AV7005 + MM7055

Gestart door Robert T, september 07, 2011, 15:38:41

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

still life

Citaat van: Robert T op september 07, 2011, 20:13:32
....maar ik vraag me dan af waarom marantz deze combi op de markt heeft gebracht - het moet toch ergens goed voor zijn.


dezelfde vraag kun je toetsen aan stereo VV & EV combi's vs integrated

daarbij zijn die eindtrappen imho v/e hoger niveau..
lees: stabieler (bij lastige speaker-loads grenzend aan kortsluiting)

why is that ? denk je dan..
wel typisch combineert men makkelijke monitors ( 5 of 7 gelijke) met een flinke actieve sub bij HT
dat maakt dat ze een MM 'slechts' uitvoeren voor die specifieke last (6-8 ohm)

wil je moeilijke fronts gaan bezigen icm een receiver kun je die bvb altijd extra gaan ondersteunen
met zo'n pure stereo EV voor de fronts (mocht de avr te licht bevonden worden)

The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

Marvin

En toch is een dikke receiver meer dan voldoende, ook voor de iets wat lastigere luidsprekers.
Heb zelf ook met eindversterkers gedraaid, ze staan er nog steeds enkel niet aangesloten, maar dat is met de 9300 totaal overbodig.
Nu heb ik uiteraard alles behalve lastige luidsprekers, maar ik durf hier best een 4 ohm load aan te hangen en uren lang voluit te draaien. Dat heb ik namelijk geprobeerd, gewoon de surrounds bij de fronts hangen en zo een 4ohm luidspreker paar creeren. Dat de gevoeligheid op deze wijze boven de 100 komt moeten we dan maar even vergeten....  :-D

JohnWx

Citaat van: marvin op september 08, 2011, 17:31:22
En toch is een dikke receiver meer dan voldoende, ook voor de iets wat lastigere luidsprekers.
Heb zelf ook met eindversterkers gedraaid, ze staan er nog steeds enkel niet aangesloten, maar dat is met de 9300 totaal overbodig.
Nu heb ik uiteraard alles behalve lastige luidsprekers, maar ik durf hier best een 4 ohm load aan te hangen en uren lang voluit te draaien. Dat heb ik namelijk geprobeerd, gewoon de surrounds bij de fronts hangen en zo een 4ohm luidspreker paar creeren. Dat de gevoeligheid op deze wijze boven de 100 komt moeten we dan maar even vergeten....  :-D

als ik Tannoy had kon ik ze ook aansturen met me mp3 speler  :-P
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

Robert T

Niemand hier snapt me  frusty ....ik zoek een reden om voor de combi te gaan die anders is dan looks...  :angel:


In all seriousness ben ik ondertussen even de duitse en engels fora aan het afstruinen en krijg ik soortgelijke opmerkingen te lezen als hier..... ik zal er nog wel eens goed over nadenken.


Stadium III

Heb je al eens een SR 7005 beluisterd ?
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

Robert T

nee, ik ben op zoek naar een opvolger van mijn SR7500 en dat zal xx7005 worden. Niks geluisterd nog, gaat nog wel gebeuren, liefst een vergelijk.

Stadium III

Heb de 7500 gehad  :-)

nu naar de 7005 met de tusseliggende modellen die ik gehad heb kan ik zeggen dat het echt niet meer hetzelfde is
De klank is helemaal anders geworden een stuk frisser
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

Marvin

Citaat van: Robert T op september 08, 2011, 20:18:29
Niemand hier snapt me  frusty ....ik zoek een reden om voor de combi te gaan die anders is dan looks...  :angel:

Dan zou ik het doen puur voor het feit dat je oneindig veel touwtjes nodig hebt om alles aan te sluiten, waar je ook weer ontzettend veel keuze's in hebt.
Puur voor het feit dat alles gescheiden is en zodoende constant aan te passen is naar de nieuwe formaten.
Gewoon om het de vrouw des huizes nog ingewikkelder te maken om naar muziek te luisteren.
Om nog meer apparaten in huis te hebben die ook weer kapot kunnen.
Om de overige ruimte in je kast op te vullen.
Omdat je geen genoegen neemt met één powerknop.

