Aangezien ik verder eigenlijk wel heel tevreden ben met mijn set is de tijd aangebroken om eens op zoek te gaan naar een mooie draaitafel. Ruim 2 jaar geleden ben ik weer in het vinyl gestapt en het bevalt mij erg goed. Veel lp's zijn prachtig opgenomen en klinken veel mooier dan dezelfde muziek op CD. (Mooi voorbeeld hiervan is Paris van Supertramp, geef mij de LP maar)
De afgelopen 2 jaar heb ik gespeeld met een Technics SL-D303 die verbazend goed klinkt. Ik heb hier mensen van mijn audiocluppie over de vloer gehad die niet konden geloven dat die Technics zo mooi speelde.
Maar . . . er is natuurlijk altijd meer en daarom wil ik toch eens de stap maken naar een ander niveau. Prijsklasse tot max € 750 (liefst nieuw maar bij een vertrouwd adres event. ook 2e hands)
Momenteel heb ik op mijn shortlist staan:
Nieuw:
- Rega RP1 met performance pack (€ 495)
- Rega RP3 met ? element (zonder element vanaf € 595)
- Pro-Ject / 1Xpression 3 OR met Ortofon 2Mred element (€ 539)
2e-hands:
- Rega P3 met mooi element
- Rega P5
- Pro-Ject / 6PerspeX
- Marantz TT15-S1
Uiteraard ga ik de komende tijd eens rustig rondneuzen/-luisteren maar hou me aanbevolen voor jullie tips, suggesties etc.
Misschien rij ik nog wel een keer naar Sneek (Audio Selectief) alwaar men veel kennis in huis heeft over platenspelers en in het bijzonder de afstelling daarvan. De bedoeling is dat ie uiterlijk rondom de kerstdagen hier is gearriveerd (of eerder
)
PS: De Technics komt binnenkort ws te koop voor een zacht prijsje, dus als iemand in het vinyl wil stappen is dit een mooie kans.