Storend gezoem van de SR7005

Gestart door dmeerpa, oktober 08, 2011, 16:52:26

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

minguel

Hoi Paul,

Dat is echt balen. Koop je met je zuur verdiende geld een pracht van een apparaat en denk je te genieten krijg je dit. ik denk dat je iets meer geduld moet hebben voor je kan genieten.

Ik zou niets meer proberen en gewoon terug met die hap.

Succes, Minguel
Set 1 (woonkamer):
Marantz PM11 S2 - NA8005 - Dynaudio FOCUS 220 - REL S3

Set 2 (zolder):
SR8002 - NA6005 - JBL750

dmeerpa

Citaat van: minguel op oktober 18, 2011, 22:04:23
Hoi Paul,

Dat is echt balen. Koop je met je zuur verdiende geld een pracht van een apparaat en denk je te genieten krijg je dit. ik denk dat je iets meer geduld moet hebben voor je kan genieten.

Ik zou niets meer proberen en gewoon terug met die hap.

Succes, Minguel

Het is een kleine troost dat ik wel 40% korting kreeg op dit demo apparaat. Inderdaad met nog wat geduld komt het wel allemaal goed. Nu alles steekt al in de doos om morgen terug te keren naar het repair center.
Ik hoopte eerst nog dat het één of andere setting was.
Marantz Cinema 40, Marantz SACD 30n, Rotel RB-991
X-box Series X
Pioneer PDP-6080D
Zone 1 : 7.1.4 Wharfedale Elysian 4, Opus Tri-Center, Opus Tri-Surround,  SVS Ultra Elevation, PB12+
Zone 2 : HEOS AMP HS2 + Boston Acoustic A25
Zone 3 : Denon Home 150

Stadium III

Wat een ellende Paul !

Laat hem idd maar weer naarkijken en goed reparareren ! :-)
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

still life

Citaat van: Stadium III op oktober 19, 2011, 07:29:07
Wat een ellende Paul !

:yes:

sounds like defecte DSP
of ze hebben wat geraakt a/d audio boards, bij het plaatsen v/d nieuwe PSU

nopompom

gelukkig moet je niet al te ver ermee, snel proberen te vergeten dus maar..
om straks onverminderd te kunnen genieten v/e gereviseerde SR..   :-D

The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

dmeerpa

Citaat van: still life op oktober 19, 2011, 15:46:31
Citaat van: Stadium III op oktober 19, 2011, 07:29:07
Wat een ellende Paul !

:yes:

sounds like defecte DSP
of ze hebben wat geraakt a/d audio boards, bij het plaatsen v/d nieuwe PSU

nopompom

gelukkig moet je niet al te ver ermee, snel proberen te vergeten dus maar..
om straks onverminderd te kunnen genieten v/e gereviseerde SR..   :-D

Eerste gedacht was een kabel vergetne aan te sluiten. Maar omdat het linker voor kanaal het soms wel deed na de speakers van smaal op large te zetten, of de amp te swithcen van 5.1 + Zone2 naar 7.1. Sloot ik die piste uit.
Software zou ook vreemd, zijn gezien ik de laatste firmware heb, en niemand anders dit probleem heeft.
Dus denk ook dat iets beschadigd geraakte tijdens de vorige herstelling.

Ben na het werk direct doorgereden naar Deinze en om 16u30 was ik al terug buiten. De technieker had deze ochtend mijn mail al gelezen, envond het spijtig dat hij er deze namiddag niet was om dit probleem eens samen te bekijken. Nu ik heb de balie bediende gezegd dat hij altijd mag bellen of mailen, en dat ik bereid ben morgen langs te komen als hij dit wenst.
Marantz Cinema 40, Marantz SACD 30n, Rotel RB-991
X-box Series X
Pioneer PDP-6080D
Zone 1 : 7.1.4 Wharfedale Elysian 4, Opus Tri-Center, Opus Tri-Surround,  SVS Ultra Elevation, PB12+
Zone 2 : HEOS AMP HS2 + Boston Acoustic A25
Zone 3 : Denon Home 150

joep

Gaat zo'n ding na een reparatie niet in de test om te zien of alles naar behoren werkt?

dmeerpa

Citaat van: joep op oktober 19, 2011, 18:06:51
Gaat zo'n ding na een reparatie niet in de test om te zien of alles naar behoren werkt?

Ik vermoed dat ze testen met een digitale bron, en daar werkte alles perfect.
Ze hebben zeker getest in 5.1 setup, want de aansluitklemmen waren losgedraaid, en ik gebruik thuis banaanklemmen.
In de ideale wereld zou je na herstelling alles moeten uittesten, maar zoiets kost tijd, en tijd kost geld.

Op het werk wordt ook maar beperkt getest, zelfs met nieuwe software. En dat loop heel vaak fout. Maar de klant wil snel zijn ding, er is onvoldoende personeel om alles snel en degelijk te testen, dus men beperkt zich tot de basis functionilteiten.

