Nadat ik een factory reset gedaan heb kwam ik tot de ontdekking dat als je de Subwoofer instelling op NONE zet dat hij de functie Front speakers Large/Small niet meer weergeeft.
De factory reset was dus waarschijnlijk nooit nodig geweest.
Of de Front speakers automatisch op Large worden gezet tijdens het inmeten als er geen subwoofer is weet ik niet, het wordt in ieder geval niet zichtbaar gemaakt.
Natuurlijk heb ik tijdens het handmatig instellen de subwoofer niet op Yes gezet aangezien ik ook geen sub gebruik/heb.
Omdat de vraag of er een subwoofer aanwezig is eerder gesteld wordt of dat de front speakers Small of Large zijn kon ik dus ook nooit opmerken dat die functie dan verdwijnt.
Wel heb ik het idee, dat als door het inmeet proces de speakers op small worden gecalibreerd en de subwoofer dus automatisch op None staat omdat die niet aanwezig is, in mijn geval voor een negatieve audio beleving zorgt.
Mocht iemand anders dit probleem dus ook eens krijgen zet dan eerst de Sub op yes kijk daarna of de Front's op Large staan en verander dan weer de instelling van de Sub naar None. Ik heb echt een duidelijk verschil waargenomen!
Al met al, wel weer een middagje aan het stoeien geweest met 1 van de leukste hobby's die er is.
En weer een hoop wijzer.
Groeten Sander