op roep voor een luister vergelijk sony ta-fe370 versus marantz ref serie

Gestart door viceadmiraal61, augustus 20, 2011, 10:12:21

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

joep

http://www.youtube.com/watch?v=43yvlrNl3Xc&NR=1&feature=fvwp

Maar John daar heb je dan weer die cd's voor met oerwoud geluiden. Ik weet alleen niet of daar het geluid van een frisse regenbui in het oerwoud op staat of het verscheuren van een gazelle door een groep hyena's. Ik bedoel het eerste. Zou beide best wel eens willen horen op de set van Fritz.

lo

Citaat van: John Wx op augustus 23, 2011, 08:31:01
De mensen die mensen te snel afschrijven hebben een lege pen van het schrijven en als ze een keer "echt" iets moeten schrijven is de kans grot dat ze ook is een keer moeten gaan schreeuwen omdat de inkt op is

Zoooooooowwwwwww............ notworthy
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

cz79


viceadmiraal61

#78
Mijne heren ...Het laatste bericht hier over.Was niet de bedoeling alles hernieuwd te ervaren....
Duidelijk is er een gat in het beleven van audio;door technicus en audiophilen..
Toen ik een hifi zaak had...Kwam de humor van de verkoop staf..en het zuur van de techno staf.
De ene komt van venus de ander van de maan.
En bekend is ook op dit forum het verschil van die luisteraar die graag de proef op de som nemen,
en de meet linten.En forumleden die nergens maar ooit een verschil horen in kabels ect ect
Middels vergelijken van allerlei audio spul....of Tweaks ( Weten jullie het nog houten blokjes..)
En dan een oordeel geven met hun oren ? of toch niet.,Nog een voorbeeld.Werd een keer uitgenodig door het
Philips Natlab,om te luisteren naar een in hun ogen super vlakke luidspreker kwa ferquentie karakterstiek.
Ik vond het nergens naar klinken...Techno boys in de stress...Maar alles is zo volkomen glad ect ect..
Met andere worden meten is niet alles.in kombinatie met horen wel.
Goed we gaan nu het vergelijk doen.En alles is te zien op you tube...Ook de vraag daar te reageren..
Ik zit nu op het eiland Elba...Maaaaaar ban niemand op de site van you tube.
Wil je toch ,ondanks alles het mee maken...boederij het sneul rode hert 11 afoort  (als gast van het de AVMN)

TurboMarco

Citaat van: viceadmiraal61 op augustus 23, 2011, 12:40:06


En bekend is ook op dit forum het verschil van die luisteraar die graag de proef op de som nemen,
en de meet linten.En forumleden die nergens maar ooit een verschil horen in kabels ect ect
Middels vergelijken van allerlei audio spul....of Tweaks ( Weten jullie het nog houten blokjes..)
En dan een oordeel geven met hun oren ?
Sorry hoor Fritz maar hier begrijp ik geen bal van  :-o
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

cz79

Ik denk dat Fritz bedoelt dat op dit forum mensen meer luisteren naar een resultaat ipv zeggen dat iets niet kan omdat het natuurkundig niet bewezen kan worden.

lo

Denk dat Fritz met die opmerking het hififorum bedoelt. Zo zie je maar dat de, in mijn ogen af en toe onduidelijke, schrijfwijze van Fritz door een ieder weer anders wordt uitgelegd cq opgevat.
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Whisper.nl

mmmm kan het niet laten.

Ik ga mee met de reactie van CZ79:
Op het marantzforum is een groep die het leuk vind om een aantal nieuwe dingen of tweaks uit te proberen en de voorkeur geven om hierbij hun oren gebruiken. 

