Citaat van: WimPeu op september 11, 2011, 09:08:31
Mijn conclusie is dat (mocht je ontevreden zijn over je geluid) je beter de oplossing kan zoeken in een andere receiver en/of andere speakers dan vermogens versterkers achter een receiver hangen.
het gaat imho weer om een mooie combi cq mismatch tss gear..
een typische HT-set draait op HT-speakers of monitors icm een sub, daarmee zal je niet snel tekort komen..
simpel gesteld: het film/surround verhaal, zeg maar.. (kan je evt ook moeilijker maken)
CiteerDit verhaal geldt imho niet voor stereo integratie met HT.
dan komt het stereo verhaal om de hoek kijken..
meestal wil men op 1 of andere manier een hybride systeem maken met een integrated PM ertussen
of gaat men voor full seperated: een dedicated stereo set in aparte ruimte met HT on the side, in the living..
het is maar wat je wil & hoe je het doet, imho heb je voor mooie stereo vette zuilen of high-end monitors nodig,
bij voorkeur in een mooie opstelling & goed klinkende ruimte
dat laatste is een AND voorwaarde
geen OR/of
waar al eens overgekeken wordt
maar back to nice hifi-speakers/fronts daar begint het mee, want die stellen op volume al eens hogere eisen aan versterking..
wil je die aansturen met een avr heb je these days ADSY als tool:
vooreerst om je weergave mooi balanced te krijgen in je kamer/ruimte
als side effect helpt dit m.i. ook qua aansturing: de beschikbare power wordt ingezet waar nodig..
verder heb je het beruchte bi-ampen op receivers: als je fronts het toelaten & 5.1 genoeg is
kan je die functie ook nog inzetten: afh van je speakers & volume eisen kan het soelaas brengen
heb hier een tijd mee gedraaid op mijn fronts & imho ging dat single wired/amped nog best of all..
naar het schijnt zakt je tegenkoppeling een pak ineen met dat bi-ampen..
als ace in the hole had ik echter nog mijn good ol' yammie op rust staan:
met deze erbij (op het laag) klopt voor mijn gear het verhaal helemaal: het laat de vento's zingen..
dus IYAM: het kan zinvol zijn (als je het ganse verhaal overloopt & in perspectief bekijkt)
back to the start: een mooie combi maken & genieten van (film) muziek..