op roep voor een luister vergelijk sony ta-fe370 versus marantz ref serie

Gestart door viceadmiraal61, augustus 20, 2011, 10:12:21

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

JohnWx

Citaat van: viceadmiraal61 op augustus 26, 2011, 15:08:57
Oke.wil toch nog even wat van de AVMN avond zeggen.Die was heeeeeeeeel leuk. 41 mannen en 1 vrouw ?
Hebben genoten van muziek.En een vergelijk tussen een Sony van 199,- en een Kanzy van 60.000,-
De Sony klonk plat,gediepte,hoogte,grof van structeur,moderig op plaatsing stemmen en bass.
Toch heb ik 100,- euro geboden op dit versterkertje...vanwege het goede doel..Zie HT Forum/Hear Forum..
Mannen bied mee op deze nu heel bizondere versterker....En wees EENSGEZIN.

er is op meerdere fora te bieden is het wel dezelfde versterker ?
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

TurboMarco

Ik ga er van uit er op het hififorum op de Sony geboden word .

http://www.hififorum.nl/index.php?topic=22793.msg490143#new
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

JohnWx

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

TurboMarco

Daar heb ik geen weet van ,ik hoop wel dat hier wat duidelijkheid over verschaft word om zeker te weten of het om de Sony van Sander gaat .
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

KT88

Het is niet "mijn" Sony, hij is aangeschaft door Fritz en Marco speciaal voor een evt. vergelijk.
Er is dus maar 1 Sony versterker die via Hififorum wordt verkocht voor een goed doel, zie:
http://www.hififorum.nl/index.php?topic=22793.0

Marantz 81

Mooi dat het toch op een gezzelige avond is uitgedraaid en de Sony voor een goed doel zal dienen  :-)

viceadmiraal61

Er is nu een video van het vergelijk..aandachtig luisteren.hoort en zegt het voort...
op you tube  (versterker vergelijk sony en kanzy)


JohnWx

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

thepioneer

Ik hoor niet echt duidelijke verschillen hierzo achter mijn pc. Daarvoor moet je er bij gewest zijn denk ik
Meridian 861 V4 [ ID40 ]
Meridian MD600
Burmester 956 mkII
Usher CP-8571 MKII BE Luidsprekers
B&W ASW4000

Meridian MS200
AKG K550

xander32

Citaat van: viceadmiraal61 op augustus 31, 2011, 14:26:08
Er is nu een video van het vergelijk..aandachtig luisteren.hoort en zegt het voort...
op you tube  (versterker vergelijk sony en kanzy)

Citaat van: John Wx op augustus 31, 2011, 15:49:02
Vind het niet echt een vergelijk  :no:

Wat ik lees bij de buren (HT-forum) is dat de oorspronkelijke opzet van de avond was om beide versterkers 1 op 1 onder gelijke condities, al dan niet blind, met elkander te vergelijken. Hetzelfde werd m.i. ook op dit forum verkondigd. De uiteindelijke invulling van de avond (b)leek vervolgens meer op een demo van een commercieel bedrijf met aan het eind v.d. avond nog net enige ruimte om kort de low-budget Sony te laten spelen ...

Maar allicht heb ik de vooraankondigingen en achteraf de feedback onjuist geïnterpreteerd ¿

Echter lees ik nu ook al weer over een initiatief om beide versterkers alsnog 1 op 1 onder gelijke condities met elkaar te vergelijken :yes:. Ben benieuwd.

Sander.

WimPeu

Persoonlijk heb ik het helemaal gehad met dat hele gedoe. Lekker belangrijk allemaal. Laten we hopen dat er verschillen zijn anders zitten we mooi voor Jan met de korte achternaam te upgraden.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

xander32

Citaat van: WimPeu op augustus 31, 2011, 19:19:57
Persoonlijk heb ik het helemaal gehad met dat hele gedoe. Lekker belangrijk allemaal. Laten we hopen dat er verschillen zijn anders zitten we mooi voor Jan met de korte achternaam te upgraden.
Haha ... jouw lekkere nuchtere kijk werkt voor mij vaak erg relativerend :yes:.

Sander.

Janver

Ik vond op de video de Sony beter klinken  :schater:

Ik ga me niet mengen in de discussie; had trouwens best wel eens die Blumenhofer willen horen.

Hififorum niet gelezen  :evil:

Gr.

Jan
Hier kan uw reclame staan!

pietjepc

Vind de Sony bij het warmdraaien, en dus op z'n zijkant, beter klinken :-D
PM-15s1, SA-15s1, UD5005, TD160, XT6F