Marantz PM 80

Gestart door KayaRahnee, oktober 14, 2011, 23:03:27

Vorige topic - Volgende topic

KayaRahnee

Na het lezen van heel wat positieve reacties aangaande de Marantz PM80 heeft deze mijn nieuwschierigheid alleen maar aangewakkerd. Vandaar dat ik enkele vragen heb over deze amp.

Is er een verschil tussen PM80 MKII en de PM80 SE, zo ja wat?

Kan de PM80 zich nog meten met de gangbare Marantz versterkers van vandaag? bvb. PM6003, 6004, 7004 enz...

Welke waarde heeft deze in tweedehands aankoop?
Amps: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

JohnWx

Citaat van: KayaRahnee op oktober 14, 2011, 23:03:27
Na het lezen van heel wat positieve reacties aangaande de Marantz PM80 heeft deze mijn nieuwschierigheid alleen maar aangewakkerd. Vandaar dat ik enkele vragen heb over deze amp.

Is er een verschil tussen PM80 MKII en de PM80 SE, zo ja wat?

Kan de PM80 zich nog meten met de gangbare Marantz versterkers van vandaag? bvb. PM6003, 6004, 7004 enz...

Welke waarde heeft deze in tweedehands aankoop?

Verschil is verkoperd chassis voor de SE en andere voeding

Prijzen zijn vanaf 150 t/m 250 euro

Een versterker moet versterken en dat doen ze allemaal
Voordeel van de PM 80 kan zijn de semi klasse A schakeling en de cult erom heen
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

SONY ES Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

Niber

En hou er rekening mee dat zo'n "oudje" een keer onderhoud nodig heeft... (Mocht dat nog niet gebeurt zijn)

Zal best een hele goede versterker zijn (blaast ongetwijfeld mijn PM5003 er helemaal uit), alleen vind ik het van die lompe dingen om te zien. En laten we eerlijk zijn, het oog wil ook wat!! In een gesloten kast valt het natuurlijk niet op...
Linn Akurate DSM/3 + Akurate 2200 - Marantz CD5003 - Linn Sondek LP12 - Harbeth M30.2

KayaRahnee

Citaat van: Niber op oktober 15, 2011, 00:58:07
En hou er rekening mee dat zo'n "oudje" een keer onderhoud nodig heeft... (Mocht dat nog niet gebeurt zijn)

Zal best een hele goede versterker zijn (blaast ongetwijfeld mijn PM5003 er helemaal uit), alleen vind ik het van die lompe dingen om te zien. En laten we eerlijk zijn, het oog wil ook wat!! In een gesloten kast valt het natuurlijk niet op...

Kan me voorstellen dat zo'n onderhoud ten gepaste tijd zal moeten gebeuren en dan is het natuurlijk de vraag of het uiteindelijk de moeite loont om zo een ouder toestel te kopen. (Misschien kan HAL9000 daar wel iets over vertellen).

Mooi, lelijk, lomp enz... zijn relatieve begrippen, blijkt uit het feit dat ik dat lompe eerder ervaar als "robuust" en dat vind ik dan weer mooi. Vind wat de versterker klankmatig te bieden heeft trouwens veel
belangrijker en dat is mij niet bekend van deze PM80.
Amps: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

Maurice

Zoek eens op pm80 op dit forum, kom je een hoop informatie tegen. Ja, ze hebben onderhoud nodig, en ja, er zijn een hoop liefhebbers nog voor. Zelf luisteren blijft belangrijk, maar er zijn ook nog andere mooie versterkers te koop.
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

Whisper.nl

En indien de amp. onderhoud nodig heeft is er nog geen man (vrouw) overboord dan hebben altijd nog Hal9000 die het ding helemaal weer als een zonnetje laat klinken.

Laat hem zijn gang maar gaan dan komt het allemaal wel goed.

Groet Whisper
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet