Digital Output OFF

Gestart door rexp, augustus 30, 2011, 18:29:44

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Audiotic

Tja, tegen jou set kan ik niet op. Maar ik ga nog eens luistern, als het eens echt rustig in huis is.
2 jongens van 5 en 8...
Auralic Aries + Marantz NA-11S1 PCM/DSD streamer - Marantz UD9004 - Primare Pre32 - CI Audio D-200 MkII - Nubert NuVero 60 + R.E.L. R-528SE - Sennheiser HD800 & Schiit Lyr 2 HPA - Siltech & ProLine custom made Silver & Gold. En veel SD en HD muziek

Zoldar

grootste verschil is dat ik met OFF niets meer hoor door de DAC clown1
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

lo

Citaat van: Audiotic op september 16, 2011, 15:10:23
Tja, tegen jou set kan ik niet op. Maar ik ga nog eens luistern, als het eens echt rustig in huis is.
2 jongens van 5 en 8...

Met gemak hoor, zeker nu :-D
De TS nam het ook waar op de CD6003 meen ik. Ik heb het destijds ook geconstateerd op de SA7. Op mijn DP700 zit deze mogelijkheid niet.

Idd, je moet wel de rust nemen om dit soort dingen te beluisteren maar troost je rust in huis zul je nooit meer hebben tot dat ze het huis uit gaan. (als ze al het huis uitgaan :schater:)
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

joep

Citaat van: lo op september 16, 2011, 16:00:32
Citaat van: Audiotic op september 16, 2011, 15:10:23
Tja, tegen jou set kan ik niet op. Maar ik ga nog eens luistern, als het eens echt rustig in huis is.
2 jongens van 5 en 8...

Met gemak hoor, zeker nu :-D
De TS nam het ook waar op de CD6003 meen ik. Ik heb het destijds ook geconstateerd op de SA7. Op mijn DP700 zit deze mogelijkheid niet.

Idd, je moet wel de rust nemen om dit soort dingen te beluisteren maar troost je rust in huis zul je nooit meer hebben tot dat ze het huis uit gaan. (als ze al het huis uitgaan :schater:)

Heb je nu met de verbouwing ook gelijk nieuwe sloten laten zetten?

i-DSI

Als je wil weten of je echt verschil hoort doe ik het volgende:
Ik leg mijn echtgenote uit welke twee verschillende situaties (A en B) ik wil vergelijken. Ik verlaat de woonkamer. Dan vraag ik haar om 5 keer de installatie 'op gang te trekken' met een doek over de apparaten (niet over de speakers natuurlijk) en ik kom binnen na het opstarten. Zij mag kiezen in welke volgorde ze A en B laat horen. We spreken wel af: minstens 2 keer één van beiden.  Het volume wordt ook heel zacht gezet als ik binnen kom, en opgetrokken naar mijn believen. Dit om te vermijden dat ik 'luidere' bronnen bijvoorbeeld zou bevoordelen.
Dan is het aan mij om op te schrijven of ik A of B hoor.  Na de vijfde keer komt de kat op de koord en komt haar briefje op tafel.  Ik heb dit nog maar een paar keer gedaan, om CD/DVD-spelers te vergelijken.
Durft iemand zo een blindtest aan met digital out ON/OFF of met display ON/OFF ????  Ik ben benieuwd. En nog benieuwder naar het resultaat!
MAIN: Marantz PM15-S1 + SA15-S1*Pioneer BDP-LX52*Dynaudio Audience 52SE*Pro-Ject Ann.Ed.*

AUX: Pioneer VSX-LX52*Pioneer DV-410V*Monitor Audio Studio2

AUX2: Denon PMA735R*Denon DVD900*Dali Concept1

rexp

In welke hifiwinkel heb je die vrouw gekocht?

i-DSI

Citaat van: rexp op september 16, 2011, 23:50:14
In welke hifiwinkel heb je die vrouw gekocht?
Ja, ja, je kan er wel even mee lachen.  Maar het is wel iets dat je maar eens moet durven en doen als je toch zo zeker bent dat je 'een' verschil hoort.
Ik heb dat nog maar een keer of 3 gedaan hoor.  Ik luister liever wat ontspannen.
MAIN: Marantz PM15-S1 + SA15-S1*Pioneer BDP-LX52*Dynaudio Audience 52SE*Pro-Ject Ann.Ed.*