Dus hier kwam hij binnen om een zoemende transfo, dus wordt nadien getest of dat gezoem er nog is, er komt geluid uit de set (vermoedelijk een DVD als bron) en dat werkt dus voor hen in orde.
En bij analoge bron werkten direct, Pure Direct goed, en die stonden van mij als standaard ingesteld voor alle analoge stereo bronnen, omdat ik dit op de SR8002 het mooiste resultaat vond geven.
Marantz Cinema 40, Marantz SACD 30n, Rotel RB-991
X-box Series X
Pioneer PDP-6080D
Zone 1 : 7.1.4 Wharfedale Elysian 4, Opus Tri-Center, Opus Tri-Surround,  SVS Ultra Elevation, PB12+
Zone 2 : HEOS AMP HS2 + Boston Acoustic A25
Zone 3 : Denon Home 150

dmeerpa

Citaat van: Marco op oktober 18, 2011, 16:22:25
Citaat van: WimPeu op oktober 14, 2011, 12:51:07
De hele SR7005 is van binnen identiek aan de Denon 3311...alleen €500,- duurder... :wink:
Dat is een beste prijsverschil  :-o

Er is toch wat verschil hoor, de Marantz heeft een betere remote (Backlicht + aanleer functie) , extra ingangen (component en s-video) en een verkoperd chassis.

Verder is het nog de vraag of de Denon onze Ken zijn HDAM's gebruikt
Marantz Cinema 40, Marantz SACD 30n, Rotel RB-991
X-box Series X
Pioneer PDP-6080D
Zone 1 : 7.1.4 Wharfedale Elysian 4, Opus Tri-Center, Opus Tri-Surround,  SVS Ultra Elevation, PB12+
Zone 2 : HEOS AMP HS2 + Boston Acoustic A25
Zone 3 : Denon Home 150

WimPeu

De AB van de Denon is ook wel verlicht hoor..nog meer component en S-Video  :-o ingangen...toe maar die miste ik wel zeg.. :-D  Over de HDAM zijn de meningen ook verdeeld en daar heeft Denon Dynamic Discrete Surround Circuit voor (D.D.S.C.-HD) zowaar ook niet niks...blijft over het chassis...ja. :|..had liever de ringkern trafo terug gezien in de 7005 dan een koper chassis.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

dmeerpa

Zo mailtje gehad in de late namiddag dat hij terug hersteld is. Ze zouden enkel een connector geherpositioneerd hebben.  Ik ben direct in de wagen gesprongen om hem op te halen, want morgen komen ze normaal omstreeks 16u de SR8002 ophalen. Dus allemaal duimen, want zodra het vrouwke gedaan heeft met naar blokken te kijken ga ik hem aansluiten, hopelijk deze keer voor goed ...
Marantz Cinema 40, Marantz SACD 30n, Rotel RB-991
X-box Series X
Pioneer PDP-6080D
Zone 1 : 7.1.4 Wharfedale Elysian 4, Opus Tri-Center, Opus Tri-Surround,  SVS Ultra Elevation, PB12+
Zone 2 : HEOS AMP HS2 + Boston Acoustic A25
Zone 3 : Denon Home 150

lo

Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

dmeerpa

 pompom pompom pompom pompom

Na een uur of vier spelen, nog geen gezoem gehoord, en alles blijkt nu ook te werken. Morgen snel even de Audessey laten lopen. Eb vanaf vrijdagmiddag ben ik voor 4 weken thuis, kan ik lekker spelen  hello
Marantz Cinema 40, Marantz SACD 30n, Rotel RB-991
X-box Series X
Pioneer PDP-6080D
Zone 1 : 7.1.4 Wharfedale Elysian 4, Opus Tri-Center, Opus Tri-Surround,  SVS Ultra Elevation, PB12+
Zone 2 : HEOS AMP HS2 + Boston Acoustic A25
Zone 3 : Denon Home 150

Marantz 81

Mooi dat ze het verholpen hebben  pompom

JohnWx

Citaat van: dmeerpa op oktober 25, 2011, 22:45:57
pompom pompom pompom pompom

Na een uur of vier spelen, nog geen gezoem gehoord, en alles blijkt nu ook te werken. Morgen snel even de Audessey laten lopen. Eb vanaf vrijdagmiddag ben ik voor 4 weken thuis, kan ik lekker spelen  hello

Heerlijk man en nu lekker spelen en genieten

Voordeel is wel dat je effe van de straat was  :-P
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

Sander

Citaat van: dmeerpa op oktober 25, 2011, 22:45:57
pompom pompom pompom pompom

Na een uur of vier spelen, nog geen gezoem gehoord, en alles blijkt nu ook te werken. Morgen snel even de Audessey laten lopen. Eb vanaf vrijdagmiddag ben ik voor 4 weken thuis, kan ik lekker spelen  hello

lekker genieten!!!  hello
Marantz SR8002
Marantz SA7001KI
B&W CM7(front)
B&W CMC (Center)
Jamo compact 500 (Surround)
Squeezebox classic
W&M LS-01
v/d Hul Royal Yade
Oehlbach NF1 Interlink