jbl overnemen

Gestart door remco28, oktober 04, 2011, 22:57:54

Vorige topic - Volgende topic

remco28

Goedenavond iedereen,ik heb advies nodig omtrent het volgende:

Mijn neef heeft 2 grote zuilen van jbl,de jbl l 60.
Deze zijn kleine 4 jaar oud maar altijd zeer goed behandeld,aangezien mijn neef zuinig is op zijn spullen.
Daarnaast twee kleinere speakers,boekenkast speakers die op een standaard staan en een grote subwoofer.
De kleinere speakers en subwoofer zijn net 2 maanden oud,maar horen allemaal wel bijelkaar.
Alle speakers zijn in kersenhout uitgevoerd.

Ik kan alles overnemen(2 zuilen,subwoofer,2 boekenplank speakers en centerspeaker)voor 2500euro.
Is dit een redelijke koop?
Ik heb een marantz sr 6004 met magnat speakers(5.1),ook ik heb 2 zuilen van magnat(needle serie).
Maar de jbl klinkt toch weer veel beter als mijn huidige speakers van bijna 11 jaar,ook is de sub van jbl groter als die van mij.

Heb wat vraagjes:wat is het verschil tussen de l serie en de lxserie van jbl?en heeft jbl l 60 wel een rubberen rand rond de conussen?heb me laten vertellen dat dit beter is dan foam?

Alvast erg bedankt.
:yes:

dmeerpa

Ik zou toch eens vragen aan je neef om deze te mogen uit testen bij jou thuis. Het is niet omdat deze speakers goed klinken op zijn set dat dit ook bij jou het geval zal zijn. Het kan zijn dat zijn set veel beter is dan de jouwe of gewoon geen match met de Marantz.

Wat is de bedoeling ? 5.1 set? Dan wil ik je ook meegeven dat de boekenkast speakers vermoedelijk niet dezelfde serie is als de zuilen en dat dit zich kan vertalen in een niet homogeen geluid.
Marantz Cinema 40, Marantz SACD 30n, Rotel RB-991
X-box Series X
83" LG OLED evo G4 4K
Zone 1 : 7.1.4 Wharfedale Elysian 4, Opus Tri-Center, Opus Tri-Surround,  SVS Ultra Elevation, PB12+
Zone 2 : HEOS AMP HS2 + Boston Acoustic A25
Zone 3 : Denon Home 150

JohnWx

Voor een speaker die hier verkocht werd voor minder als 3000 gulden per paar vind ik het erg veel geld

De JBL L60 werd al gemaakt in 1995 dus zal eerder ? 14 jaar oud zijn zou het nog even navragen

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

SONY ES Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

still life

Citaat van: remco28 op oktober 04, 2011, 22:57:54Ik kan alles overnemen(2 zuilen,subwoofer,2 boekenplank speakers en centerspeaker)voor 2500euro.
Is dit een redelijke koop?

:no:

denk dat die neef je zo'n beetje 'in de zak' wil draaien..   :-D

huidige series bij jbl:

TL Series
Studio 1 Series
Studio 5 Series
Cinema Series
LS Series
ES Series
Northridge E Series
Control Series

leesvoer studio L-serie

LX serie:

The LX were the series right under the L series-L100t3, L80t3 etc.,
I have the JBL brochures for both the L & LX series of speakers.

The LX series utilized a absorbent neoprene covering the front panel surrounding the drivers engineered to absorb diffraction waves & rounded diffraction reducing vertical edges. I have my LX55 hooked up to some Mcintosh gear-MC 7150 autoformer amp & C 38 preamp. They are a good sounding speaker to my ears.

The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

remco28

Tot wanneer zijn de l series dan gemaakt?ik heb factuur gezien en was echt 4 jaar oud.
Hij gebruikt de set als 5.1.

Kan me vergissen misschien was het de ls serie,volgens hem had hij rond de 1300euro betaald per stuk.
Ik heb het nagevraagd.als ik het weet laat ik het jullie weten.

Hij heeft de marantz 8 serie,aparte voorversterker en tuner.

Marvin

Een luidspreker productie kan wel in jaar x gestopt zijn en vervolgens nog een aantal jaar later als nieuw verkocht worden. Gewoon doordat de luidspreker niet verkocht is door de winkel waar hij stond.
Daar worden ze overigens wel aardig goedkoper van, verder geen oordeel of je dit moet overnemen of niet.

dmeerpa

Mocht je het overwegen, blijf ik zeggen vraag de speakers, zeker de fronts op proef. Ik vrees zelfs de de speakers te veel vermogen vragen voor jou receiver.
X-box Series X
83" LG OLED evo G4 4K
Zone 1 : 7.1.4 Wharfedale Elysian 4, Opus Tri-Center, Opus Tri-Surround,  SVS Ultra Elevation, PB12+

remco28

Dat zal ik zeker doen als ik ze neem,dat ik ze even uitprobeer.
Wat hoor je dan,als je reciever het niet trekt?

Wordt het interessanter voor mij om het over te nemen als het de ls serie betreft?
Ik weet wel dat de speakers die hij heeft,al een brug heeft(bi-amping) bij de aansluitingen achter.

Ben blij met dit forum,want zonder jullie had ik al wat domme dingen gedaan,dank tot dusver. hello

JohnWx

Citaat van: remco28 op oktober 05, 2011, 22:40:18
Dat zal ik zeker doen als ik ze neem,dat ik ze even uitprobeer.
Wat hoor je dan,als je reciever het niet trekt?

Wordt het interessanter voor mij om het over te nemen als het de ls serie betreft?
Ik weet wel dat de speakers die hij heeft,al een brug heeft(bi-amping) bij de aansluitingen achter.

Ben blij met dit forum,want zonder jullie had ik al wat domme dingen gedaan,dank tot dusver. hello

Het is echt veel teveel geld ook als de LS serie is die kost bij BOL.COM 1600 euro per paar

Een speaker die 2500 euro heeft gekost zou hebben van 4 jaar oud en met de prijs vandaag de dag is voor de zuilen max 800 euro mogen kosten

Dan betaal je voor een sub 2 speakerstjes en een center 1700 euro ?

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

JohnWx

Citaat van: dmeerpa op oktober 05, 2011, 22:34:13
Mocht je het overwegen, blijf ik zeggen vraag de speakers, zeker de fronts op proef. Ik vrees zelfs de de speakers te veel vermogen vragen voor jou receiver.

:yes:

rexp

Wil je uberhaupt zoveel geld uitgeven aan speakers? Voel je je verplicht ze over te nemen?

Als ik nu dat bedrag zou hebben, zou ik wat meer tijd nemen om een keuze te maken. Dus ook andere dingen luisteren, ter vergelijk.

JohnWx

Citaat van: rexp op oktober 05, 2011, 23:52:48
Wil je uberhaupt zoveel geld uitgeven aan speakers? Voel je je verplicht ze over te nemen?

Als ik nu dat bedrag zou hebben, zou ik wat meer tijd nemen om een keuze te maken. Dus ook andere dingen luisteren, ter vergelijk.

als het nou een koopje 200/300 euro dan begrijp ik het maar voor 2500 euro gaat er een leuke wereld open

Cornelis1921

Citaat van: John Wx op oktober 06, 2011, 08:19:50
Citaat van: rexp op oktober 05, 2011, 23:52:48

Als ik €2500,= te besteden had dan wist ik het wel: tweedehands Dynaudio Contour bijvoorbeeld - klasse luidspreker. Samen Dynaudio monitors eventueel - kost tijd en waarschijnlijk iets meer geld, maar dan heb je ook wat.

als het nou een koopje 200/300 euro dan begrijp ik het maar voor 2500 euro gaat er een leuke wereld open
[/
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

jrm

In je beginpost zeg je ook iets over de grootte van een luidspreker dit zegt echter weinig tot niets over de kwaliteit!

Ga zeker eens snuffelen bij een goede hifi-zaak, want er is veel meer en vooral beter te krijgen dan jbl.....

dmeerpa

Dus Remco, het advies van het MarantzForum is niet doen, wil je zoveel uitgeven, trek er dan op uit want er is heel zekers veel mooiers te vinden  byebye
X-box Series X
83" LG OLED evo G4 4K