AUX: Pioneer VSX-LX52*Pioneer DV-410V*Monitor Audio Studio2

AUX2: Denon PMA735R*Denon DVD900*Dali Concept1

pg

en hoorde je verschillen met A,B vergelijk?

i-DSI

Citaat van: pg op september 17, 2011, 09:53:02
en hoorde je verschillen met A,B vergelijk?
Euh, ja.  Maar ik heb geen vergelijk gemaakt tussen verlichting aan of dig out on/off.
Bij mij ging het hem over 2 CD-spelers (NAD en Kenwood) + 1 DVD speler (Denon) waarvan ik eens wou 'zien' of ik die blind uit elkaar kon houden.  En dat ging foutloos.  Ik kon al direct bij het binnen komen van de woonkamer zeggen welke speler aan stond. Dat is al een paar jaar geleden hoor.
Ik bedoel met mijn reply het volgende:
Ik hoor geen verschil tussen verlichting aan/uit of die uitgang aan of uit.  (Dus begin ik niet aan zo een test.) Het is aan diegenen die beweren dat ze verschil horen om het eens blind te vertellen wat er aan of uit staat.
MAIN: Marantz PM15-S1 + SA15-S1*Pioneer BDP-LX52*Dynaudio Audience 52SE*Pro-Ject Ann.Ed.*

AUX: Pioneer VSX-LX52*Pioneer DV-410V*Monitor Audio Studio2

AUX2: Denon PMA735R*Denon DVD900*Dali Concept1

rexp

Voor mij is het mooie aan deze tweak dat ik niet zeker hoef te weten dat het anders klinkt. In mijn beleving klinkt het beter. Dat is genoeg.

i-DSI

Citaat van: rexp op september 17, 2011, 13:17:20
Voor mij is het mooie aan deze tweak dat ik niet zeker hoef te weten dat het anders klinkt. In mijn beleving klinkt het beter. Dat is genoeg.
Begrijp ik wel, rexp.  Ik heb de digitale output ook op OFF staan, ook al hoor ik geen verschil. Want ik vermoed dat er inderdaad wel ergens een heel miniscule beïnvloeding zou kunnen zijn. Alleen: ik hoor het niet. En misschien heb je wel heel dure, gevoelige apparatuur nodig om het alleen al te meten.
M'n verlichting staat aan.  Omdat ik ook hier geen verschil hoor, maar ik vind het zo mooi om naar te kijken 8-).
MAIN: Marantz PM15-S1 + SA15-S1*Pioneer BDP-LX52*Dynaudio Audience 52SE*Pro-Ject Ann.Ed.*

AUX: Pioneer VSX-LX52*Pioneer DV-410V*Monitor Audio Studio2

AUX2: Denon PMA735R*Denon DVD900*Dali Concept1

WimPeu

Ga van muziek genieten ipv nadenken over dit soort geneu****
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

i-DSI

Citaat van: WimPeu op september 17, 2011, 16:26:25
Ga van muziek genieten ipv nadenken over dit soort geneu****
Ik zit in de woonkamer op m'n drie kinderen te passen en kan nu niet van muziek gaan genieten, dus effe lekker neu*** op 't forum denk ik dan.  :yes:
MAIN: Marantz PM15-S1 + SA15-S1*Pioneer BDP-LX52*Dynaudio Audience 52SE*Pro-Ject Ann.Ed.*

AUX: Pioneer VSX-LX52*Pioneer DV-410V*Monitor Audio Studio2

AUX2: Denon PMA735R*Denon DVD900*Dali Concept1

WimPeu

Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Cornelis1921

#29
 :-D :lol: :wink:
Citaat van: Audiotic op september 16, 2011, 13:35:15
Ehhh, geen verschil gehoord... Worden mijn oren slecht, of deugt mijn setup niet???

Oh oh...
Hoogstwaarschijnlijk het verkeerde merk in huis gehaald: je hebt je vergist met Marquant en per ongeluk Marantz in huis gehaald, dat is nu eenmaal het merk voor gevordenden...
Groet, Cor. (Wel droog achter de oren: 'digital output' staat bij dus ook gewoon altijd 'off', omdat het geluid anders armer, scherper en blikkeriger klinkt.)
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *