Net gekocht: PM15S1

Gestart door i-DSI, augustus 17, 2011, 22:55:11

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

i-DSI

Citaat van: Marantz 81 op augustus 18, 2011, 22:00:54
is het een Civic op je foto ?
Ja, een i-DSI... 1.4 Sport 5dr. We hebben er zo 2 (vrouw en ik): een zwarte en een oranje, plus nog een derde Honda: een CBF600S.  Dat is zo een andere hobby van mij (auto's en motorfietsen).
"Wordt je PM nu niet te warm?"
Ik hou dit in de gaten, maar vreemd genoeg wordt ie amper wat lauw. Raar.
"Heb wel de spikes onder de speakers vandaan gehaald. Wil het risiko niet lopen dat ie ermee gaat schuiven op het laminaat "
Die van mij ging aan mijn stands schudden alsof het een appelboom was. Daarom staan die dingen nu effe boven.
Het is wel leuk te horen dat ik niet de enige ben met deze probleempjes.
MAIN: Marantz PM15-S1 + SA15-S1*Pioneer BDP-LX52*Dynaudio Audience 52SE*Pro-Ject Ann.Ed.*

AUX: Pioneer VSX-LX52*Pioneer DV-410V*Monitor Audio Studio2

AUX2: Denon PMA735R*Denon DVD900*Dali Concept1

Marantz 81

Erg mooie wagen die civic tijdje terug eens gaan zitten erin bij de dealer ,echt super net of je in een cockpit zit denk dat dat wel mijn volgende auto wordt met 1.8 I-VTEC  HB  of een BMW met 6 Cilinder , zelf heb ik div oudere civic,s gehad van die kart auto,s 87 1.4 dual carb , 1.5 silverstone 95 die nog zo reden of ze aan je lichaam vast zitten  notworthy nu heb ik zo,n familie  :schater: civic 1.4 5dr uit 2001 beetje saaie bak en niet echt een honda kwa onderstel  :| rijdt verder wel goed en comfortabel ,rij ook motor alleen geen honda dan

die pm15s1 wordt niet zo snel warm  :-)

Marantz 81

heb ook een keer meegereden met een Civic Type R uit 2003 die had een aangepaste ECU andere nokkenassen luchtinlaat en een indivia Catback systeem race Catalysator en andere Header , wat een adrealine kick gaf die wagen de acceleratie was werekelijk fenomenaal horen en zien vergaat je  :kwijl: ,en het geluid vanaf 6000 rpm krijg je bijna een  shutup van

i-DSI

Dan heb jij al meer Civics gehad dan wij. dit zijn onze eerste Honda auto's (mijne sinds 2 jaar, vrouw 1 jaar). 'k Rijd wel al een jaar of 12 met Honda motorfietsen.
Verwacht van mij echter geen objectieve kritiek over Honda... ik zit daar een beetje zot van. De 1.8 is inderdaad de betere motor, maar in België wordt die fiscaal afgestraft bij eerste inschrijving en jaarlijkse wegentaks wegens net een paar pk'tje te veel.  En we rijden beiden heel weinig (gemiddeld over de twee wagens 5000 km/jaar).
We zijn hier zeker zwaar off topic aan 't gaan?
MAIN: Marantz PM15-S1 + SA15-S1*Pioneer BDP-LX52*Dynaudio Audience 52SE*Pro-Ject Ann.Ed.*

AUX: Pioneer VSX-LX52*Pioneer DV-410V*Monitor Audio Studio2

AUX2: Denon PMA735R*Denon DVD900*Dali Concept1

i-DSI

Citaat van: Marantz 81 op augustus 18, 2011, 22:44:42
heb ook een keer meegereden met een Civic Type R uit 2003 die had een aangepaste ECU andere nokkenassen luchtinlaat en een indivia Catback systeem race Catalysator en andere Header , wat een adrealine kick gaf die wagen de acceleratie was werekelijk fenomenaal horen en zien vergaat je  :kwijl: ,en het geluid vanaf 6000 rpm krijg je bijna een  shutup van
Ik heb zelf al een keer met Type R uit 2009 gereden, standaard.  Dat is inderdaad niet normaal zo een auto's.
MAIN: Marantz PM15-S1 + SA15-S1*Pioneer BDP-LX52*Dynaudio Audience 52SE*Pro-Ject Ann.Ed.*

AUX: Pioneer VSX-LX52*Pioneer DV-410V*Monitor Audio Studio2

AUX2: Denon PMA735R*Denon DVD900*Dali Concept1

Marantz 81

is wel offtopic ja  maar wel interresant

deze TYPE R is het http://www.autoweek.nl/carbase_data.php?id=24285&jaar=2003&cache=no

heeft ook veel kritiek gehad in testen dat het echt een Hardcore auto is ,Circuit waardig en eigenlijk niet geschikt voor dagelijks gebruik en meer voor de echte puristen ,de civic daarna die jij hebt gereden is wat geraffineerder

i-DSI

Ja, ik ken 'em. Ze hadden in die jaren ook een Integra TypeR die ook niet echt straatwaardig was, maar puur circuitgericht. Ik herinner me nog iemand die er toen net één gekocht had: 'had ik dat geweten, ik had die auto nooit gekocht: geen geluidsisolatie, keiharde ophanging... maar wel trekken dat het niet normaal is'.
Die vanaf 2007 is inderdaad veel menselijker, maar hij mist misschien wel wat die pure sportziel.
MAIN: Marantz PM15-S1 + SA15-S1*Pioneer BDP-LX52*Dynaudio Audience 52SE*Pro-Ject Ann.Ed.*

