Hoe eraan beginnen?

Gestart door Kathan, november 11, 2011, 12:45:31

Vorige topic - Volgende topic

Cornelis1921

Citaat van: still life op november 13, 2011, 13:37:36
Citaat van: Cornelis1921 op november 13, 2011, 04:34:15Wat is het prijsniveau van deze set, Still Life? Niet dat ik aan overgang van stereo naar H.T. denk, maar puur uit interesse. Alvast bedankt en byebye Cor.

Shine series     
Monitor I   99 euro                                 Shine 2   99 euro   
Monitor III   139 euro                             Shine 4   149 euro    
Monitor III SE   239 euro                       Shine 6   279 euro   
Monitor IX   269 euro                             Shine 8   325 euro   
Monitor Center   89 euro   per stuk       Shine center   99 euro   per stuk

--------------------------------------------------------------------------------
             Shine 10 subwoofer   249 euro   per stuk

Concept series             Shine 5.0 set   449 euro   per set

:yes:   eltax prijslijst   :-D
:yes: byebye Still Life, bedankt voor de info. Cor.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Marvin

Marantz 81

SR6005 in rotterdam http://www.correct.nl/artikel.php?ARTNR=431572

kijk ook eens naar Magnat ( Vector lijn ) speakers http://www.magnat.de/index.php?id=4402&L=0&cHash=63cc2d38a7fefe9ac2f558e2410fd6e1  byebye 

Zijn ook zoveel merken en keuze,s ,beste is echt zelf gaan luisteren in de winkel kun je een goede indruk krijgen ongeacht welk merk ze spelen zit wel wat verschil in natuurlijk maar om een redelijke indruk te krijgen is het prima hoe het thuis klinkt blijft de vraag , sommigge zaken hebben ook stiekem dikke eindversterkers achter de wand staan

die SR6005 zul je sowieso geen miskoop aan doen  byebye

Kathan

de sr6005 lijkt me inderdaad wel een degelijk gevaarte. En de prijs is heel mooi als ik zie vanwaar hij komt. Enkel jammer dat ik de zwarte bijna nergens kan vinden (ik zie inderdaad dat ik bij die ene de cijfertjes heb omgedraaid  frusty).

hebben jullie nog tips voor de speakers? welke merken zijn te mijden, en aan welke voorwaarden moeten ze minimaal voldoen? Of kan ik enkel op het gehoor afgaan?

en is er iemand toevallig bekend met deze winkel: http://www.hifi-schluderbacher.de
ik zit te denken om daar eens heen te trekken...Het is wel een kleine 200 km rijden, maar daar hebben ze wel de zwarte versie  :kwijl: (en ook heel wat speakers om te testen...)

edit: de vector's zijn ook erg mooi. Ik ga inderdaad mijn oren moeten gebruiken!! ik twijfel alleen nog of ik mijn vriendin moet meenemen ja of neen. Ze is best wel kritisch op dat vlak, in tegenstelling tot mij, voor mij is het al snel goed. Enkel achteraf hoor/merk ik dat het niet helemaal is wat ik wil. Maar ik ben ook "bang" dat ze die "lompe" dingen later niet in huis gaat willen...

Iets waar ik de laatste tijd aan zit te denken: welke kabels heb ik eigenlijk allemaal nodig? Want ik vermoed dat ik die dingen er niet bij krijg bij de aanschaf van deze toestellen. Kom ik thuis met een boel dozen waar ik niks mee kan... zou ook lolliestoklig zijn.

edit 2: lolliestoklig ??  :schater:

WimPeu

Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Kathan

Citaat van: WimPeu op november 13, 2011, 21:12:51
Tipje  :wink:

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=116234.0

Ja, die had ik ook al zien staan... ik ben alleen een beetje wantrouwig om elektronica 2dehands te kopen, vooral omdat ik er zelf niets van ken. En voor een klein beetje meer heb ik een nieuwe, als daar wat mis mee is kan hij zonder pardon weer naar de verdeler toe.

toch erg bedankt voor het mee helpen zoeken !! notworthy

Marvin

Deze kan je ook gewoon via garantie laten herstellen, nog zeker een jaar!

Kabels?
Gamma zeg ik, wetende dat er een heel leger kabel-fetishisten zit te wachten op deze vraag.  :-D

Qua luidsprekers is het enige advies, luisteren luisteren en nog eens luisteren.
Als je vriendin degene is met het scherpere gehoor, mee nemen!

