dvd lacie home cinema

Gestart door brambo, september 05, 2011, 12:16:22

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

brambo

Ik heb een dvd speler van marantz
om zo weinig moglijk kabels te moeten leggen, dacht ik het volgende :

ik sluit de marantz aan op mijn pm14 en leg de gele kabel naar de tv.
Dan neem ik de uitgang van de lacie home cinema hard disc en sluit die aan op de aux van de marantz...

Van het moment dat ik dit doe, wil er niets meer werken.
Kan het zijn dat de dvd steler licht onder stroom komt te staan bij aanluiten op tv?  ik krijg altijd schokken.
Zit hier een fout in mijn redenering?  lijkt me toch redelijk logisch

Marvin

Dan maar iets meer kabels toch?


Mobieler wordt het niet....

JohnWx

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

brambo

kan het zijn dat de dvd speler onder stroom komt te staan door het aansluiten van de videokabel aan de tv?
ik kan mijn dvd speler aanleggen door hem gewoon aan te raken,
dit kan leuk klinken, maar flipt ook op het scherm...

Vlearmoes

er lijkt een dikke storing in de kabel te zitten  violent1
of je gebruikt verkeerde in/uit gangen met elkaar
Integra DTR 9.9 & Audyssey MultEQ XT Pro | Marantz BD8002 | Panasonic 50PV20 | Technisat Multytenne & HD S2 plus | Kef Reference series Model Three, Model 200, Calinda| Synlogy 110j  Asus G50v

Audiotic

Ik heb vaak gezien, en bij mij thuis is het ook zo, dat de antennekabel een hoge spanning voert.  Als je die eens uit de TV (en evt tuner) haalt, gaat het dan goed? Zo ja, dan moet je een mantelstroomfilter voor de antenne-ingang zetten. Kun je bij een goede TV boer kopen.
Auralic Aries + Marantz NA-11S1 PCM/DSD streamer - Marantz UD9004 - Primare Pre32 - CI Audio D-200 MkII - Nubert NuVero 60 + R.E.L. R-528SE - Sennheiser HD800 & Schiit Lyr 2 HPA - Siltech & ProLine custom made Silver & Gold. En veel SD en HD muziek

JohnWx

Citaat van: Audiotic op september 08, 2011, 13:58:43
Ik heb vaak gezien, en bij mij thuis is het ook zo, dat de antennekabel een hoge spanning voert.  Als je die eens uit de TV (en evt tuner) haalt, gaat het dan goed? Zo ja, dan moet je een mantelstroomfilter voor de antenne-ingang zetten. Kun je bij een goede TV boer kopen.

kan je meten, gewoon even je tong tegen het pinnetje doen van de coax stekker  :angel:
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

brambo

ja, als ik de stekker van tv haal, is alles in orde.
ik hoef mijn tong daar niet tegen te houden hoor.  Gewoon aanraken is genoeg om zeker te zijn dat er stroom op zit.

Audiotic

Dus - mantelstroomfilter er tussen. Ik heb er anders nog 2 liggen die ik niet meer gebruik.
Auralic Aries + Marantz NA-11S1 PCM/DSD streamer - Marantz UD9004 - Primare Pre32 - CI Audio D-200 MkII - Nubert NuVero 60 + R.E.L. R-528SE - Sennheiser HD800 & Schiit Lyr 2 HPA - Siltech & ProLine custom made Silver & Gold. En veel SD en HD muziek

brambo


Audiotic

Zucht...
:-)
Nee, antennekabel.
Auralic Aries + Marantz NA-11S1 PCM/DSD streamer - Marantz UD9004 - Primare Pre32 - CI Audio D-200 MkII - Nubert NuVero 60 + R.E.L. R-528SE - Sennheiser HD800 & Schiit Lyr 2 HPA - Siltech & ProLine custom made Silver & Gold. En veel SD en HD muziek

brambo

zucht terug,

ik heb gaan antennekabel aangesloten ...
het is op de cinch dat er stroom zit.

Marvin

Al een ander kabeltje geprobeerd?

Audiotic

Citaat van: brambo op september 13, 2011, 17:08:40
zucht terug,

ik heb gaan antennekabel aangesloten ...
het is op de cinch dat er stroom zit.
OK Sorry!

Emmm, cinch met spanning, dan heeft je apparaat een lek, die moet terug naar de winkel!
Heb nog wel een oplossing - heeft-ie een digitale uitgang? Dan kan je 2 cinch-opto omzetters achter elkaar zetten ... :-)
En anders weet ik het ook niet.
Auralic Aries + Marantz NA-11S1 PCM/DSD streamer - Marantz UD9004 - Primare Pre32 - CI Audio D-200 MkII - Nubert NuVero 60 + R.E.L. R-528SE - Sennheiser HD800 & Schiit Lyr 2 HPA - Siltech & ProLine custom made Silver & Gold. En veel SD en HD muziek

gerard

Mogelijke oplossing: de apparaten met een stukje netsnoer oid aan elkaar verbinden.
Dit kan bijvoorbeeld bij de schroefjes van de behuizingen.
Van één apparaat naar de andere enz. Vervolgens vanaf het laatste apparaat een stuk snoer van een geaarde stekker voorzien en het stukje netsnoer aan de aardpen verbinden en in een geaarde wandcontactdoos steken.

Heb ik zelf ook gedaan.

Weg spannings verschil  :-)
Marantz DV6600vm & Musical Fidelity X-DAC / Rega Mira3 & Radio3 / Monitor Audio RS6 (met loodbitumen en Twaron) /  Nordost Flatline Gold luidsprekerkabels / diverse zelfbouwkabeltjes