Zoektocht naar een nieuwe platenspeler

Gestart door drees62, oktober 31, 2011, 19:25:07

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

pietjepc

Ik zou, net als Maurice al aangeeft, eens even een ritje naar Sneek (Audioselectief) maken. :yes:
PM-15s1, SA-15s1, UD5005, TD160, XT6F

drees62

Citaat van: pietjepc op november 06, 2011, 21:08:18
Ik zou, net als Maurice al aangeeft, eens even een ritje naar Sneek (Audioselectief) maken. :yes:

Gaat aanstaande zaterdag gebeuren!

Marantz 81

lijkt me ook wel leuk om in de toekomst een platenspeler aan te schaffen  :yes:

als je bijvoorbeeld deze aanschaft KLIKKIE   hoe moet je dat zien ten opzichte van een cd speler kwa geluidskwaliteit ?  ,ik ben niet gelijk van plan om dan een heel hoogwaardige aan te schaffen

pietjepc

Gaat aanstaande zaterdag gebeuren!
[/quote]

Dan wens ik je alvast heel veel plezier hello
PM-15s1, SA-15s1, UD5005, TD160, XT6F

Zoldar

Citaat van: Marantz 81 op november 06, 2011, 21:26:36
lijkt me ook wel leuk om in de toekomst een platenspeler aan te schaffen  :yes:

als je bijvoorbeeld deze aanschaft KLIKKIE   hoe moet je dat zien ten opzichte van een cd speler kwa geluidskwaliteit ?  ,ik ben niet gelijk van plan om dan een heel hoogwaardige aan te schaffen

Als ik naar de rest van je set kijk zou ik net wat hoger mikken. Denk aan de ususal suspects zoals Rega, Thorens en Project Genie's. Met een fatsoenlijk element (hoeft niet de werled te kosten) ga je op de LP versies van je huidige CD's :
- meer detail horen
- treed de muziek wat makkelijker buiten de speakers
- geen digitale vervroming zoals verharding van stemmen en dichtslaan van felle muziek
- meer lucht tussen instrumenten
- meer tikken, krassen en alles wat erbij hoort
- je krijgt een goede workout na een avond DJ spelen
- je zult meer moeite moeten doen om bass uit de speler te krijgen -> draaitafel goed isoleren
- je zult sommige CD's echt gaan herontdekken (vandaag met momentary laspe of reason gedaan van pink floyd, te schel op CD, super op vinyl)

als je alles, behalve de cartridge, slim 2de hand inkoopt moet je toch wel voor onder 500 euri leuk onderweg zijn.







Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

Marantz 81

Begrijp ik m.b.t de rest van men set ,maar omdat ik niet van plan was om direct voor een hoogwaardige speler te gaan misschien vindt ik het wel helemaal niks , en daarom dacht ik aan een nieuwe instap speler  :-)

Zoldar

Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

Marantz 81

 :-D  maar hoe kun je daarin verglijken dan want ik weet er vrij weinig van , met cd spelers heb ik eerst de CD5001/SA7001KI en nu SA11S1  ,voor mij duidelijk en me ook in verdiept enzv

maar met platenspelers  :roll:

drees62

Mocht je een (prima) instapper overwegen, zodra ik wat nieuws heb komt mijn Technics te koop voor weinig. Misschien iets om mee te beginnen? Is een prima dingetje!
Heeft zeker het niveau van die TT42

pietjepc

Mijn eerste platenspeler was een Thorens td160. Ook leuk om mee te beginnen. Hier heb ik, persoonlijk, veel plezier aan beleefd :yes:
PM-15s1, SA-15s1, UD5005, TD160, XT6F

JohnWx

Citaat van: Marantz 81 op november 06, 2011, 21:26:36
lijkt me ook wel leuk om in de toekomst een platenspeler aan te schaffen  :yes:

als je bijvoorbeeld deze aanschaft KLIKKIE   hoe moet je dat zien ten opzichte van een cd speler kwa geluidskwaliteit ?  ,ik ben niet gelijk van plan om dan een heel hoogwaardige aan te schaffen

is een kloon van een dual waarin 1 element maar past je kan verder niks regelen upgraden etc. etc.


koop een Dual 505-2/3/4 niet de 1 die heeft zo een ouwe headshell voor 50/75 euro plak er een grado green onder en je hebt voor weinig een dijk van een spelert

tuurlijk kan je voor meer gaan zoals mister "analoog" tegenwoordig Zoldar  :-P maar ik zou eerst zoiets doen of een Thorens TD 160 mk2 verkoop je weer voor de zelfde prijs of zelfs meer

of kijk naar een Denon DP 37 / 45 /


of hou de advertentie van Ronald van Eijk in de gaten op MP voor een zeer goed gereviseerde Thorens topper met levenslange service

http://link.marktplaats.nl/493643263



of koop een keer een ding van 10/15 euro en ga ermee spelen geven wij wel tips
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

Zoldar

mocht je nog niet religieus zijn over analoog. hier een cheap en cheerful upgrade voor elke draaitafel.

koop deze sorbothane pootjes a 6 euri
http://www.ebay.nl/itm/4-SORBOTHANE-9-5-mm-HI-FI-ISOLATION-FEET-IMPROVE-SOUND-/290601212863?pt=UK_AudioVideoElectronics_HomeAudioHiFi_HiFiSpeakers&hash=item43a92e9bbf#ht_1361wt_1008

ga naar de gamma en laat een plank MDF op maat zagen voor nog eens 5 euri.

Presto!  Isolation base voor iets meer dan een tientje. Meer bass, meer detail.

normaal honderden euri's.

mocht je toch toe zijn aan religie of mij met beide benen op de grond willen zetten: kom gerust een keer luisteren.

Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

Maurice

Citaat van: Marantz 81 op november 06, 2011, 22:27:15
Begrijp ik m.b.t de rest van men set ,maar omdat ik niet van plan was om direct voor een hoogwaardige speler te gaan misschien vindt ik het wel helemaal niks , en daarom dacht ik aan een nieuwe instap speler  :-)
Ik heb nog wel een echte budget marantz platenspeler staan. Volledig kunstof, moet enkel een nieuw element in. Mag je gratis hebben (weet het type niet).
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

Zoldar

Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

Marantz 81

#29
Ja is goed Maurice ,ik kom ook naar marco als de rock/metal meet&greet bij hem is , kun je hem dan meenemen ?

heb nog niet eens een plaat  :schater: maar ben regelmatig bij een vriend die er wel een heeft hij heeft ook veel platen van zijn vader gehad ,heeft een oude technisch ook van zijn vader gehad en schijnt destijds ongv 25 jaar terug een hele goede speler te zijn geweest

Op een of andere manier klinkt het toch wel anders , op men SA11S1 kun je ook filters zo instellen dat het als een plaat zou moeten klinken maar dat vindt ik niet zo goed klinken als zonder de filters te laten werken in de SA11  byebye