Welke versterker zal ik kopen, graag advies.

Gestart door gerkovisser, oktober 09, 2011, 13:07:03

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

gerkovisser

Hallo forumleden.

Ik heb nu een yamaha rx-v440 versterker met B&W cdm1 se luidsprekers.
Een bevriende collega zei tegen mij dat de speakers veel meer kunnen dan ze nu doen ivm de yamaha die niet genoeg power zou hebben.
Hij zei kijk eens naar een NAD, Rotel of marantz versterker.
Zelf hoef ik niet meer een 5.1 of meer te hebben dus stereo is genoeg.
Nu vindt ik op marktplaats verschillende versterkers die ik overweeg.
Dit is een PM 8200, een PM7200 en een SR 7001.
Allen rond de 300 / 400 euro.
Ik vindt op internet dat de PM7200 een hoger wattage heeft dan de PM8200???
Klopt dit, meestal heeft het hogere nummer toch meer vermogen?
Welke is te adviseren tussen de PM8200 en de PM7200?
Of is de receiver met 7.1 maar blijkbaar met goede stereo weergaven de SR7001 een betere optie voor mij.
Ik weet dat iedereen gaat zeggen dat ik zelf moet gaan luisteren maar dat vindt ik zelf wat lastig.

Wie kan me advies geven of weet betere opties?
Of zelf een aanbieding?

HLP

Gerko Visser

Marantz 81

er staat zowel een pm7001 als een pm15s1 te koop op het forum

en dan zou ik zeker voor de laatste gaan als je het geld hebt ,die pm7001 is al een mooie versterker maar die pm15s1  hello

Niber

Wat zijn je wensen? Alleen stereo of ook surround?
Linn Akurate DSM/3 + Akurate 2200 - Marantz CD5003 - Linn Sondek LP12 - Harbeth M30.2

Marantz 81

Als je voorkeur uitgaat naar muziek luisteren zou ik ook voor een stereo versterker gaan ,maar dan heb je ook een goede cd speler nodig

hoe groot is je ruimte ?  draai je met of zonder subwoofer

hoe staan je speakers opgesteld , op stands ?

Je collega heeft ook wel gelijk tenzij je een veel duurdere ht reciever koopt ,en je kan er zover in gaan als je wilt

maar met bijvoorbeeld een pm7001 en sa7001  heb je al een heel mooi geluid  :yes:

i-DSI

Citaat van: Marantz 81 op oktober 09, 2011, 13:10:38
pm7001 is al een mooie versterker maar die pm15s1  hello
PM15S1 is inderdaad hemels en kan ik enkel aanraden. Maar, je hebt daar inderdaad ook een 'passende' CD speler bij nodig. Zowel Maranz81 als ik hebben zo een mooi duo, ook beiden met monitor speakers. Heel leuk.
Bij Marantz hebben de lagere nummers blijkbaar de hoogste specificaties.  Een beetje de wereld op zijn kop.
Ik heb ook nog een NAD C370 geïntegreerde versterker en C521BEE CD speler staan die ik overweeg te verkopen. Je kan me steeds een PM doen bij interesse. Gaan dan weg wegens upgrade naar de PM15/SA15S1...
MAIN: Marantz PM15-S1 + SA15-S1*Pioneer BDP-LX52*Dynaudio Audience 52SE*Pro-Ject Ann.Ed.*

AUX: Pioneer VSX-LX52*Pioneer DV-410V*Monitor Audio Studio2

AUX2: Denon PMA735R*Denon DVD900*Dali Concept1

Niber

#5
CD-speler is geen must wanneer je gaat streamen. Sowieso kun je voor de prijs van een tweedehands SA15s1 ook een UD5005 halen, heb je meteen een goede bluray speler.
Met een Squeezebox of Sonos (+ eventueel een losse dac) aat er een wereld open (helemaal icm Spotify)!!

En is een PM15s1 meteen nodig? Uit zijn verhaal maak ik op dat hij geen audiofiel is...Lijkt me een wat simpeler versterker ook dikke prima..?

*Edit: Succes met het zoeken naar een leuke versterker!!
Linn Akurate DSM/3 + Akurate 2200 - Marantz CD5003 - Linn Sondek LP12 - Harbeth M30.2

gerkovisser

Hallo,

Jemig, zo snel al goede reacties.

Even een paar antwoorden op een paar vragen van jullie:

Marantz 81:
Heb de beide versterkers op dit forum bekeken, beide zouden een optie kunnen zijn alleen ook beiden ver rijden vanuit Donkerbroek(friesland)
En zijn ze op een hoger niveau dan de 3 versterkers die ik al voorstelde?
Ik hou inderdaad van muziek luisteren dus stereo is ok.
Geen subwoofer meer sinds ik de B&W heb.
Speakers staan op erg zware stands die weer op spikes staan, alles volgens boekje van b&w.

Niber:
Zoals gezegt stereo is genoeg voor mij.
Wil in principe gewoon cd en aantal dvd.s luisteren.
Helaas zijn die dvd's vaak voor 5.1 setup.
Inderdaad geen echte audiofiel maar wil graag wel iets goeds kopen.
En ben op zoek naar meer detail, realistische weergave en pure beleving van muziek.
In het verleden met bose 501 en 601 op een dikke scott versterker 2x200 watt heerlijk muziek gedraaid.
Super hard kon het met super veel bass, maarja wordt nu ouder en wil andere beleving.
Had die scott nooit weg moeten doen, die had pas power over.
Was een super eindversterker geweest nu.

i-DSI:
De persoon die ook de sr7200 te koop heeft staan bied ook een Marantz cd-6000ose lmt ed aan.
Is dit een speler die de juiste kwaliteit biedt?
Heb eerst eigenlijk mijn zinnen op marantz gezet, toch bedankt dat je je apparatuur aanbood.