Enz enz enz, ....

pietjepc

PM-15s1, SA-15s1, UD5005, TD160, XT6F

TurboMarco

De meeste receivers hebben toch een pre-out(s) ,dus wanneer het uitgangsvermogen toch nog tekort schiet kan je alsnog gebruik maken van een eindversterker(s)  :wink:
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

still life

Citaat van: Robert T op september 08, 2011, 20:18:29
Niemand hier snapt me  frusty ....ik zoek een reden om voor de combi te gaan die anders is dan looks...  :angel:


net daarom raden we je preventief die combi af..  :-D

een top SR staat nu on sale voor 1500  :angel: de AV kost 1649.. de MM nog eens 1300= 3000 total  :wink:
The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

Robert T

Ik zal er nog eens over nadenken Still life.. ondertussen op een engels AV forum een mailtje gelezen die van een product manager van Marantz is afgekomen over de verschillen tussen de AV en de SR in opbouw en gebruikte componenten en waarom de AV zonder amps ongeveer even duur is (zal zo even kijken of ik het even uit m'n history kan vissen)

Overigens heb ik prijzen opgezocht voor beide keuze's en het verschil tussen de SR en de AV/MM (ex kabels) is EUR1000.

Robert T

quote van ander forum:

CiteerThere have been some questions about the differences between the SR and AV7005's. I asked Kevin Zorrow (product manager responsible for the 7005) to educated me on some of the differences. He had dinner last week with the head designer at Marantz.


Here are some of the bullets:

 All-discrete, balanced preamplifier outputs
 Hyper Dynamic Amplifier Modules (HDAM) oN the preamp board.
 Ultra-Quiet, Linear Power Supply
 Copper Shielded EI Core Power Transformer
 Pure Direct / Source Direct (Same)

Additionally, there is more real estate inside of the chassis which is helpful to reduce coupling (by moving key boards away from one another).

The preamp section of the AV7005 has the symetrical HDAM layout, gold plated (lower noise) audiophile relays on the regulated power supply board. Marantz calls this there "Dedicated Preamp Assembly". I have pictures but I cannot figure out to post them.

I've sold 20 of these so far to delighted customers. To my ears, it is to the next level over the Onkyo Integra. I will be having a shootout in MN between the SR and AV, the denon 4311 and Onkyo (I sell them all) and the AV8003. I'm thinking early December. PM if you want an invite or email me at sales@soundvideo.com . Everyone is welcome.

So far so good. I have noticed that this unit is more ground loop sensitive than most prepro's. The solution is that you may have to pay your dues and clean things up (isolate, condition, and re-route what is plugged into your outlets). Everyone who has noticed GL's has gotten the loops to go away with the usual solutions.

I've had one DOA issue (internal floating ground on the video board) and 19 good out of 20 that are flawless. Not a bad release!!!! It seems Marantz knows how to roll out a new design in comparison to others that I sell.

I hope this helps.

Steve H of Sound Video

link: http://www.avforums.com/forums/audio-processors-power-amps/1289371-any-excitement-over-marantz-av7005-hd-preamp-5.html

still life

CiteerHere are some of the bullets:

 All-discrete, balanced preamplifier outputs
 Hyper Dynamic Amplifier Modules (HDAM) oN the preamp board.
 Ultra-Quiet, Linear Power Supply
 Copper Shielded EI Core Power Transformer
 Pure Direct / Source Direct (Same)

voor mij niet bepaald kogels..

maar goed: als je niet maalt om een 1000'tje => kopen die hap !  :-D



:yes:
The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

Robert T

Mooi plaatje... :) En ja, die 1000eur extra wil ik best neertellen maar het moet wel verantwoord zijn. Ik zal nog wel eens contact opnemen met m'n verkoper of ik een vergelijk kan horen.. en ondertussen zal ik wel over nadenken wat ik echt wil. Alleen de looks is niet goed genoeg... denk ik..

Sinds ik op de fora voor A/V zit ben ik allerlei upgrades aan het plannen... het is besmettelijk dat upgrade virus.