Vermogen versus stroom leveren

Gestart door pameijer, november 01, 2011, 15:11:45

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 6 gasten bekijken dit topic.

Zoldar

ik ook. maar heb helaas geen ruimte voor vloerstaanders  :cry:
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

Marvin

Ik zocht eigenlijk een andere smiley.....  ;)




Iphone4

TurboMarco

Ik sluit mij aan bij de conclusie van Marvin  :-D

Verhip de optie tot andere luidsprekers is weer aan de orde  :angel:
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

HAL9000

Citaat van: Marco op november 03, 2011, 13:20:01
Wat vind je grappig Jon ?

Het verhaal  over stroom en vermogen,  er zijn veel meer  onderwerpen nodig  om een  goede versterker  te krijgen.

:-)
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

mountainbiker

Citaat van: HAL9000 op november 03, 2011, 21:22:08
Citaat van: Marco op november 03, 2011, 13:20:01
Wat vind je grappig Jon ?

Het verhaal  over stroom en vermogen,  er zijn veel meer  onderwerpen nodig  om een  goede versterker  te krijgen.

:-)

Hoi Hal9000.Jiij hebt ruimschoots praktische en theoritische ervaring met reparatie en modificatie.Zou jiij eens uitgebreid en onderbouwd kunnen aangeven waar een goede versterker allemaal aan zou moet voldoen?
versterker NAD D3020
Kef Q300
Denon pma1500AE

Marvin

Blijkbaar hoeft er in ieder geval geen powerknop op, scheelt in ieder geval weer een schakel. :schater:




Iphone4

JohnWx

Citaat van: mountainbiker op november 03, 2011, 21:33:50
Citaat van: HAL9000 op november 03, 2011, 21:22:08
Citaat van: Marco op november 03, 2011, 13:20:01
Wat vind je grappig Jon ?

Het verhaal  over stroom en vermogen,  er zijn veel meer  onderwerpen nodig  om een  goede versterker  te krijgen.

:-)

Hoi Hal9000.Jiij hebt ruimschoots praktische en theoritische ervaring met reparatie en modificatie.Zou jiij eens uitgebreid en onderbouwd kunnen aangeven waar een goede versterker allemaal aan zou moet voldoen?

Dat is niet zo moeilijk gewoon versterken wat er binnen komt niks meer niks minder :angel:
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

mountainbiker

#37
Klopt Jwx!! Maar wel gebruik maken van een brute voeding en koeling!! :-o
versterker NAD D3020
Kef Q300
Denon pma1500AE

still life

Citaat van: John Wx op november 03, 2011, 23:07:45Dat is niet zo moeilijk gewoon versterken wat er binnen komt niks meer niks minder :angel:

extra onderwerp: beetje kanaalscheiding, is altijd heilzaam voor een zuiver (pure) signaal..  clown1

The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

JohnWx

#39
Citaat van: still life op november 05, 2011, 15:25:37
Citaat van: John Wx op november 03, 2011, 23:07:45Dat is niet zo moeilijk gewoon versterken wat er binnen komt niks meer niks minder :angel:

extra onderwerp: beetje kanaalscheiding, is altijd heilzaam voor een zuiver (pure) signaal..  clown1

kanaalscheiding is vanaf de jaren 70 al niet meer veranderd


die term is weer even opgerakeld want ja ze moeten toch wat in de folder zetten
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

JohnWx

#40
Citaat van: mountainbiker op november 05, 2011, 13:33:42
Klopt Jwx!! Maar wel gebruik maken van een brute voeding en koeling!! :-o

kan je dat onderbouwen ? en aantonen roepen is 1 maar
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

mountainbiker

#41
versterker NAD D3020
Kef Q300
Denon pma1500AE

JohnWx

#42
Citaat van: mountainbiker op november 05, 2011, 20:19:46
Citaat van: John Wx op november 05, 2011, 18:55:58
Citaat van: mountainbiker op november 05, 2011, 13:33:42Klopt Jwx!! Maar wel gebruik maken van een brute voeding en koeling!! :-o
kan je dat onderbouwen ? en aantonen roepen is 1 maar

http://www.circuitsonline.net/artikelen/view.php?id=10&page=1
http://www.circuitsonline.net/artikelen/view/2
http://www.circuitsonline.net/schakelingen/

Kun je zo uitrekenen wat je nodig hebt.

nee ik bedoel onderbouwen er zijn legio voorbeelden van klasse apparatuur waarbij het niet zo is bv :Naim

zoals voeding koeling wat bedoel je daarmee welke ? versterker schakeling er zijn meer ontwerpen

en alleen een paar pagina's neerzetten kan ik ook  stupid en wat roepen

dus waarom moet er een grote voeding in en koeling ? ik hoef niks uit rekenen dat vroeg ik ook niet  frusty

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

Don Logan

#43
Naim tjonge tjonge wat een prijzen!!1 keer iets van gehoord maar ken niet ech zeggen dat dat het geld waard is.Ga er liever van op vakantie of zo met een tweedehands installatie thuis.Dan maar wat minder "moderne" techniek met lager vermogen.

JohnWx

Citaat van: Don Logan op november 06, 2011, 21:57:00
Naim tjonge tjonge wat een prijzen!!1 keer iets van gehoord maar ken niet ech zeggen dat dat het geld waard is.Ga er liever van op vakantie of zo met een tweedehands installatie thuis.Dan maar wat minder "moderne" techniek met lager vermogen.

ieder zijn ding  :-)
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject