Marantz MA500

Gestart door i2Paq, augustus 26, 2011, 16:06:23

Vorige topic - Volgende topic

i2Paq

Waar dienen die nu eigenlijk voor?

Ik lees veel, maar voornamelijk dat ze gebruikt worden om veel herrie te prduceren  :-D
Het feit dat licht sneller gaat dan geluid kan mogelijk verklaren dat iemand een helder licht lijkt, totdat hij begint te praten...

JohnWx

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

SONY ES Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

HAL9000

Zijn  hele goede eindtrapjes!   :lol:
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

JohnWx

alleen die afmetingen incl. kabels 50 cm diep  :x
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Marantz 81

Citaat van: John Wx op augustus 26, 2011, 22:10:05

je moet ze ook overdwars plaatsen he  :schater: dan passen ze makkelijk  clown1

JohnWx

Citaat van: Marantz 81 op augustus 26, 2011, 22:23:11
Citaat van: John Wx op augustus 26, 2011, 22:10:05

je moet ze ook overdwars plaatsen he  :schater: dan passen ze makkelijk  clown1

dacht dat jij nogal een goede smaak had qua inrichting kunst audio maar ik ga twijfelen  clown1

Marantz 81

:-D nou ik hou nogal van veranderen ,dacht laat ik nu een praktisch denken  HB

still life

Citaat van: i2Paq op augustus 26, 2011, 16:06:23
Waar dienen die nu eigenlijk voor?

Ik lees veel, maar voornamelijk dat ze gebruikt worden om veel herrie te prduceren  :-D

zijn flinke monoblokken, voor stereo moet je er dus 2 hebben..

sommigen vinden hun avr niks & knallen dan bvb 5 zo'n MA's erachter..  :-D
The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

SMarcel

Hé i2paq, ik heb ze zelfs gezien in de champagne kleur. Weer een doel om voor te gaan.

Groeten,

Marcel

i2Paq

Citaat van: SMarcel op augustus 28, 2011, 20:02:09
Hé i2paq, ik heb ze zelfs gezien in de champagne kleur. Weer een doel om voor te gaan.

Groeten,

Marcel

Ik alleen in het zwart  :-(

In Champagne zou het een idee zijn, in het zwart niet  :angel:
Het feit dat licht sneller gaat dan geluid kan mogelijk verklaren dat iemand een helder licht lijkt, totdat hij begint te praten...

Marcel Marantz

Zijn hele leuke mono blokjes als je je matige Marantz versterker wilt upgraden.
Ik had een SR7300 en die kreeg een uitstekende boost toen ik 3x MA500 eraan hing!

Loewe Xelos 32, Marantz PM6003, Marantz ST6003,  Caiman DAC TC-7520SE,
Scan Speak Reference A4 Mk II

thepioneer

De champagne kleur is een ander type. Wel hetzelfde concept maar net een andere aanduiding. Vraag me niet meer welke. Zelf heb ik 4 ma500's gehad en per 2 gebrugd. Gaat helemaal goed.

Nu heb ik toch iets dikkere monoblokken maar dat kost ook weer veel meer.

Meridian 861 V4 [ ID40 ]
Meridian MD600
Burmester 956 mkII
Usher CP-8571 MKII BE Luidsprekers
B&W ASW4000

Meridian MS200
AKG K550

dmeerpa

Zo'n bijkomende eindversterker op je surround set is inderdaad een aan te raden upgrade.
Zelf heb ik een Rotel eindversterker tussen de SR8002 en mijn Wharfedale Opus 2 fronts steken.
De set gaat hierdoor niet harder spelen  :-o Maar omdat de Rotel RB991 in staat is om 200Wpc bij 8 ohms (23dBW) en 300Wpc bij 4 ohms (21.8dBW) te leveren en wetende dat mijn fronts 6 Ohm zijn, krijgen ze elk zo'n 250 Watt voorgeschoteld ipv 140 Watt. Hierdoor hebben de fronts meer dan reserve genoeg. Vergelijk het met een 2pk en een Ferrari die beide bergop rijden met een maximale snelheid van 50km/h, je snapt dat de Ferrari het een stuk gemakkelijker zal hebben.
Je merkt dat onmiddellijk dat het geluid een stuk gedetailleerder klinkt. Toch is er enige voorzichtigheid geboden. Zelf heb ik 2 nieuwe versterkers (1 geïntegreerde stereo versterker) en één tweedehands versterker getest. Die laatste is het geworden. De  geïntegreerde stereo versterker had wel een mooier laag, maar in midden en hoog was hij gelijkwaardig aan de SR8002. De lossen eindversterker deed het zelfs stukken minder dan de SR8002. De Rotel RB991 die vermoedelijk dateerd van ergens eind de jaren 90, was op alle vlakken beter dan de SR8002.
Tijdens het testen heb ik nooit surround geprobeerd. Maar na aanschaf merkte ik dat ook dat de surrounds en de center het beter deden, terwijl deze nog steeds rechtstreeks aan de SR8002 hangen. De reden hier is dat ik de voeding en andere componenten van de SR8002 ontlast van de 2 energie vragende fronts, waardoor de andere kanalen nu ook meer reserve hebben.
Maar ook de electriciteitsfactuur is toegenomen. Ik verbruik gemakkelijk 5kwh per dag (radio/TV staat op van 10 uur tot middernacht), en zeker 2 kwh is voor rekening van de Rotel  :oops: 
Marantz Cinema 40, Marantz SACD 30n, Rotel RB-991
X-box Series X
83" LG OLED evo G4 4K
Zone 1 : 7.1.4 Wharfedale Elysian 4, Opus Tri-Center, Opus Tri-Surround,  SVS Ultra Elevation, PB12+
Zone 2 : HEOS AMP HS2 + Boston Acoustic A25
Zone 3 : Denon Home 150

JohnWx

is zeker een mooie upgrade deze mono blokken  :yes:

alleen 1 groot nadeel  HLP

deze Marantz verzamel/junk heeft geen HT  :schater:

i2Paq

Citaat van: John Wx op augustus 31, 2011, 18:48:52
is zeker een mooie upgrade deze mono blokken  :yes:

alleen 1 groot nadeel  HLP

deze Marantz verzamel/junk heeft geen HT  :schater:

Ik ook niet, bewust vanaf gestapt  byebye