Vermogen versus stroom leveren

Gestart door pameijer, november 01, 2011, 15:11:45

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 6 gasten bekijken dit topic.

HAL9000

Versterker is niet alleen brute voeding en  wat koeling.
Hoe komt al  die energie  aan bij de speakers?
Wie  houd de speakers in bedwang?
Wat is  de  snelheid  die  een voeding/drive circuit  nodig  heeft.

Marantz  gebruikte  al eind jaren 70  juction FETS om zo snel mogelijk de bias aan te sturen.
Ik vind persoonlijk,  buizen stuurtrap + voorversterker Met  FET  eindversterkers  het mooist.

Merk: moscode bijvoorbeeld.
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

TurboMarco

Ik test een versterker het liefst met mijn eigen luidsprekers en mijn eigen muziek ,dit op een behoorlijk hoog volume omdat mijn luidsprekers een rendement van 83db 1W/1mtr hebben ,ik heb inmiddels verschrikkelijk veel verschillende versterkers op mijn luidsprekers aangesloten gehad dat ik kan concluderen dat vrijwel iedere versterker geschikt is voor deze luidsprekers ,echter een 2x15 Watt versterker gaat eerder clippen en dan gaat mijn voorkeur toch naar een wat zwaardere versterker .
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Zweef

Dat clippen, dat was toch waar luisprekers van gaan hemelen?

De PM7200 is precies zoveel versterker als ik nodog heb, en die ouwe KEF's zijn rotdingen voor een versterker, maar niet voor de Marantz, die ze ook in 25W klasse A modus prima in de tang heeft.
Stoc:  Marantz NR1506, PM-7200B, CD-72MKII, CD-72mkII SE, SA-7001, ST-50L
Ooit:CD-42 MkII, PM-80MkII, SC/SM80

JohnWx

Citaat van: Zweef op december 05, 2011, 19:31:14
Dat clippen, dat was toch waar luisprekers van gaan hemelen?

De PM7200 is precies zoveel versterker als ik nodog heb, en die ouwe KEF's zijn rotdingen voor een versterker, maar niet voor de Marantz, die ze ook in 25W klasse A modus prima in de tang heeft.

Semi klasse A (tis een truukje dat hij warmer word)
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

Cornelis1921

Citaat van: John Wx op december 06, 2011, 08:43:12
Citaat van: Zweef op december 05, 2011, 19:31:14
Dat clippen, dat was toch waar luisprekers van gaan hemelen?

De PM7200 is precies zoveel versterker als ik nodog heb, en die ouwe KEF's zijn rotdingen voor een versterker, maar niet voor de Marantz, die ze ook in 25W klasse A modus prima in de tang heeft.

Semi klasse A (tis een truukje dat hij warmer word)
stupid Leg eens uit John? byebye, Cor.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

JohnWx

Citaat van: Cornelis1921 op december 06, 2011, 08:47:55
Citaat van: John Wx op december 06, 2011, 08:43:12
Citaat van: Zweef op december 05, 2011, 19:31:14
Dat clippen, dat was toch waar luisprekers van gaan hemelen?

De PM7200 is precies zoveel versterker als ik nodog heb, en die ouwe KEF's zijn rotdingen voor een versterker, maar niet voor de Marantz, die ze ook in 25W klasse A modus prima in de tang heeft.

Semi klasse A (tis een truukje dat hij warmer word)
stupid Leg eens uit John? byebye, Cor.

Een echte Klasse A schakeling is anders dan de schakeling die in de PM80 PM7xxx 8xxxx word gebruikt

Meer info is te vinden op de site van Breem
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

Cornelis1921

* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

JohnWx

al heet het klasse X als je er maar tevreden over bent
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

JohnWx

Als je een Marantz met klasse A zou gaan meten dan klopt het niet volgens de norm waar een A schakeling aan moet voldoen qua meting van het stroom

who cares
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

Cornelis1921

#54
 :-) :-) :-) :-) (:-))
Brackets omdat ik, achteraf, toch liever de KI-versie had willen hebben van de pm7200, waar ik in het geheel genomen, ook al heel tevreden over ben. Gewoon een heel fijne versterker, die heel goed doet, wat een versterker moet doen: versterken. Zelfs de lastige Harbeths (83dB/1m) stuurt hij moeiteloos aan, zelfs in klasse"A" 2×25Watt. Met een dampingfactor van 150 houdt hij een behoorlijke contrôle op het laag. Goed, de kenners zijn hiermee bekent. Toch heeft deze versterker in 2003 maar €499,= gekost en de KI kostte in 2005 €250,= meer, wat ik toen een hoop geld vond. Ja toen, nu weet ik dat dat peanuts is in audioland. Met de kennis van nu had ik mijn "gewone" 7200 verkocht of ingeruild ten faveure van de KI. Alleen dat is slechts achteraf gepraat. byebye, Cor.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

JohnWx

Citaat van: Cornelis1921 op december 06, 2011, 09:47:47
:-) :-) :-) :-) (:-))
Brackets omdat ik, achteraf, toch liever de KI-versie had willen hebben van de pm7200, waar ik in het geheel genomen, ook al heel tevreden over ben. Gewoon een heel fijne versterker, die heel goed doet, wat een versterker moet doen: versterken. Zelfs de lastige Harbeths (83dB/1m) stuurt hij moeiteloos aan, zelfs in klasse"A" 2×25Watt. Met een dampingfactor van 150 houdt hij een behoorlijke contrôle op het laag. Goed, de kenners zijn hiermee bekent. Toch heeft deze versterker in 2003 €499,= gekost en de KI kostte in 2005 €250,= meer, wat ik toen een hoop geld vond. Ja toen, nu weet ik dat dat peanuts is in audioland. Met de kennis van nu had ik mijn "gewone" 7200 verkocht of ingeruild ten faveure van de KI. Alleen dat is slechts achteraf gepraat. byebye, Cor.

achteraf is mooi wonen zeggen ze wel is Cor


misschien dat die KI wel ietjes mooier/anders was maar ik denk ook als Kennie er aan heeft gezeten er zo wie zo wat "guldens" bij komen en er word maar aangenomen dat het dan BETER is ?

neem Kennie niet meer al te serieus als hij demonstreert gaat hij meestal eerst de speakers modificeren die erop staan naar zijn smaak, dus die speakers die je met een set hoort waarmee hij demonstreert zijn dus ietsjes anders
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

Cornelis1921

Citaat van: John Wx op december 06, 2011, 09:53:13
Citaat van: Cornelis1921 op december 06, 2011, 09:47:47
:-) :-) :-) :-) (:-))
Brackets omdat ik, achteraf, toch liever de KI-versie had willen hebben van de pm7200, waar ik in het geheel genomen, ook al heel tevreden over ben. Gewoon een heel fijne versterker, die heel goed doet, wat een versterker moet doen: versterken. Zelfs de lastige Harbeths (83dB/1m) stuurt hij moeiteloos aan, zelfs in klasse"A" 2×25Watt. Met een dampingfactor van 150 houdt hij een behoorlijke contrôle op het laag. Goed, de kenners zijn hiermee bekent. Toch heeft deze versterker in 2003 maar €499,= gekost en de KI kostte in 2005 €250,= meer, wat ik toen een hoop geld vond. Ja toen, nu weet ik dat dat peanuts is in audioland. Met de kennis van nu had ik mijn "gewone" 7200 verkocht of ingeruild ten faveure van de KI. Alleen dat is slechts achteraf gepraat. byebye, Cor.

achteraf is mooi wonen zeggen ze wel is Cor


misschien dat die KI wel ietjes mooier/anders was maar ik denk ook als Kennie er aan heeft gezeten er zo wie zo wat "guldens" bij komen en er word maar aangenomen dat het dan BETER is ?

neem Kennie niet meer al te serieus als hij demonstreert gaat hij meestal eerst de speakers modificeren die erop staan naar zijn smaak, dus die speakers die je met een set hoort waarmee hij demonstreert zijn dus ietsjes anders
Even een taal-tweak toegepast in mijn eigen tekst.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

JohnWx

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

Cornelis1921

* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

JohnWx

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject