011, 21:18:12
Jij maakt lange dagen... :-o

We hebben in de avond mensen mee uit de nood geholpen zeg maar
En die mensen helpen mij weer met 5 dec  :-D

Zat er een Piet klem in de schoorsteen?  :-D

Helemaal goed ! :-D
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

Perfect_audio

Zo, inmiddels heeft maxpeet ook ervaring met Audyssey Pro pompom pompom pompom
Wat een verschil weer, met en zonder. Het is prettig mensen te helpen om ze het maximale te laten behalen met hun audiosysteem. Het geeft zoveel meerwaarde aan de SR7005.
Enfin, je moet het horen om te begrijpen......

ron
Mooier geluid door akoestiekcorrectie. Als je het niet gelooft, kom dan eens luisteren.

Stadium III

Kijk weer een blije gebruiker erbij

Hoeveelste SR 7005 is dit voor jou nu al geweest Ron ?
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4