Vermogen tekort ??

Gestart door the limp man, oktober 30, 2011, 01:02:49

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

 Welke Versterker

Rotel RA 1520
0 (0%)
NAD C356BEE
1 (11.1%)
Anders
8 (88.9%)

Totaal aantal stemmen: 9

the limp man

Hallo Experts,

[heel lang verhaal]...en nu heb ik mijn denon verkocht en ben ik de nad 326bee met de marantz pm6004 aan het vergelijken. De marantz is over het algemeen de beter versterker, behalve als het op stemmen aan komt. Dan nijgt de pm6004 naar scherpte. Misschien komt dat omdat het middengebied best in-your-face weergegeven wordt en dit dus gewoon "normaal"is voor deze versterker. Maar kan het ook zijn dat de versterker vermogen te kort komt? Ik gebruik Dynaudio Excite X12 speakers.

Ik ben het zoeken naar een amp beu en ik zit er over te denken om gewoon alles te verkopen.

JohnWx

Speaker is 4 ohm en 86 db moet op zich wel kunnen maar niet te hard draaien

De Marantz is 2 x60 w 4 ohm en de NAD 2 x 50 w 8 ohm

Denk dat je beter naar een versterker met wat meer vermogen kan gaan kijken




Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

lo

Heb je allebei de versterkers thuis?
Misschien eens met je speakers onder je arm naar een hifi zaak gaan en daar versterkers met elkaar vergelijken?
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Whisper.nl

Niks ten nadele van de Marantzen maar er zijn meer merken op de markt te koop.

Ik kan niet in je spaarpot kijken maar er zijn hele leuke 2de hands te koop.

Op dit moment zijn er een paar accu E 205 of E 206 en natuurlijk een aantal recentere versies op MP te koop.

Heb zelf beiden versterkers gehad en altijd als zeer plezierig ervaren.

Schat in dat ze minder "scherp" zijn dan de door jou genoemde.

Luisteren is het advies.

Succes met je zoektocht.

Groet Whisper
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

JohnWx

Citaat van: Whisper.nl op oktober 30, 2011, 10:42:44
Niks ten nadele van de Marantzen maar er zijn meer merken op de markt te koop.

Ik kan niet in je spaarpot kijken maar er zijn hele leuke 2de hands te koop.

Op dit moment zijn er een paar accu E 205 of E 206 en natuurlijk een aantal recentere versies op MP te koop.

Heb zelf beiden versterkers gehad en altijd als zeer plezierig ervaren.

Schat in dat ze minder "scherp" zijn dan de door jou genoemde.

Luisteren is het advies.

Succes met je zoektocht.

Groet Whisper

That's for live/life  8-)
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

the limp man

Op dit moment heb ik alleen de 6004 thuis. De NAD 326 is al terug. In tegenstelling tot meningen op het internet, kon ik tussen de 326 en de 356BEE niet zo veel verschil ontdekken. Ik heb al eens eerder in de winkel versterkers met elkaar vergeleken en toen kwam de rotel RA1520 het beste uit de bus. Het enige nadeel was dat de Rotel samen met de RDAC een enorm bas probleem had in mijn ruimte thuis. Ik moest de bass een kwart naar beneden draaien, daarom heb ik toen de koop niet durven doen. Maar omdat ik nu nog steeds geen versterker heb en in het midden en het hoog de rotel erg goed vond, nijg ik toch naar de Rotel.

Zoldar

wat voor muziek draai je en hoe hard zet je dat het liefst? heb je een kleine kamer?

je noemt harde stemmen en een te aanwezige bass met de Xcites.

die harde stemmen zouden best wel eens een versterker probleem kunnen zijn. met een kleine transistor versterker kom je eerder in het vervormingsgebied. het hoog en midden wordt dan hard en glazig. zeker met kleine speakers die niet een heel hoog rendement hebben en je toch luid wilt spelen. 86 db en 4 ohm zijn geen makkelijke waardes voor een versterker met weinig stroom reserves. ik heb dit zelf ook meegemaakt met mijn eerste stereo (mission monitors en rotel amp). ik vroeg ook te veel natuurlijk door veel te hard te draaien.

met de huidige speakers zou ik een forsere transistor versterker aanraden zoals llo aangeeft.
of
goede vriend van mij draaid met een prima luna buizen versterker en wharfedale's 10.1. nooit harde stremmen en gaat toch behoorlijk luid en dynamisch. een buizenbak vervormd zo wie zo niet op dezelfde manier als een tarnsistor. hij was voor 800 euro klaar.




Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

HAL9000

Ik zie  de specs van die  speakers  86db  dat gaat die  Pm6004 niet  redden.
Pm 80 wel en  types+
Pm 16 17  14 15 uiteraard.  Nieuwere  types  Pm15s1 (s2), Pm8003 net.

Die  accuphase  types  die  hier in dit topic zijn genoemd  zijn prima, Goede klank ook. 
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

the limp man

#8
In de bijlage zit een tekening van mijn kamer. Ik ben heel erg aan het twijfelen tussen de Rotel RA1520 en de NAD 356BEE. De rotel had ik al eens eerder op demo. Met de RDAC gaf dat te veel bas, bovendien had ik toen nog niet zoveel versterkers beluisterd en heb ik het niet aan gedurfd om hem te kopen.

De NAD 326BEE heb ik op demo gehad en vond ik ook een goede versterker, soms wat te scherp in het hoog, maar schijnt met de 356BEE minder te zijn (heeft ook iets te maken met vermogen). Ik vind de 356BEE (met ingebouwde DAC) een goed alternatief voor de Rotel.

Zoldar

aan de tekening te zien staan de speakers niet op stands en ook vrij dicht tegen de muur. de bas poort zit aan de achterzijde = daar is je reden voor overmatige bass.

de nad heb je al in huis gehad en beviel niet. wie zegt dat de ingebouwde dac beter is dan je rdac?

gezien je kamer zou ik eerst eens wat proberen met andere speakers (hoog rendement, 8 ohm en met reflex  poorten aan de voorzijde) anders blijf je bezig met amps...

mocht je dan nog steeds bass en hardheid problemen hebben kun je altijd nog krachtpatser transistor of buizen.
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

Whisper.nl

mmm een mooi setje totem Arro (niet die in verkoop staan die zijn reeds verkocht.) aanschaffen.

Kan je op ca 40 cm op de achterwand zetten.

Niet indraaien.

Lees straks de luisterervaring van Quattro er maar op na  :-D :-D :-D

Groet Whisper
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

the limp man

Citaat van: Zoldar op oktober 30, 2011, 19:10:58
aan de tekening te zien staan de speakers niet op stands en ook vrij dicht tegen de muur. de bas poort zit aan de achterzijde = daar is je reden voor overmatige bass.

de nad heb je al in huis gehad en beviel niet. wie zegt dat de ingebouwde dac beter is dan je rdac?

gezien je kamer zou ik eerst eens wat proberen met andere speakers (hoog rendement, 8 ohm en met reflex  poorten aan de voorzijde) anders blijf je bezig met amps...

mocht je dan nog steeds bass en hardheid problemen hebben kun je altijd nog krachtpatser transistor of buizen.

ik zie dat ik het een en ander even recht moet zetten. De NAD heb ik veel met mijn Asus D2X geluidskaart beluisterd. Sommige opnames en dan vooral de hi-hat waren aan de scherpe kant.  Met de RDAC was dat weg, maar dan was het geluid wat te zoetsappig. Ik denk dus dat met een andere bron de NAD best een leuke oplossing is. Ook had ik gelezen dat de 326BEE te weinig vermogen zou hebben om de dynaudio's fatsoenlijk aan te sturen, vandaar dat de 356BEE in beeld kwam. De DAC module is een mooie bijkomstigheid.

Omdat ik niet meer zo lang thuis woon (hoop ik) wil ik pas speakers gaan aanschaffen als ik op mezelf woon.

TurboMarco

Je hebt gewoon een akoestisch probleem ,maar zoals je zelf al aangeeft ga je straks toch ergens anders wonen dus is het raadzaam te wachten met aankopen .
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Lars86

Was ik nou de enige die wilde melden dat het in het verkeerde topic stond?

Dat dit geen bankzaken topic is?  :wink:

Voor de rest zijn er mensen met veel meer kennis dan mijn persoontje over dit soort dingen.

Whisper.nl

Citaat van: Lars86 op oktober 31, 2011, 08:49:18
Was ik nou de enige die wilde melden dat het in het verkeerde topic stond?

Dat dit geen bankzaken topic is?  :wink:

Voor de rest zijn er mensen met veel meer kennis dan mijn persoontje over dit soort dingen.

r.o.f.l.

gr Whisper
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet