Zoektocht naar een nieuwe platenspeler

Gestart door drees62, oktober 31, 2011, 19:25:07

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

drees62

Aangezien ik verder eigenlijk wel heel tevreden ben met mijn set is de tijd aangebroken om eens op zoek te gaan naar een mooie draaitafel. Ruim 2 jaar geleden ben ik weer in het vinyl gestapt en het bevalt mij erg goed. Veel lp's zijn prachtig opgenomen en klinken veel mooier dan dezelfde muziek op CD. (Mooi voorbeeld hiervan is Paris van Supertramp, geef mij de LP maar)
De afgelopen 2 jaar heb ik gespeeld met een Technics SL-D303 die verbazend goed klinkt. Ik heb hier mensen van mijn audiocluppie over de vloer gehad die niet konden geloven dat die Technics zo mooi speelde.
Maar . . . er is natuurlijk altijd meer en daarom wil ik toch eens de stap maken naar een ander niveau. Prijsklasse tot max € 750 (liefst nieuw maar bij een vertrouwd adres event. ook 2e hands)

Momenteel heb ik op mijn shortlist staan:
Nieuw:
- Rega RP1 met performance pack (€ 495)
- Rega RP3 met ? element (zonder element vanaf € 595)
- Pro-Ject / 1Xpression 3 OR met Ortofon 2Mred element (€ 539)
2e-hands:
- Rega P3 met mooi element
- Rega P5
- Pro-Ject / 6PerspeX
- Marantz TT15-S1

Uiteraard ga ik de komende tijd eens rustig rondneuzen/-luisteren maar hou me aanbevolen voor jullie tips, suggesties etc.

Misschien rij ik nog wel een keer naar Sneek (Audio Selectief) alwaar men veel kennis in huis heeft over platenspelers en in het bijzonder de afstelling daarvan. De bedoeling is dat ie uiterlijk rondom de kerstdagen hier is gearriveerd (of eerder  :-D)

PS: De Technics komt binnenkort ws te koop voor een zacht prijsje, dus als iemand in het vinyl wil stappen is dit een mooie kans.

Paul

Een draaitafel uit het duurdere segment is altijd een goede investering en geeft een meerwaarde aan je set hoewel de meningen daarover verdeeld zijn.

Zelf draai ik het vinyl op een goedkopere draaitafel maar ook tot volle tevredenheid.

Succes met je keuze.  :lol: HB
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

pietjepc

Bij Audioselectief zul je geen Pro-ject draaitafel gaan vinden. Hier is de eigenaar niet echt van gecharmeerd :no:
Ik heb zelf de RP1 en ben hier erg tevreden mee :yes: Inclusief performance pack schijn je in een prijsklasse te komen waar de concurentie nogal groot is... De RP3 schijnt wel een hele goeie te zijn, maar Henk kan je hier ongetwijfeld meer over vertellen.
PM-15s1, SA-15s1, UD5005, TD160, XT6F

Zoldar

Dit valt ook binnen je budget:

SRM Tech Athena



http://www.techradar.com/reviews/audio-visual/hi-fi-and-audio/turntables/srm-tech-athena-977674/review

Ik heb de grotere broer Arezzo. Fijn en dynamische draaitafel. De athena en Arezzo lijken erg veel op elkaar. Zelfde motor, ongeveer dezelfde ophanging en allebei met een dubelle snaar aangedreven. Als je van precisie, slam en dynamiek houd zit je in de juiste hoek. Net zoals met Avid niet voor de warme, "analoge" fans.
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

Cornelis1921

#4
 8-)  notworthy :yes:
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

drees62

Ziet er goed uit! Is deze ergens te beluisteren/kopen in het oosten van ons kikkerlandje?
En wat is de prijs in NL?

Bedankt voor de tip!



Citaat van: Zoldar op oktober 31, 2011, 23:59:00
Dit valt ook binnen je budget:

SRM Tech Athena



http://www.techradar.com/reviews/audio-visual/hi-fi-and-audio/turntables/srm-tech-athena-977674/review

Ik heb de grotere broer Arezzo. Fijn en dynamische draaitafel. De athena en Arezzo lijken erg veel op elkaar. Zelfde motor, ongeveer dezelfde ophanging en allebei met een dubelle snaar aangedreven. Als je van precisie, slam en dynamiek houd zit je in de juiste hoek. Net zoals met Avid niet voor de warme, "analoge" fans.

