AV7005 + MM7055

Gestart door Robert T, september 07, 2011, 15:38:41

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Robert T

Ook maar even hier aangemeld net.

Ik vraag me af of er hier mensen zijn met ervaring met de combi AV7005 met MM7055. Ik twijfel tussen de SR en AV/MM combinatie. Er zit een behoorlijk prijsverschil in de beide opties dus vraag me af waar het grote verschil in gaat zitten en of het voor mij gerechtvaardigd is. Natuurlijk snap ik dat dit voor iedereen anders zal zijn vandaar dat ik benieuwd ben naar ervaringen en beweegredenen om voor de SR of AV/MM combi te gaan.

Ik snap dat over het algemeen de kwaliteit van integrated minder zal zijn dan separate apparaten en dat een voorversterker wisselen wellicht op termijn minder kostbaar zal zijn om een SR te wisselen (al zijn de prijzen niet noemenswaardig anders nu)


Voor wat betreft speakers speel ik nu nog met een Klipsch setup maar ook dit gaat nog wel ge-upgrade worden... ergens dit jaar.


still life

CiteerOok maar even hier aangemeld net.

welcome..

Citaat van: Robert T op september 07, 2011, 15:38:41


Ik snap .............. dat een voorversterker wisselen wellicht op termijn minder kostbaar zal zijn om een SR te wisselen

dit is het grootste voordeel imho, HT is constant 'on the move'
je kan dus steeds de VV upgraden om weer mee te zijn, met behoud van je eindrap..

Citeer(al zijn de prijzen niet noemenswaardig anders nu)

:yes: kostbare krengen..

met een SR7005 bvb kom je al een heel eind   :angel: 
zeker icm speakers die qua gevoeligheid > 90db/w/m zijn


The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

WimPeu

Als je speakers normale waarden hebben zou ik voor een receiver ipv een pre combi gaan. De pre zou je later misschien wel kunnen wisselen maar dan past dat nieuwe model weet niet bij de 'oude' EV + de Pre's zijn vaak duurder dan de top receivers dus zeker niet minder kostbaar. Dan heb je nog de nodige kabel ellende die moet hebben tussen een voor en eind versterker. Heb het gehad maar voor mij niet snel weer. Hooguit in een dedicateed HT ruimte maar dan niet met een relatief zwakke MM7055 oid maar dan met echte EV's. :wink:

Just my 2 cents.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Robert T

Ik heb idd wel berichten gelezen dat de MM7055 niet super zou zijn maar kan nergens echt goede tests terugvinden waar dat uit blijkt. Ik weet het zelf niet maar wil ook niet blind meepraten. Zijn hier bronnen van?

Er circuleren twee tests van de AV/MM combi (avrev en hifi.nl) en die zijn beide positief maar het verschil met de SR kan ik nergens iets goeds over terugvinden.


WimPeu

Ik schreef ook relatief heh...Is natuurlijk wel een goede versterker maar ook ik vraag me af wat de werkelijke hoorbare winst is tov een SR-7005 bij gebruik van normaal aan te sturen speakers.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Robert T

Gelukkig... dan ben ik i.e.g. niet de enige die zich dat afvraagt.. :) beide reviews (zie mn vorige post) waren lovend maar erg veel mensen zie ik niet die deze combi hebben terwijl het wel gepositioneerd wordt als ideale combi.


De specs van de SR (volgens Marantz website)

Uitgangsvermogen (8 ohm, 20 Hz - 20 kHz, 0,08% 2-kan.-aansturing)   125 W
Uitgangsvermogen (6 ohm, 1 kHz, 0,7%, 2-kan.-aansturing)   140 W

De specs van de MM (volgens marantz website)

"The MM7055 is the five-channel option in this year's extended line-up of main amplifiers. Based on the technology used in the MM8003 and using the exact same chassis, it delivers a thumping 140W rms into 8 ohm to each of the channels"

Dit suggereert concurrent vermogen (al zal het nooit voorkomen dat 5 kanalen vol vermogen draaien of uberhaupt 2 kanalen in mijn geval)

ideeen/ervaring/meningen welkom....




Stadium III

Gevoel zegt hoer reciever
Looks zegt losse voor en eind  :-)

Verder met normaale speakers zou de SR al zeker goed moeten presteren
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

WimPeu

#7
Citaat van: Stadium III op september 07, 2011, 19:57:35
Gevoel zegt hoer reciever
Looks zegt losse voor en eind  :-)

Verder met normaale speakers zou de SR al zeker goed moeten presteren

:-o   :schater:  gilles delatourette ??


http://www.youtube.com/watch?v=DS7OwN4NxdE

Als je ruim in je budget zit en alle 2 de componenten mooi kan plaatsen zou ik de pre combi nemen. Puur op gevoel en voor de looks  maar zoals ik al schreef heb ik sterke twijfels bij de meerwaarde. Dit bij gebruik van normaal aanstuurbare (lees: alle gangbare) speakers.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Robert T

@WimPeu en Stadium; ben het er helemaal mee eens maar ik vraag me dan af waarom marantz deze combi op de markt heeft gebracht - het moet toch ergens goed voor zijn.

De looks voor deze combi - ja zeker weten schitterend en daar zou ik een apart maatmeubel voor maken etc etc.

Stadium III

Zal denk ik echt wel verschil zijn maar als die het ook waard zijn is de vraag

Ik zou toch voor de reciever gaan
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

JohnWx

Citaat van: Robert T op september 07, 2011, 20:13:32
@WimPeu en Stadium; ben het er helemaal mee eens maar ik vraag me dan af waarom marantz deze combi op de markt heeft gebracht - het moet toch ergens goed voor zijn.

De looks voor deze combi - ja zeker weten schitterend en daar zou ik een apart maatmeubel voor maken etc etc.

er zijn altijd mensen die meer en groter willen en stel je voor als je ooit speakers neemt met een heeellll laag rendement

als ik kon kiezen koos ik ook voor de v+e
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

Marvin

Waar vraag is wordt aanbod gecreeerd, anders zou het zomaar kunnen dat een Marantz liefhebber met een Onkyo combi thuis komt...

JohnWx

Citaat van: marvin op september 07, 2011, 20:20:56
Waar vraag is wordt aanbod gecreeerd, anders zou het zomaar kunnen dat een Marantz liefhebber met een Onkyo combi thuis komt...

waar is je "mobiel" spreuk
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

Marvin

Dat heeft me wat dagen gekost om erachter te komen waar ik die optie had aangefinkt, Tapatalk dus.
Maar ik was even vergeten hoe ik in dat optie schermpje terecht kwam, het gaf dus aan dat ik via mijn mobiel reageerde.

JohnWx

Citaat van: marvin op september 07, 2011, 20:25:54
Dat heeft me wat dagen gekost om erachter te komen waar ik die optie had aangefinkt, Tapatalk dus.
Maar ik was even vergeten hoe ik in dat optie schermpje terecht kwam, het gaf dus aan dat ik via mijn mobiel reageerde.

Dacht er zit heel iets achter  :-)
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject