De set van d15b2

Gestart door d15b2, oktober 17, 2011, 09:41:49

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

d15b2

De EG6 is en blijft idd een speciaal gevalletje. Het geluid eens in vtec is als liefhebber is echt soms kippenvel krijgen  HB
Geweldig hoe Honda in die tijd zo'n trend kon zetten met 160pk uit een 1.6N/A. Daar hebben vandaag de dag nog steeds veel merken een turbo voor nodig.

Ik ben begonnen met een Opel Kadett C limo. 1.2n. Deze heb ik nog steeds in bezit en staat als oldtimer ingeschreven nu en met 2.0i motor van een Manta GSI, maar heb er al makkelijk 2jaar niet meer mee gereden.  redface Maar eens er weer tijd over bijft, en mijn garage gebouwd is, wil ik die ook terug een nieuw kleurtje geven en technisch terug 100% in orde zetten.
Toen, door bij Honda te gaan werken was ik ook opzoek naar een EG6, maar omdat ik toen nog maar 18jaar was kon ik daar geen betaalbare verzekering voor krijgen. Toen opzoek naar een eg5 (125pk) maar ook dat was toen een probleem. Enige wat nog over bleef was de eg4. Dus toen een eg4 gekocht. 1.5i 90pk.
Maar omdat dat al snel traag aanvoelde, en al zeker met het hobbelen en schokken van de elektronische carb. was het plan er al snel voor een zogezegde mini-me uit te voeren. (Dus de kop van de 1.6 125pk op mijn 1.5 onderblok.) Met een paar aanpassingen kwam dit uit op net geen 140pk op de testbank.
Zo heb ik dan een hele tijd gereden maar dan wil je meer natuurlijk  :yes:
Dan ben ik opzoek gegaan naar onderdelen voor een turbo ombouw. Zelf het nodige in mekaar gelast en toch alles in mekaar gekregen. Alles in mekaar gestoken maar toen heeft de motor het begeven op de dag van het afstellen. Terug een standaard 1.5 gestoken met de turbo. Resultaat toen was een 185pk. Daar ook weer een hele tijd mee gereden maar toch wil je steeds meer... Ik toch.. Dan maar onderdelen gekocht om een d16 (dus de 1.6 van de eg5) turbo-proof te maken. Opeens op stond er een gebouwd d16 blok te koop voor een redelijke prijs. Dan die blok gekocht had toen +-210pk, ook weer een hele tijd mee gereden tot opeens de klepveren het begeven hebben en die motor ook weer om zeep was. Dan toch maar de onderdelen gebruikt die op zolder lagen te wachten voor mijn d16 op te bouwen en dat is dan de blok die nu nog steeds in mijn civic zit. Momenteel op 237pk maar more to come. Heb een nieuw spruitstuk liggen en nog een Hondata ECU om alles af te stellen. Als alles gereed is, hoop ik toch tussen de 250 en 300pk uit te komen.

De civic 2001+ zijn leuke autootjes met zeer veel ruimte binnenin. Mijn vriendin rijdt nu ook met zo'n 5deurs 1.7ctdi. Perfecte auto voor haar. Vlot genoeg voor dagelijks verkeer, véél plaats, weinig verbruik...

En dan wat plaatjes..
Oude foto van de civic maar ziet er nog steeds hetzelfde uit

Oude foto van de Kadett maar die ziet er wel iets minder aantrekkelijk uit voor de moment  redface (komt wel weer goed)


Maar daar zijn we natuurlijk niet voor gekomen. Al is het natuurlijk wel leuk dat er hier ook andere interesses zijn.

Wel heb ik een paar (crappy) gsm pics gemaakt van mijn setje.
Hoop dat ze toch nog een beetje duidelijk over komen.

Hier de PM14 en ST17 de dag dat ik ze gaan ophalen ben


En hoe de PM14 met de CD17ki en MA rs8 er nu voorlopig bij staan
Marantz pm14, st17, cd17ki
Monitor Audio rs8

jrm


QuattroNL

Zo lijken die speakers wel heul heul heul groot!  :schater:

Maar mooie versterkert hoor :)
Marantz PM15S2-LE+SR5006 - Totem Arro+Dreamcatcher+Model One Signature center - Loewe Art 42" LCD - Dune Smart D1 - Squeezebox Touch+BOTW - Oppo BDP83 - Synology DS409+ - CA Diamond 2 dempingsplaat+cable clamps.
Cables: Nordost - W&M - RU Connected - JIB

Marantz 81

Leuk verhaal over de Civic , idd die hoge toerentallen zijn echt heerlijk  :kwijl: 9000 rpm :evil:

Mooie set zo bij elkaar  pompom

Cornelis1921

 byebye :yes: pompom clown1 :kwijl:
Lekkere wijven, lekkere auto's en lekkere audio gear. Wat wil je als een man van deze tijd nog meer?
Groet, Cor.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

d15b2

Ik weet het....

Goeie akoestiek, en daar wingt het schoentje in mijn woonkamer blijkbaar.  HLP

Ik heb in de loop van vorige week mijn audio set op zijn paats gezet in de woonkamer, maar ben er niet helemaal over te spreken.
Op "laag" niveau is het echt een speaker met en karakter dat bij mijn wensen past, in de praktijk heb ik bij normaal tot iets luider niveau vééél teveel bas op mijn luisterplek.
Ik heb al geprobeerd met de plaatsing in de mate van het mogelijke bij te stellen, maar geen resultaat. Ook hebben we Shepherd moon zijn B&W 705 speakers effe op de Monitor audio hun plaats gezet en in mijn woonkamer produceren die 2 kleine rakkers ook vééél teveel bas. Probleem zit hem dus, waarschijnlijk, in de akoestiek van de woonkamer.
Het grote probleem is dat ik mijn zithoek maximaal 50cm van de achterwand KAN zetten. Als ik dan nog 50 voorover leun, is het geluid aannemelijk. Niet helemaal goed, maar wel te doen. Probleem, nog vooruit is praktisch niet haalbaar om alles zo te zetten wegens plaatsgebrek.
Dus is er misschien een oplossing om een akoestisch bas-probleem op te lossen? Andere speakers werkt blijkbaar niet, Het "gebonk" is wel minder, maar niet opgelost.  Dempingsmatten helpen ook niet, baspoort pluggen ook geprobeerd in beide speakers (b&w & ma), plaatsing van de speakers ook niet, voorlopig enkel met zelf vooruit te gaan zitten, maar is onmogelijk door plaatsgebrek.
Iemand die raad weet?  HLP
Marantz pm14, st17, cd17ki
Monitor Audio rs8

cz79

#21
Dat probleem heb ik momenteel ook, op zacht niveau gaat het goed maar harder dan is de bas weer TE...
Is best lastig want het is gewoon een woonkamer en ik kan niet zomaar even dempingspanelen en basstraps plaatsen, maar ik ben nu aan het kijken naar een EQ uit de PA wereld om zodoende de bas (piek tussen 26 en 48Hz) wat terug te dringen. Ook ik kan wel gewoon ca1.5m naar voren (daar is de bas wel goed) maar ja dan moet ik ieder keer als ik ga luisteren de woonkamer indeling veranderen en daar heb ik geen trek in.

Ik hou je op de hoogte als ik een EQ (die kan ik lenen) heb en in combinatie met de dB meter kan ik dan per luidspreker het aantal dB's afstellen (2x31band equalizer). Kortom ik ga daar eind van de week of volgende week even mee stoeien en ik zal mijn ervaring hier wel even posten als TS het goed vindt.

lo

Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Zoldar

mooi set en leuke auto. welkom  hello

hier ook een warm hart voor de honda met vtec tot 8200rpm (b16a2)

Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

cz79

Citaat van: lo op november 01, 2011, 11:44:04
Raad?

http://www.soundscapes.nu/

Hier is wat leesvoer.

Ben ik al druk aan het doorbladeren geweest, maar die frequentie blijkt lastig te dempen te zijn als je niet bereid bent je hele woonkamer vol te plempen met basstraps en tubetraps.

d15b2

Citaat van: Zoldar op november 01, 2011, 11:53:00
mooi set en leuke auto. welkom  hello

hier ook een warm hart voor de honda met vtec tot 8200rpm (b16a2)




Is dat je eigen auto?  hello
Marantz pm14, st17, cd17ki
Monitor Audio rs8

d15b2

cz79, ik hoop idd dat je er voldoende resultaat mee boekt. Zou in ieder geval een mooie oplossing zijn zonder al teveel werk!
Maar valt da dan aan te passen via alke ingan van de versterker? CD, blu ray, tv, radio... Of moet er telkens 1 apparaat tussen  redface


Bas lijkt echt wel moeilijk te dempen, en zeker als het een akoestisch probleem is.
We hadden ook dempingsmatjes achter de speakers en achter ons hoofd tijdens het luisteren en mijn idee (eigen mening) klonk het net iets beter zelfs zonder de demping achter.
De poort pluggen dempte het geheel wel, bij het monteren minder hoorbaar dan wanneer ze verwijderd werden, dan was het opeens wel érg aanwezig. Maar met pluggen nog steeds overdreven.
Marantz pm14, st17, cd17ki
Monitor Audio rs8

Zoldar

die goede oude tijd!  van 1999 tot 2004 gehad en nooit meer zo'n leuke auto gereden eigenlijk.
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

cz79

Citaat van: d15b2 op november 03, 2011, 17:22:14
cz79, ik hoop idd dat je er voldoende resultaat mee boekt. Zou in ieder geval een mooie oplossing zijn zonder al teveel werk!
Maar valt da dan aan te passen via alke ingan van de versterker? CD, blu ray, tv, radio... Of moet er telkens 1 apparaat tussen  redface


Bas lijkt echt wel moeilijk te dempen, en zeker als het een akoestisch probleem is.
We hadden ook dempingsmatjes achter de speakers en achter ons hoofd tijdens het luisteren en mijn idee (eigen mening) klonk het net iets beter zelfs zonder de demping achter.
De poort pluggen dempte het geheel wel, bij het monteren minder hoorbaar dan wanneer ze verwijderd werden, dan was het opeens wel érg aanwezig. Maar met pluggen nog steeds overdreven.
De EQ sluit ik aan op de tape in/out van de versterker zodat het CD signaal bljift zoals het is, en in de laaste stap van de voorversterking vindt dan de EQ plaats, ik weet ook niet of het wat is maar allicht de moeite van het proberen waard.

cz79

JRM heeft eens een tip voor mij gehad en dat is de baspoort dempen met rietjes, dus gewoon bij de Bloker een pak rietjes halen en dezee bij elkaar tapen en die in de baspoort stoppen.

Ik heb met mijn RS8''s (toen ik ze nog had) ook hele goede resultaten geboekt met het verzwaren van de luidspreker (onderin, achter de baspijp) en Twaron ipv de standaard demping die erin zit, de Twaron heb ik enkel achter de woofers gedaan, dus demonteren (de woofers) demping eruit en Twaron erin. Je moet wel een klein beetje spelen met de Twaron maar bij mij was het verschil aanzienlijk.

Laat me maar weten als je hulp nodig hebt met de MA's