Luidprekers voor KI-Pearl

Gestart door Frans Polfliet, september 09, 2011, 15:37:18

Vorige topic - Volgende topic

Frans Polfliet

Beste mensen,
Heb net een PM en SA KI-Pearl gekocht (ja er zijn er nog enkele op de markt)
Met mijn huidige luidsprekers Marantz HD-550 komt de installatie niet tot haar recht.
Ik besef dat geluid persoonlijk is en smaken verschillen maar tips of raadgevingen welke luidsprekers het best
geschikt zijn voor de KI Pearl zouden zeer welkom zijn.
Beste dank en groeten,
Frans

DoctorJacoby

Tegenwoordig werkt Marantz samen met Boston Acoustics. Misschien zit daar iets tussen voor jou?

WimPeu

Volgens mij gaat het niet om welke speakers bij de Pearl passen. Daar passen toch bijna alle speakers wel bij. Het gaat erom welke speakers vind jij mooi klinken. De invloed van de versterker wordt mi veel te vaak overschat.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

jrm

joep

Citaat van: Frans Polfliet op september 09, 2011, 15:37:18
Beste mensen,
Met mijn huidige luidsprekers Marantz HD-550 komt de installatie niet tot haar recht.
Ik besef dat geluid persoonlijk is en smaken verschillen maar tips of raadgevingen welke luidsprekers het best
geschikt zijn voor de KI Pearl zouden zeer welkom zijn.
Beste dank en groeten,
Frans

Hoeveel wil je uitgeven? Mag het ook 2e hands zijn? Hopelijk zoek je wel staande luidsprekers.

lo

Ga eens bij een aantal hifi zaken op luister visite. Vertel wat je hebt en laat hun daar eens wat voor neerzetten. Bij verschillende zaken naar verschillende speakers luisteren en elimineren wat je "mooi" vindt zowel klankmatig als visueel.
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

still life

Citaat van: Frans Polfliet op september 09, 2011, 15:37:18
Beste mensen,

welcome frans..

welke PM precies ?
The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

KeesKees

Ook een Preal als ik het goed begrijp.
PM15S2 - SA15S2 - Cisco 8485DVB HD PVR
- Dali Mentor 6 - VdH First Ultimate MkII - VdH the Wave - In-akustik Premium 2,5 mm²

Bernie

Proficiat met de PM KI Pearl en SACD Pearl. Beiden zijn schitterende toestellen en bijzonder goed gebouwd. Ik heb mijn combinatie nu een tweetal maanden en mijn eerste set speakers was de CM9 serie. Absoluut niet slecht....tot ik een luistertest deed met de combinatie PM KI Pearl + de nieuwe B&W 804 Diamond.... fenomenale klank, super helder, zeer veel detail...... Ik weet het, ze zijn niet goedkoop maar als het budget het toelaat....doen !!!!

Veel luisterplezier !

Cornelis1921

:yes: byebye Welkom Frans. Te gek spul heb je gekocht. Ga a.j.b. niet over 1 nachf ijs wat betreft je speakerkeuze: eenmaal aangeschaft zijn zij niet zomaar afgeschaft en daartussen kan zich een hoop frustratie opbouwen.
Groet,
Cor.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

i-DSI

Citaat van: joep op september 09, 2011, 16:02:13
Hoeveel wil je uitgeven? Mag het ook 2e hands zijn? Hopelijk zoek je wel staande luidsprekers.
[/quote]
Joep, hier kan ik niet mee akkoord gaan. Ik heb monitoren, op stands en die 'passen' perfect bij m'n PM15/SA15.  Daar is niets mis mee.
Ik heb ook staande luidsprekers (in mijn woonkamer), maar die zijn helemaal niet beter alleen maar omdat ze een grote kast hebben.  He zou anders nogal éénvoudig zijn hé?  Een grote auto is ook niet per definitie 'beter' dan een kleiner model. Het kleinere model kan veel beter/scherper sturen, harder optrekken, zuiniger zijn...enz. En dat is net zo bij luidsprekers (niet dat ze zuiniger zijn, maar ik denk wel dat je me begrijpt).
MAIN: Marantz PM15-S1 + SA15-S1*Pioneer BDP-LX52*Dynaudio Audience 52SE*Pro-Ject Ann.Ed.*

AUX: Pioneer VSX-LX52*Pioneer DV-410V*Monitor Audio Studio2

AUX2: Denon PMA735R*Denon DVD900*Dali Concept1