Algemeen:

Ben op zoek naar meer detail, realistische weergave en pure beleving van muziek.
In het verleden met bose 501 en 601 op een dikke scott versterker 2x200 watt heerlijk muziek gedraaid.
Super hard kon het met super veel bass, maarja wordt nu ouder en wil andere beleving.
Had die scott nooit weg moeten doen, die had pas power over.
Was een super eindversterker geweest nu.


Marantz 81

Die je voorstelde zijn allemaal mooie versterkers ,en zo,n beetje op hetzelfde niveau

Als je echt detail en controle over de speakers wilt vergeet die versterkers ,Reken een paar tientjes meer benzine en ga die PM15S1 halen  :wink: bijpassend zou dan een SA15S1 cd speler zijn ,dat kan ook later nog ik had eerst een SA7001KI wat ook een super cd speler is

gerkovisser

Citaat van: Marantz 81 op oktober 09, 2011, 15:44:40
Die je voorstelde zijn allemaal mooie versterkers ,en zo,n beetje op hetzelfde niveau

Als je echt detail en controle over de speakers wilt vergeet die versterkers ,Reken een paar tientjes meer benzine en ga die PM15S1 halen  :wink: bijpassend zou dan een SA15S1 cd speler zijn ,dat kan ook later nog ik had eerst een SA7001KI wat ook een super cd speler is

Hallo marantz 81,

Afstand is niet het enige verschil, aanschaf prijs ligt ook 200/300 euro hoger en of ik dat er door krijg bij mijn vrouw??

Zij heeft maar twee eisen, niet te duur en eenvoudige bediening met ab.

Ben allang blij dat ik af en toe wat leuks mag aanschaffen.

still life

Citaat van: gerkovisser op oktober 09, 2011, 15:36:58Ben op zoek naar meer detail, realistische weergave en pure beleving van muziek.

wat je zoekt is een lekkere akoestiek & dat bekom je niet zomaar met een zwaardere versterker..  :angel:

The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

Marantz 81

Ow ja dat is wel te begrijpen  :-)  ik heb zelf hiervoor een pm7001 gehad en heb ik veel plezier van gehad

dit is wel een mooie  http://link.marktplaats.nl/491013116 al vindt ik 300 wel flink aan de prijs

gerkovisser

Citaat van: still life op oktober 09, 2011, 16:00:02
Citaat van: gerkovisser op oktober 09, 2011, 15:36:58Ben op zoek naar meer detail, realistische weergave en pure beleving van muziek.

wat je zoekt is een lekkere akoestiek & dat bekom je niet zomaar met een zwaardere versterker..  :angel:

Hallo still life,

Ik vind het mooi dat je reageert op mijn topic maar ik kan toch moeilijk de akoustiek van mijn huis veranderen?
Wat ik probeer te krijgen is dat er versterker technisch meer uit mijn B&W cdm 1 se gehaald wordt.
En wat ik van mijn collega begrijp begint dat bij een versterker die genoeg stroom kan leveren.
Vandaar mijn topic op deze site, die overigens super veel info en mooie verhalen heeft.

Gerko

Marantz 81


gerkovisser

Citaat van: Marantz 81 op oktober 09, 2011, 16:08:47
Ow ja dat is wel te begrijpen  :-)  ik heb zelf hiervoor een pm7001 gehad en heb ik veel plezier van gehad

dit is wel een mooie  http://link.marktplaats.nl/491013116 al vindt ik 300 wel flink aan de prijs

Hallo Marantz 81,

Haha, dit is dezelfde pm 8200 die ik al op de korrel had, zie mijn eerste plaatsing.
Vond hem inderdaad ook flink aan de prijs, voordeel is dat hij een bijpassende tuner heeft.
Mijn vrouw heeft overdag graag de radio aan.

Kun je mij eens een inschatting geven wat een redelijke prijs zou zijn voor die versterker?
En wat vind je van deze: http://link.marktplaats.nl/490686434

Vriendelijker in prijs en meer vermogen.
En wat houdt het in: die opmerking van 2x95w en later 2x25 w??

Ben zeer benieuwd naar je reactie.

Gerko

gerkovisser

Citaat van: Marantz 81 op oktober 09, 2011, 16:16:07
http://www.hifi.nl/tweedehands/tekoop/115366/Sale!!!-Marantz.html  :-)

Lijkt me een betere keuze pompom ,i.p.v een van 8 jaar oud die veels te duur is  shutup

He super dat je zo meedenkt Marantz 81,

Op zich een super aanbieding in die link van jouw.
Maar ben ik een zeikerd als ik moet vertellen dat mijn vrouw nog een eis heeft?

Ze wil alleen zilver of champagne kleur, en ja ik moet haar wel een beetje tevreden houden
Ga hem straks wel even laten zien aan haar, prijs is natuurlijk super voor een nieuwe.

vr gr Gerko