Marantz 3200 PRE

Gestart door HAL9000, september 22, 2011, 18:01:09

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

HAL9000

Ik heb een marantz  3200 voorversterker op de tafel  gehad vanmiddag.  Was  het rechter kanaal van defect  geraakt.  heb alle bindingen gedaan, elko's  vervangen, en slechte transistoren vervangen.  Zijn opzich  prima voorversterkertjes.
Echter deze kunnen ook defect!. 


alles oud.

lampje  beetje  gefrommeld.

voorversterker/toonregeling  oud.

de elektronica zelf  is  niet veel.

alles netjes vervangen.

bereik schakelaar schoongemaakt, paar nieuwe  elko'tjes

Phono  versterker  geheel gereviseerd, alle transistoren waren corrosief en de elko's  lek.

uitgang versterker  met  relai beveiliging, hier ook alle elko's  en transistoren.

100V  voeding  ook voorzien van nieuwe  elko's

Nieuw lampje, nu wel netjes.

oude  componenten,  veel verkleurde  toshiba transistoren.

Setje is beetje  uit  proportie, desalniettemin erg  mooi en goed klinkend.
HB
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

group1850

Jon dat ziet er weer netjes uit, ik ben er blij mee. Zoals je al begrijpt uit mijn eerste bericht hier is het mijn voorversterker die thuishoort in een originele houten behuizing en naast de 140 eindversterker en de 112 tuner. Ook alle in de houten behuizing en zelf ooit nieuw gekocht.

jrm

Jon,

Dat heb je weer mooi gedaan!
Ik ben ook reuze blij met de 140.

HAL9000

Citaat van: jrm op september 23, 2011, 08:24:57
Jon,

Dat heb je weer mooi gedaan!
Ik ben ook reuze blij met de 140.

ja  die  140's  zijn geweldig!!
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

group1850

Wil toch wel even een compliment maken aan Forummer HAL9000 die ik heb benaderd via Marktplaats voor de reparatie van mijn 3200. Woensdag op de post gedaan, donderdag gerepareerd en vrijd gaat ie weer retour. Hoe snel wil je het hebben?  hello hello hello

De 140 is ondanks zijn formaat een zeer muziekale en redelijk krachtige eindversterker. Niet te moeilijke luidsprekers qua rendement en impedantieverloop eraan en je zal versteld staan. Maar dat geld voor veel meer vintage apparatuur van Marantz.