Welke versterker zal ik kopen, graag advies.

Gestart door gerkovisser, oktober 09, 2011, 13:07:03

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Whisper.nl

Citaat van: gerkovisser op januari 04, 2012, 18:55:26
Hallo allemaal, ik heb de set nu ruim 2 maanden en ben nog steeds erg tevreden.
Iedereen nogmaals bedankt voor alle adviezen en tips.

Dat is fijn om te lezen Gerko,

Enigste tipje die zou willen geven is de volgende: geef de speakers een pietsje meer achter en zijruimte en je zult verbaasd zijn wat er dan op je af komt.

En eh U mag gewoon je tegen me zeggen hoor.

Groet Whisper
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

gerkovisser

Ik geloof je graag en ik heb ook al veel geschoven met de speakers, maarrrrr, als mijn vrouw dan weer thuis is moeten ze weer terug de hoek in, als je begrijpt wat ik bedoel.
En ja, ik ben niet alleen baas thuis dus een compromis is het beste wat er haalbaar is.
Als ik een film kijk zet ik ze wel dichterbij de TV, wordt het ook beter van.

Gerko

Whisper.nl

Citaat van: gerkovisser op januari 04, 2012, 21:33:14
Ik geloof je graag en ik heb ook al veel geschoven met de speakers, maarrrrr, als mijn vrouw dan weer thuis is moeten ze weer terug de hoek in, als je begrijpt wat ik bedoel.
En ja, ik ben niet alleen baas thuis dus een compromis is het beste wat er haalbaar is.
Als ik een film kijk zet ik ze wel dichterbij de TV, wordt het ook beter van.

Gerko

mmm dit verhaal heb ik meer gehoord.
Een van de forum leden hier heeft als tip vilt onder zijn speakers gedaan.
Hiermee kan ie ze vlot heen en weer terug schuiven.

Groet Whisper
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

lo

Citaat van: gerkovisser op januari 04, 2012, 21:33:14
Ik geloof je graag en ik heb ook al veel geschoven met de speakers, maarrrrr, als mijn vrouw dan weer thuis is moeten ze weer terug de hoek in, als je begrijpt wat ik bedoel.
En ja, ik ben niet alleen baas thuis dus een compromis is het beste wat er haalbaar is.
Als ik een film kijk zet ik ze wel dichterbij de TV, wordt het ook beter van.

Gerko

Goeie oplossing.. :yes:
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.


lo

Ik vind dat dit plaatje erg pijn doet........ AUW..... :schater:
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Zoldar

Waren niet alleen je kl$%n niet meer veilig maar ook je speaker plaatsing  :-D
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

gerkovisser

Ik vindt hem erg geestig,      maar ja ook wel pijnlijk.
Nou, zo gaat het dus bij ons thuis, haha.

benny

goede dag, heb zelf de wat oudere sr mk11 versterker met daarbij de dv12s1.
Speakers 801 van b&w, dit klinkt super.
Grt Benny.

JohnWx

Citaat van: benny op februari 16, 2012, 21:01:28
goede dag, heb zelf de wat oudere sr mk11 versterker met daarbij de dv12s1.
Speakers 801 van b&w, dit klinkt super.
Grt Benny.

Dat is een mooie set Benny is je AB al beter
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

benny

Dag John,
de ab is nog steeds een ramp,weet jij misschien een oplossing?
grt benny

hansaspro1946

de voor en eindversterkker van marantz AV8003 en de MM8003 en ik heb een set boxen van Klipsch in de RF serie 35.
zeer goed.
"Leer van gisteren,droom van morgen en Leef vandaag"
MarantzAV8003/MM8003.
Marantz UD 9004 super Audio CD/Blu-Ray Disc Player
Marantz UD7007 silver     
Marantz TT-15S1 Premium (draaitafel wit)
Element Moving Coil V2 Clearaudio

cz79

Citaat van: Whisper.nl op januari 04, 2012, 21:35:57
mmm dit verhaal heb ik meer gehoord.
Een van de forum leden hier heeft als tip vilt onder zijn speakers gedaan.
Hiermee kan ie ze vlot heen en weer terug schuiven.

Groet Whisper

Ja present, ik heb dus PTFE meubelglijders onder d etegels gedaan waar mijn luidsprekers op staan, je kunt ze natuurlijk ook gewoon onder de luidsprekers zelf doen. Het geluid gaat er dermate op vooruit dat ik voor deze oplossing gekozen heb, ik zit namelijk met een vrouw en twee kinderen en dus kunnen mijn luidsprekers gewoonweg praktisch gezien neit 1.2m van de wand af staan zonder dat er tegenaan gelopen wordt (voor al door mijn dochtertje want dat is net een viking :roll:).

JohnWx

Citaat van: benny op februari 17, 2012, 06:26:18
Dag John,
de ab is nog steeds een ramp,weet jij misschien een oplossing?
grt benny

een logitech harmony
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

JohnWx

Citaat van: cz79 op februari 17, 2012, 07:12:24
Ja present, ik heb dus PTFE meubelglijders onder d etegels gedaan waar mijn luidsprekers op staan, je kunt ze natuurlijk ook gewoon onder de luidsprekers zelf doen. Het geluid gaat er dermate op vooruit dat ik voor deze oplossing gekozen heb, ik zit namelijk met een vrouw en twee kinderen en dus kunnen mijn luidsprekers gewoonweg praktisch gezien neit 1.2m van de wand af staan zonder dat er tegenaan gelopen wordt (voor al door mijn dochtertje want dat is net een viking :roll:).

Wickey de viking is dan lomp  :-D
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject