Welke versterker zal ik kopen, graag advies.

Gestart door gerkovisser, oktober 09, 2011, 13:07:03

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 7 gasten bekijken dit topic.

Marvin

Natuurlijk zijn we het eens, ik doe zoveel mogelijk mijn best geen onzin te verkondigen....




Iphone4

JohnWx

Citaat van: gerkovisser op oktober 09, 2011, 16:53:27


die versterker kun je overschakelen naar klasse A  voor een betere geluidskwaliteit minder vervorming ,later zijn ze daar vanaf gestapt ,de reden daarvoor weet ik niet precies , heb ook zo mijn twijfels of dit geen opgelapt exemplaar is gezien hij nog veel meer aanbied 


Ik zou een bod van 325 doen op die PM8200 met st6000 tuner  250 voor versterker en 75 voor tuner

Marantz 81:

U prefereert dus de pm 8200 boven de pm 7200 die aangeboden worden?
Zit hem dat in het feit dat de verkoper van de 7200 meer apparatuur aanbied of een andere reden?

De PM 7200 mag ik incl st6000 tuner ophalen voor €275.
Daarnaast heeft hij ook nog een cd en dvd speler te koop.
De dvd speler is niet echt mijn keuze omdat deze nog geen hdmi aansluiting heeft.
Cd speler misschien wel een optie om erbij te doen.

De verkoper van de PM 8200 verkoopt ook meer apparatuur, vooral accessoires voor pick-up e.d.
Hij heeft nog niet gereageerd op een mail van mij dus prijs samen weet ik nog niet.
Vraagpijs opgeteld €400.

vr gr Gerko

Mij leek door het hogere vermogen de 7200 de beste optie of staar ik me dan blind op kille wattage cijfers?
[/quote]

Het is geen echte Klasse A schakeling en schakelen mag alleen als hij uit staat

Je staart je blind op wattage
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

gerkovisser

Hallo John Wx,

Bedankt voor je bijdrage.
Dus u bent het met Marantz 81 eens dat de PM8200 een betere optie is?
Of heefft u andere suggesties.

vr gr Gerko

JohnWx

U= je ben pas 42  :-P

Ik persoonlijk vind het veel te veel geld voor zulke versterkers had er pas 1 voor 100 incl. ab

Koop voor dat geld dan een SONY ES of iets erbij en ga voor een PM17
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

JeroenLeeuwarden

Citaat van: Marantz 81 op oktober 09, 2011, 17:03:29
Als iemand zoveel aanbied heb ik daar dan mijn twijfels bij ,kan ook gewoon een verzamelaar zijn die zijn spullen wegdoet

cijfers zeggen niet alles ,zijn gewoon allebei goede versterkers  :yes: cd6000 ose schijnt wel een goede te zijn  :-)

Toevallig heb ik bij dezelfde persoon een PM 6010 ose/cd 6000 ose en st 6000 gehaald. Prima zaken mee gedaan, handelt er wat bij bij wijze van hobby.
Marantz pm 7000, cd 6000 ose, st 6000, dv4200 ose, PMC db1+s, Norstone stands, van den Hull the track speakerkabel.

gerkovisser

Hallo JeroenLeeuwarden,

Jo hawwe gjin ferfelende situaties mei makke mei dizze verkeaper ût Meppel?
Of wie it Hoogeveen?

vr gr Gerko

WimPeu

Citaat van: JeroenLeeuwarden op oktober 09, 2011, 21:21:58
Citaat van: Marantz 81 op oktober 09, 2011, 17:03:29
Als iemand zoveel aanbied heb ik daar dan mijn twijfels bij ,kan ook gewoon een verzamelaar zijn die zijn spullen wegdoet

cijfers zeggen niet alles ,zijn gewoon allebei goede versterkers  :yes: cd6000 ose schijnt wel een goede te zijn  :-)

Toevallig heb ik bij dezelfde persoon een PM 6010 ose/cd 6000 ose en st 6000 gehaald. Prima zaken mee gedaan, handelt er wat bij bij wijze van hobby.

stupid

Dolf uit Meppel is zeker betrouwbaar. Ik heb al een paar keer zaken met hem gedaan. Komt zijn beloftes na en verkoopt hobbymatig mooie spulletjes. Ik heb ook wel eens wat ingeruild.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

JohnWx

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

gerkovisser

Citaat van: WimPeu op oktober 09, 2011, 21:58:24
Citaat van: JeroenLeeuwarden op oktober 09, 2011, 21:21:58
Citaat van: Marantz 81 op oktober 09, 2011, 17:03:29
Als iemand zoveel aanbied heb ik daar dan mijn twijfels bij ,kan ook gewoon een verzamelaar zijn die zijn spullen wegdoet

cijfers zeggen niet alles ,zijn gewoon allebei goede versterkers  :yes: cd6000 ose schijnt wel een goede te zijn  :-)

Toevallig heb ik bij dezelfde persoon een PM 6010 ose/cd 6000 ose en st 6000 gehaald. Prima zaken mee gedaan, handelt er wat bij bij wijze van hobby.

stupid

Dolf uit Meppel is zeker betrouwbaar. Ik heb al een paar keer zaken met hem gedaan. Komt zijn beloftes na en verkoopt hobbymatig mooie spulletjes. Ik heb ook wel eens wat ingeruild.

Hallo WimPeu,

Kijk dat zijn zeer belangrijke opmerkingen voor mij.
Ik ben zeer blij met je reactie.

Bedankt. hello notworthy

vr gr Gerko
Ik

Marvin

Ik denk dat John een goed punt heeft met z'n Sony ES, koop je voor relatief weinig en zijn gewoon geweldige versterkers.

Cornelis1921

#40
 byebye :wink:
Citaat van: marvin op oktober 09, 2011, 23:40:56
Ik denk dat John een goed punt heeft met z'n Sony ES, koop je voor relatief weinig en zijn gewoon geweldige versterkers.
Marvin, besef wel dat dit een MARANTZ-forum is... Na dat gedoe met Onkyo, nu propaganda voor Sony. Dat noem ik nestbevuiling.

Zit trouwens nu naar hele mooie muziek te luisteren: Alfred Schnittke - 'Complete Violinsonatas', gespeeld door de Amerikanen Carolyn Hueble (viool) en Mark Wait (piano), zeer recent uitgebracht op het label Naxos.
Groetjes, Cor.

P.S. cd6000ose is een prima apparaat, heb hem zelf ook gehad. De pm7200 is ook niet slecht, bij mij nog steeds tot tevredenheid in gebruik. Als je kunt kiezen, zou ik ook voor de pm8200 gaan, heeft betere 'specs' en referenties dan de pm7200.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

JohnWx

Citaat van: Cornelis1921 op oktober 10, 2011, 04:14:33
byebye :wink:
Citaat van: marvin op oktober 09, 2011, 23:40:56
Ik denk dat John een goed punt heeft met z'n Sony ES, koop je voor relatief weinig en zijn gewoon geweldige versterkers.
Marvin, besef wel dat dit een MARANTZ-forum is... Na dat gedoe met Onkyo, nu propaganda voor Sony. Dat noem ik nestbevuiling.

Zit trouwens nu naar hele mooie muziek te luisteren: Alfred Schnittke - 'Complete Violinsonatas', gespeeld door de Amerikanen Carolyn Hueble (viool) en Mark Wait (piano), zeer recent uitgebracht op het label Naxos.
Groetjes, Cor.

P.S. cd6000ose is een prima apparaat, heb hem zelf ook gehad. De pm7200 is ook niet slecht, bij mij nog steeds tot tevredenheid in gebruik. Als je kunt kiezen, zou ik ook voor de pm8200 gaan, heeft betere 'specs' en referenties dan de pm7200.

Sorry Cor voor de vervuiling maar Japan is Japan  :-P
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

Niber

Zo lang de muziek er maar goed op klinkt, want daar draait het immers om.
Linn Akurate DSM/3 + Akurate 2200 - Marantz CD5003 - Linn Sondek LP12 - Harbeth M30.2

Marvin

Maar Cor, dat betekend toch niet dat we hier met oogkappen op enkel aan Marantz kunnen denken?
Heb zelf ook maar 1 ding van Marantz, zou het totaal geen ramp vinden als daar uiteindelijk een ander merk voor terug komt.   :-)

gerkovisser

Hallo, 

Ik wilde vanavond een afspraak maken bij Dolf maar zag helaas dat de versterker al gereserveerd was.
Ik hoop alleen niet dat iemand hem gekocht heeft na al jullie reacties op mijn topic.
Al hoewel dan had ik maar eerder moeten wezen.

Ben dus nog steeds zoekende.

En ik wil toch gaan voor een marantz en dus niet een sony of ander merk.


Gerko