AUX: Pioneer VSX-LX52*Pioneer DV-410V*Monitor Audio Studio2

AUX2: Denon PMA735R*Denon DVD900*Dali Concept1

Marantz 81

Er zijn wereldwijd enorm veel liefhebbers ( Puristen )  van de honda civic en Integra ,en worden nog steeds civic,s EG ( 91 tot 95 ) helemaal opnieuw opgebouwd en zwaar opgevoerd en je kunt er zo,n beetje alles voor kopen wat je maar kunt bedenken ,ben ook lid geweest van civicclubholland 300 pk uit een 1.6 liter met turbo erop gezet is geen uitzondering ,en het blijft nog heel ook  :-o 

daarna paar jaar auto van de zaak gehad en gaan motorrijden en heb ik de auto gekte losgelaten  :-)

JohnWx

hebben we nu een PM 15 gekocht of een auto

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Marantz 81

Allebei John , ga jij nou maar Fietsen  :schater: :wink:

JohnWx

Citaat van: i-DSI op augustus 18, 2011, 21:47:22
Ik vrees ook dat je tussen 3 en 5000 euro moet rekenen om echt goed te zitten met een vloerstaander.

Waar baseer je dat op ?
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Cornelis1921

Citaat van: Marantz 81 op augustus 18, 2011, 20:15:15
nee 5000 lijkt met niet , maar het dubbele voor een vloerstaander ten opzichte van een monitor met stand

vloerstaander zit ook veel meer materiaal in , ook complexe filters kun je beter niet hebben  :no: gewoon een 2 weg  of goed ontworpen 3 weg systeem , hoe maar overlap frequentie,s hoe moeilijker het wordt met name bij de betaalbare speakers gaat het met 3 weg meestal niet lekker in het middengebied
De B&W PM1 monitorluidspreker kost p.p. incl bijpassende stands al €2500,00 + €500,00. Dus meer dan de helft. Ik dacht aan de 800 serie van B&W.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

JohnWx

Citaat van: Cornelis1921 op augustus 20, 2011, 21:30:51
Citaat van: Marantz 81 op augustus 18, 2011, 20:15:15
nee 5000 lijkt met niet , maar het dubbele voor een vloerstaander ten opzichte van een monitor met stand

vloerstaander zit ook veel meer materiaal in , ook complexe filters kun je beter niet hebben  :no: gewoon een 2 weg  of goed ontworpen 3 weg systeem , hoe maar overlap frequentie,s hoe moeilijker het wordt met name bij de betaalbare speakers gaat het met 3 weg meestal niet lekker in het middengebied
De B&W PM1 monitorluidspreker kost p.p. incl bijpassende stands al €2500,00 + €500,00. Dus meer dan de helft. Ik dacht aan de 800 serie van B&W.

Zat meer aan high quality te denken like Harbeth blijft toch wel erg mooi tijdloos Cor wat je hebt
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

i-DSI

Citaat van: John Wx op augustus 20, 2011, 21:22:31
Citaat van: i-DSI op augustus 18, 2011, 21:47:22
Ik vrees ook dat je tussen 3 en 5000 euro moet rekenen om echt goed te zitten met een vloerstaander.

Waar baseer je dat op ?
Nou John, toegegeven dat 5000 aan de zeer hoge kant is.  Maar 3000 lijkt me toch een minimum als je beter wil doen dan een 1500 euro kostend monitor paar.
Mijn persoonlijke ervaring: ik heb ook vloerstaanders van Monitor Audio, uit dezelfde periode (eind jaren 90): Silver 7i en in dezelfde prijsklasse (ruwweg: beiden iets over 1000 euro).  Ik denk dat ik die dus met elkaar mag vergelijken. Het enige voordeel van de vloerstaanders is dat ze meer laag geven. Maar dat is dan ook alles, want de kwaliteit is er niet! En voor de rest komen ze niet in de buurt van de Studio 2's (stereobeeld, stemmen (bij films), diepte,...).
Dus om ook maar gelijk te komen met die monitoren mag je al gerust richting >2000 gaan. En om beter te doen....
MAIN: Marantz PM15-S1 + SA15-S1*Pioneer BDP-LX52*Dynaudio Audience 52SE*Pro-Ject Ann.Ed.*

AUX: Pioneer VSX-LX52*Pioneer DV-410V*Monitor Audio Studio2

AUX2: Denon PMA735R*Denon DVD900*Dali Concept1

JohnWx

Citaat van: i-DSI op augustus 20, 2011, 21:50:59
Citaat van: John Wx op augustus 20, 2011, 21:22:31
Citaat van: i-DSI op augustus 18, 2011, 21:47:22
Ik vrees ook dat je tussen 3 en 5000 euro moet rekenen om echt goed te zitten met een vloerstaander.

Waar baseer je dat op ?
Nou John, toegegeven dat 5000 aan de zeer hoge kant is.  Maar 3000 lijkt me toch een minimum als je beter wil doen dan een 1500 euro kostend monitor paar.
Mijn persoonlijke ervaring: ik heb ook vloerstaanders van Monitor Audio, uit dezelfde periode (eind jaren 90): Silver 7i en in dezelfde prijsklasse (ruwweg: beiden iets over 1000 euro).  Ik denk dat ik die dus met elkaar mag vergelijken. Het enige voordeel van de vloerstaanders is dat ze meer laag geven. Maar dat is dan ook alles, want de kwaliteit is er niet! En voor de rest komen ze niet in de buurt van de Studio 2's (stereobeeld, stemmen (bij films), diepte,...).
Dus om ook maar gelijk te komen met die monitoren mag je al gerust richting >2000 gaan. En om beter te doen....

Je omschrijft het leuk "want kwaliteit is er niet" gelukkig is het een persoonlijke ervaring
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.