Misschien kan Fritz hier een aanvulling / reactie op geven zodat we hier geen heel verhaal aan verspillen zodat dit topic weer helemaal vol loopt met off topic reacties.

groet Whisper

De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

cz79

Ik doelde op het hififorum met de mensen die willen dat alles natuurkundig onderbouwd en bewezen wordt, je bent daar namelijk een ketter als je in het verschil van bijv netkabels gelooft. Hier zijn we wat meer open en gemoedelijker, als ik verschil hoor dan is dat voor mij bewijs, niemand anders hoeft dat te horen.

lo

Citaat van: cz79 op augustus 25, 2011, 22:45:27
Hier zijn we wat meer open en gemoedelijker, als ik verschil hoor dan is dat voor mij bewijs, niemand anders hoeft dat te horen.

Helemaal mee eens pompom
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Maurice

Citaat van: cz79 op augustus 25, 2011, 22:45:27
Ik doelde op het hififorum met de mensen die willen dat alles natuurkundig onderbouwd en bewezen wordt, je bent daar namelijk een ketter als je in het verschil van bijv netkabels gelooft. Hier zijn we wat meer open en gemoedelijker, als ik verschil hoor dan is dat voor mij bewijs, niemand anders hoeft dat te horen.
Van mij mag het allemaal. Ik ben een scepticus, maar ik hoor zelf ook verschillen met houten blokjes.
Waar ik meer moeite mee heb is als er met kul argumenten iets uitgelegd wordt (bijv heel simpel natuurkundig of ontwerptechnisch onderuit te halen, denk bijv aan beplakken van cd´s zodat de reflectie beter wordt. Ik hoor verschil met de cd´s van Whisper, maar reflectie is absoluut niet de reden daarvoor als je de werking van de cd kent).
Feit blijft ook dat sommigen zich erg ongelukkig uitdrukken op online media. Soms bedoelen ze iets zo, soms is iets vrij te interpreteren...
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

Marvin

Het probleem zit in het uitleggen van de gehoorde verschillen.
Een technisch geschoold persoon hoort en ziet graag getallen en onderbouwing, daar is zijn wereld op gebouwd. De mijne overigens ook.
Iemand die zegt verschil te horen kan dat nooit weerleggen op de wijze waar een techneut vrede mee kan hebben.
Andersom heeft de technische man een groot voordeel, hij heeft immers de hand van de natuurkunde/wiskunde ed als stokpaardje.
Dit is volgens mij dé patstelling waar vele forums zo nu en dan op de klippen lopen.

En daar zouden we allemaal eigenlijk gewoon vrede mee moeten hebben, de een hoort het wel de ander niet.
Fijn...

Zo denk ik bijvoorbeeld heel goed met Maurice door één deur te kunnen, al schrijft hij hieronder iets waar ik geen donder van geloof.....

Ja ook ik hoor verschillen tussen vele dingen, maar ik hoor ook verschillen in mijn eigen set zonder iets te hebben veranderd...

Hoe kan dat??
Lekker belangrijk!!

Maar elkaar in waarde laten is toch het minste wat je zou kunnen proberen, een discussie met gelijk gestemden is geen discussie maar een gesprek.
En daar hebben we het Viva forum voor....

Marvin

Daarmee bedoel ik uiteraard de houtenblokjes en het beplakken van cd's....  :wink: :-D

cz79

En daar zouden we allemaal eigenlijk gewoon vrede mee moeten hebben, de een hoort het wel de ander niet.
Fijn...



Zo is het exact!  notworthy notworthy notworthy

xander32

Wat is nu de uitkomst van het vergelijk van de beide cdp`s / waar kan ik die vinden? Ben erg benieuwd daarna :yes:.

Enne ja; ik ben ook een believer, d.w.z. dat ik verschillen hoor dan wel ervaar zonder deze altijd te kunnen onderbouwen (bekabeling). Echter zie ik mijzelf ook als een rationeel, nuchter mens; houten blokjes, kabelvoetjes, flacons met vloeistoffen waarmee men een cd kan besprenkelen en cd-matjes e.d. zijn voor mij (nu nog) de grens.


Sander.