Als ze aan het blonde stereotype voldoed, dan geldt dat ook voor de meet and greet en eventuele BBQ's..  :-D

Marvin

Citaat van: El Penumbra op november 05, 2011, 12:07:37
Hij is nog beschikbaar.

Voor mensen die een zilveren willen: koop een aanbieding.

Voor mensen die een zwarte willen: stuur me een pm er is echt wel ruimte in de prijs.

Kathan

Citaat van: marvin op november 13, 2011, 21:26:11
Deze kan je ook gewoon via garantie laten herstellen, nog zeker een jaar!

Ik merk net dat deze bijna 300 km rijden is  frusty da's wel een beetje (te) ver...

Kabels?
Gamma zeg ik, wetende dat er een heel leger kabel-fetishisten zit te wachten op deze vraag.  :-D
Dat klinkt wel heel erg doe-het-zelf  :schater:

Qua luidsprekers is het enige advies, luisteren luisteren en nog eens luisteren.
Als je vriendin degene is met het scherpere gehoor, mee nemen!

Hopelijk krijg ik haar dan nog uit de winkel, eenmaal ze aan het zingen/dansen gaat...  pompom

Als ze aan het blonde stereotype voldoed, dan geldt dat ook voor de meet and greet en eventuele BBQ's..  :-D

nonono

Marvin

300km is inderdaad wel een stukje rijden, wist niet dat Nederland zo groot was.

Wat je zelf doet doe je doorgaans beter.

Dan laat je haar toch lekker achter, zit vast wel een kroeg in de buurt.

Hmm, geloof dat mijn aandacht om te helpen als sneeuw voor de zon is verdwenen...  :schater:

Cornelis1921

:wink: :yes:
Citaat van: marvin op november 13, 2011, 19:21:59
Google kapot Cor?

:-D
Nou en of... :yes: :wink: Cor
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

bommelaar

Ik ben 3 jaar bezig geweest om m'n set samen te stellen. Als ik wat geld over had kocht ik iets nieuws.
Heb nu een Marantz sr6005, dvd Speler van Harman Kardon, Boxen zijn de 6 serie van B&W. Subwoofer heb ik sinds vorige week, is een mooie sunfire geworden :)
Ik vind de combinatie Marantz - B&W zeer mooi en warm klinken. Heb hiervoor Yamaha versterker gehad, toch wel een verschil!

still life

Citaat van: Kathan op november 13, 2011, 21:36:21
Kabels?

helemaal niks mis met gewoon 2.5 carré v/d rol hoor..  :angel:  nog lekker voordelig ook..   8-)

Citeer

nonono

:yes:

vind dat we recht hebben op kiekjes v/d nieuwe spulletjes,
met dat grietje erbij als showgirl (in lingerie)  :-D

The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

Kathan

Citaat van: still life op november 14, 2011, 15:26:51
Citaat van: Kathan op november 13, 2011, 21:36:21
Kabels?

helemaal niks mis met gewoon 2.5 carré v/d rol hoor..  :angel:  nog lekker voordelig ook..   8-)

2.5 carré *dat schijven we even op*

Citaat van: still life op november 14, 2011, 15:26:51
Citeer

nonono

vind dat we recht hebben op kiekjes v/d nieuwe spulletjes,
met dat grietje erbij als showgirl (in lingerie)  :-D

De spulletjes gaat nog net lukken (als ik het ooit geïnstalleerd krijg), mn "grietje" erbij op... dat betwijfel ik.

Ik ga waarschijnlijk dit weekend naar die winkel in Duitsland... kan ik gelijk kijken naar speakers en nieuwe tv.     
Best even kijken of ik nog wat geld op mn zichtrekening heb  frusty

Cornelis1921

Citaat van: bommelaar op november 14, 2011, 09:39:32
Ik ben 3 jaar bezig geweest om m'n set samen te stellen. Als ik wat geld over had kocht ik iets nieuws.
Heb nu een Marantz sr6005, dvd Speler van Harman Kardon, Boxen zijn de 6 serie van B&W. Subwoofer heb ik sinds vorige week, is een mooie sunfire geworden :)
Ik vind de combinatie Marantz - B&W zeer mooi en warm klinken. Heb hiervoor Yamaha versterker gehad, toch wel een verschil!