Zoldar

je kunt hem hier en daar nog voor 599 pond vinden in de UK.

bij mijn weten ben ik de enige in NL met deze speler. Ik heb em op proef hierheen gehaald en hij is gebleven na een vergelijk met een nottingham, clearaudio concept en laatst nog tegen een michell gyro se. voor een indruk kun je bij mij luisteren naar een Arezzo.

of je belt stuart michell op van SRM Tech, die stuurt er wel een naar je op. don't like it = terugsturen.
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

Zoldar

in hifi news en hifi world staan ook genoeg tests van de SRM Tech.

Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

drees62

@ Zoldar: bedankt

Maar ik heb besloten om de platenspeler te kopen bij iemand die er ook verstand van heeft. D.w.z. de hele afregeling en fijnafstemming moet hij ook voor mij doen. Ik heb er zelf nl. te weinig verstand van.

Komende weken ga ik deze 3 spelers eens nader bekijken/beluisteren:

- Rega P3/24
- Goldenote Valore
- Clearaudio Emotion (basis voor de marantz TT15-S1)

Wat looks betreft ben ik een beetje gevallen voor de laatste, prachtige verschijning!
Maar ga toch maar eerst luisteren  :wink:

(Immers, bezit van de zaak is einde van het vermaak)

lo

Laatste is idd de mooiste, naar mijn mening.
Succes met de luistersessies.
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

joep

Bedenk wel dat een los aan te schaffen stofkap al snel 200 euro kost.

Zoldar

Afregelen en instellen is ook (nog) niet mijn expertise. Ik heb de Ortofon 2M Black bij muziekhandel  Spanjaard  in Alkmaar gekocht en laten instaleren en afregelen. Dat kun je inderdaad het beste laten doen door iemand die er verstand van heeft.

Die Clearaudio is niet te versmaden. Bij Multifoon in rotterdam staat een moie te koop voor rond de 800 euro geloof ik. Veel plezier met het uitzoeken en luisteren naar dit mooie hoge resolutie medium.
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

Maurice

Zeker zo belangrijk is het element, die bepaalt namelijk voor een groot gedeelte de klank en precisie van de muziek. Laat je hier goed op voorlichten, beluisteren is namelijk erg lastig. Ik heb de mijne doof gekocht na een adviesgesprek van Henk (Audioselectief) en dat was wel een schot in de roos. De man weet echt waar hij het over heeft, aanrader om de rit die kant op te maken.
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

Zoldar

Citaat van: Maurice op november 06, 2011, 08:54:21
Zeker zo belangrijk is het element, die bepaalt namelijk voor een groot gedeelte de klank en precisie van de muziek. Laat je hier goed op voorlichten, beluisteren is namelijk erg lastig. Ik heb de mijne doof gekocht na een adviesgesprek van Henk (Audioselectief) en dat was wel een schot in de roos. De man weet echt waar hij het over heeft, aanrader om de rit die kant op te maken.

stupid Bij Spanjaard in alkmaar hebben ze het element voor mij besteld en geïnstalleerd op een draaitafel. zo kon ik  van te voren luisteren. Ik had ook geen zin om op een hi-fi blaadje af te gaan en dan een flinke smak geld voor een element neer te leggen en dan maar zien of het bevalt. Over het algemeen kun je niet een element van te voren luisteren aangezien die gebruikt niet goed verkoopbaar zijn.

Het maakt overigens VEEL uit welk element je neemt en elke euro die je daar insteekt merk je beslist terug. mits met zorg uitgekozen.

een aardige indicatie van de verschillen tussen element kun je hier hier vinden. (slechts indicatie he, zelf luisteren is king). deze audiofiel neemt van elk element dezelfde muziek op en zet het op internet zodat je het zelf terug kunt luisteren.

http://daveyw.edsstuff.org/vinyl/cartridges/





Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

Niber

http://link.marktplaats.nl/496894430

Mooi ding!! Wellicht net iets te prijzig, aangezien hij verkocht wordt zonder arm maar daar is vast (onder het motto: "wie niet waagt, die niet wint") een mooie deal op te maken!!
Linn Akurate DSM/3 + Akurate 2200 - Marantz CD5003 - Linn Sondek LP12 - Harbeth M30.2