Nu heb ik als bronnen
- DV7001 (DVD speler)
- CD6002 (CD speler)
- Pioneer BDP-51F (BluRay speler)
als versterking
- SR8002 (surround receiver)
- Rotel RB-991 (eindversterker voor extra power voor mijn fronts en ontlasting van receiver bij de surrounds)
Nu wil ik de toestellen reduceren, en liefst alles in dezelfde look.
Als receiver dacht ik aan de SR7005, maar ik vrees dat ik nog steeds de Rotel nodig zal hebben voor de nodige jus.
Dan dacht ik aan de UD7006 ter vervanging van de DV7001, CD6002 en de Pioneer BDP-51F. Maar ook hier de nodige vragen. Zal de UD7006 op video gebied minstens evengoed scoren als mijn Pioneer BDP-51F want deze heeft standaard een optimale instelling om samen te werken met mijn Pioneer plasma. Verder koos ik er indertijd voor om een aparte CD te nemen omdat deze toch duidelijk beter is voor CD weergave dan een DVD of BluRay. Hoe zit het bijvoorbeeld met de CD weergave tussen de CD6004 , SA7003 ten opzichte van de UD7006. Zou het dus toch niet beter zijn om een tweedehands BD5... of 7... te kopen of mijn Pioneer behouden en een losse CD speler uit het nieuwe gamma te kopen.
Maar bij dat laatste zit ik terug met minstens 3 componenten en vermoedelijk een 4e de Rotel. Zou ik dus maar 1 minder hebben. Ik zou wel AirPlay, netwerk streaming en iPhone bediening hebben. En zou 6 ipv 4 HDMI ingangen hebben.
Er zijn nog wel oplossingen maar gezien ik nu een woning heb die ik moet afbetalen zijn die niet echt een optie of er zou plots wat geld van een boom moeten vallen.
2e hands UD9004 (vraagprijs 3000€)
Rotel vervangen door PM15S2 en een SA15S1 (ook al snel 2000€ 2e hands) en dan is de vraag of deze versterker zwaar genoeg zal zijn.
Ik vermoed ook dat de SA15S1 niet hetzelfde kleur is als de SR7005.
En om WimPeu voor te zijn, een ander merk, ik ben weg van het warme Marantz geluid, dat is echt mijn ding, en vrees dat te verliezen bij Pioneer (past bij huidige BluRay en TV), Denon, Onkyo waar WimPeu zo lovend over is, ...)
Graag had eens jullie ervaringen en adviezen gelezen.