Digital Output OFF

Gestart door rexp, augustus 30, 2011, 18:29:44

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

rexp

Ik heb een Marantz CD6003. Volgens de manual kan je daarvan de digitale uitgang uitschakelen als je de speler enkel analoog hebt aangesloten. Volgens de manual kun je dan 'genieten van hogere kwaliteit geluid'.

Gedaan, en mijn speler lijkt inderdaad beter te klinken. Is dit weer een gevalletje Rexp die zichzelf voor de gek houdt, of zijn er anderen met dezelfde ervaring? Het is in ieder geval een goedkope tweak, en misschien niet bij iedereen bekend (wie leest de manual van zijn cd-speler?).

lo

Ik heb dezelfde ervaring ondervonden bij mijn toenmalige SA7  :yes:
Digitale uitgang met de AB uitgeschakeld scheelde veel imo.
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

JohnWx

ik denk dat het een gevalletje voor de gek houden is maar soms willen we voor de gek gehouden worden en als mensen het beter vinden klinken ik vind het prima
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

lo

Citaat van: John Wx op augustus 30, 2011, 22:26:07
ik denk dat het een gevalletje voor de gek houden is maar soms willen we voor de gek gehouden worden en als mensen het beter vinden klinken ik vind het prima

Jij denkt dat, waarom?
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

JohnWx

Citaat van: lo op augustus 30, 2011, 22:46:14
Citaat van: John Wx op augustus 30, 2011, 22:26:07
ik denk dat het een gevalletje voor de gek houden is maar soms willen we voor de gek gehouden worden en als mensen het beter vinden klinken ik vind het prima

Jij denkt dat, waarom?

ik heb het gedaan

heb zelfs van die speciale dig.out pluggen erop gehad en afdekdopjes etc . ik hoorde geen verschil

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

lo

Ik heb het ook gedaan, net als de TS. Ik hoorde duidelijk verschil. Wordt weer welles, nietes  :-P
Maar idd ik ben het met je eens, als mensen een "tweak" uitvoeren die voor een ander niet hoorbaar is en voor zichzelf wel dan is dat idd prima en pure winst voor diegene. :yes:
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

JohnWx

Citaat van: lo op augustus 30, 2011, 23:16:02
Ik heb het ook gedaan, net als de TS. Ik hoorde duidelijk verschil. Wordt weer welles, nietes  :-P
Maar idd ik ben het met je eens, als mensen een "tweak" uitvoeren die voor een ander niet hoorbaar is en voor zichzelf wel dan is dat idd prima en pure winst voor diegene. :yes:

werd het in het geheel anders ?

waar ik altijd op let bij "veranderingen" zijn stemmen en bekkens en sssssssss die hoor je het snelst
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

lo

Citaat van: John Wx op augustus 30, 2011, 23:20:21
Citaat van: lo op augustus 30, 2011, 23:16:02
Ik heb het ook gedaan, net als de TS. Ik hoorde duidelijk verschil. Wordt weer welles, nietes  :-P
Maar idd ik ben het met je eens, als mensen een "tweak" uitvoeren die voor een ander niet hoorbaar is en voor zichzelf wel dan is dat idd prima en pure winst voor diegene. :yes:

werd het in het geheel anders ?

waar ik altijd op let bij "veranderingen" zijn stemmen en bekkens en sssssssss die hoor je het snelst

:yes:
Maar idd het best hoorbaar in de hogere regionen.
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

pietjepc

Ik heb ook een cd6003 en had in de manual gelezen dat, wanneer je het display uitzet, dit het geluid verbetert. Wist niet dat je de digitale uitgang ook nog uit kon schakelen. Ga ik zeker eens even proberen :yes:
PM-15s1, SA-15s1, UD5005, TD160, XT6F

lo

Wij zijn natuurlijk benieuwd naar je bevindingen :yes:
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

pietjepc

PM-15s1, SA-15s1, UD5005, TD160, XT6F

pietjepc

Vandaag even met het display en digital out in de weer geweest en ik moet zeggen dat het leek alsof de speler iets minder strak klonk op het moment dat de digital out ingeschakeld was...  Zal er ook nog eens even voor gaan zitten als de kinderen er niet zijn om te horen of ik het dan tot dezelfde conclusie kom.
PM-15s1, SA-15s1, UD5005, TD160, XT6F

Audiotic

Hmmm, van't weekend ook maar eens proberen op mijn UD!
Auralic Aries + Marantz NA-11S1 PCM/DSD streamer - Marantz UD9004 - Primare Pre32 - CI Audio D-200 MkII - Nubert NuVero 60 + R.E.L. R-528SE - Sennheiser HD800 & Schiit Lyr 2 HPA - Siltech & ProLine custom made Silver & Gold. En veel SD en HD muziek

Audiotic

Ehhh, geen verschil gehoord... Worden mijn oren slecht, of deugt mijn setup niet???

Oh oh...
Auralic Aries + Marantz NA-11S1 PCM/DSD streamer - Marantz UD9004 - Primare Pre32 - CI Audio D-200 MkII - Nubert NuVero 60 + R.E.L. R-528SE - Sennheiser HD800 & Schiit Lyr 2 HPA - Siltech & ProLine custom made Silver & Gold. En veel SD en HD muziek

lo

Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.