UD5005 speelt moeilijk cd's af

Gestart door Deaddust, september 24, 2011, 18:09:51

Vorige topic - Volgende topic

Deaddust

Mede markants vrienden,

Een korte vraag, enige tijd geleden (april) heb ik bij HOBO hifi in apeldoorn een 2de hands UD5005 gekocht. Tot vorige week was er niks aan de hand maar nu heb ik ineens dat ik met het erin doen van de cd hij de cd's niet meer goed leest. Hij springt elke keer vanzelf een sec. of 5 vooruit.

Speel niet heelveel cd's maar dit lijkt er wel op of hij al stuk aan het gaan is. Wat zou ik hier mee doen want mijn gevoel zegt dat of de lens vuil is (staat altijd redelijk stofvrij in kastje) of hij gewoon defect is.  Wel moet ik zeggen dat als ik hem dan op pauze zet en dan weer afspreek hij het wel ineens doet..

Helaas heb ik bij HOBO maar 3 maanden garantie gekregen dus ik weet niet of ze me hiermee gaan helpen. Hebben jullie hier ervaring mee en kunnen jullie tips geven wat ik hiermee moet doen?

Alvast bedankt voor de reacties

Groet Mark

Whisper.nl

Een standaard schoonmaak cd eens proberen.

Bij die grote MM winkel enz. voor een paar euri te koop.

Lukt dat dan nog niet even overleggen met Audioservice Elst of als je in de buurt woont van R'dam met Hal9000 van het marantzforum.

Groet Whisper
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

still life

Citaat van: Deaddust op september 24, 2011, 18:09:51
Mede markants vrienden,

Tot vorige week was er niks aan de hand maar nu heb ik ineens dat ik met het erin doen van de cd hij de cd's niet meer goed leest. Hij springt elke keer vanzelf een sec. of 5 vooruit.

denk dat je gewoon a/h skippen bent  :wink:
als je op play drukt, herneemt vast de gewone weergave
de toets direct daaronder op de AB is de 'skipper'

CiteerWel moet ik zeggen dat als ik hem dan op pauze zet en dan weer afspreek hij het wel ineens doet..

dit bevestigt bovenstaande zo'n beetje..
The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

sattie

Als het een UD5005 is die vorige jaar is uitgekomen, heb je zeker nog garantie.
Marantz heeft 2 jaar garantie.

Deaddust

Citaat van: still life op september 25, 2011, 10:57:28
Citaat van: Deaddust op september 24, 2011, 18:09:51
Mede markants vrienden,

Tot vorige week was er niks aan de hand maar nu heb ik ineens dat ik met het erin doen van de cd hij de cd's niet meer goed leest. Hij springt elke keer vanzelf een sec. of 5 vooruit.

denk dat je gewoon a/h skippen bent  :wink:
als je op play drukt, herneemt vast de gewone weergave
de toets direct daaronder op de AB is de 'skipper'

CiteerWel moet ik zeggen dat als ik hem dan op pauze zet en dan weer afspreek hij het wel ineens doet..

dit bevestigt bovenstaande zo'n beetje..

Dit is niet het geval want ik doe de cd erin sluit de la met de knop aan de linker kant en druk dan gewoon op play. Ook als ik op de AB op play druk dan heeft hij dit probleem :(

JohnWx

Citaat van: sattie op september 25, 2011, 11:08:24
Als het een UD5005 is die vorige jaar is uitgekomen, heb je zeker nog garantie.
Marantz heeft 2 jaar garantie.

Je koopt een apparaat bij een winkel niet bij een merk dus geen garantie zonder bon

Uit coulance zouden ze het eventueel kunnen doen maar hoeven het niet
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

SONY ES Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

sattie

Nee dat klopt, zonder bon geen garantie, maar er staat nergens in het verhaal dat hij geen bon heeft.
En het lijkt me sterk dat Hobo Hifi een app verkoopt zonder bon.
Dus als hij gewoon een originele bon heeft van Hobo, dan zal het geen probleem zijn.

Deaddust

Heren,

Om het verhaal nog even compleet te maken dan. Heb er wel gewoon een bon bij gekregen maar hier staat dus op dat ze maar 3 maanden garantie geven op 2de hands spul en ik vroeg me dus af of jullie hiermee ervaring hebben. Is Hobo daarin een beetje flexibel of heeft niemand anders hiermee ervaring?

Ik ga morgen anders gewoon maar eens ff met ze bellen

sattie

Zie ook hier:

http://www.marantz.nl/nl/Support/Pages/ServiceInformation.aspx

Er zit dus 2 jaar garantie op Marantz, en aangezien de UD5005 nog geen jaar oud is heb je nog steeds fabrieks garantie.

JohnWx

Citaat van: sattie op september 26, 2011, 21:59:24
Zie ook hier:

Er zit dus 2 jaar garantie op Marantz, en aangezien de UD5005 nog geen jaar oud is heb je nog steeds fabrieks garantie.

Hij heeft geen bon dat hij hem nieuw heeft gekocht dus geen garantie een apparaat wat 2de hands is kan HOBO natuurlijk geen garantie opgeven en is die 3 maanden coulance

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

JohnWx

Zie ook hier:

Natuurlijk niet je koopt hem toch niet bij Marantz maar bij Hobo jij gaat met je auto toch ook naar de garage en niet naar de fabriek

JohnWx

Zie ook hier:

staat er zelfs :

Uw geauthoriseerde Marantz dealer te voorzien van de originele aankoopfactuur of kassabon die op geen enkele wijze is aangepast of veranderd.

WimPeu

Volgens mij is dat wettelijk geregeld dat er 2 jaar garantie zit op alle consumenten electronica. Wie daarvoor aansprakelijk is weet ik niet. Vermoed de importeur.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

JohnWx

Citaat van: WimPeu op september 26, 2011, 22:28:40
Volgens mij is dat wettelijk geregeld dat er 2 jaar garantie zit op alle consumenten electronica. Wie daarvoor aansprakelijk is weet ik niet. Vermoed de importeur.

Ja klopt maar wel met bon  8-)

JohnWx