Net gekocht: PM15S1

Gestart door i-DSI, augustus 17, 2011, 22:55:11

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

i-DSI

Dag allen,
Ik ben nieuw op dit forum en heb zonet mijn allereerste Marantz product gekocht: een PM15S1 versterker, 2de hands.
Ik kom van (in volgorde van aanschaf, enkel versterkers vermeld):
Kenwood (type?), Denon PMA735R, Denon surround (type?), NAD C270 eindversterker, NAD C370 ...en nu de Marantz.
Heb hem nog maar 2 dagen in bezit en nog maar een paar uur geluisterd. Maar toch: heerlijk ding. Lijkt uitstekend te passen bij de M.A. Studio SE2 speakers! Diepgang en detail als nooit tevoren.  En ongekend veel laag komt er plots uit m'n speakertjes.
M'n exemplaar is 2 jaar oud, nog 1 jaar garantie. In absolute nieuwstaat. Met factuur en originele verpakking.
Ik wou geen nieuwe (S2) omwille van de prijs. Het wordt me net iets te veel.
MAIN: Marantz PM15-S1 + SA15-S1*Pioneer BDP-LX52*Dynaudio Audience 52SE*Pro-Ject Ann.Ed.*

AUX: Pioneer VSX-LX52*Pioneer DV-410V*Monitor Audio Studio2

AUX2: Denon PMA735R*Denon DVD900*Dali Concept1

Dennis E36

Welkom op het forum!

Ennehh TTIWWP



Ps er is ook een board "Sets van leden"
Pink Faun - Innuos - Audioquest - Kemp

i-DSI

Ik probeer morgen voor een foto te zorgen!
MAIN: Marantz PM15-S1 + SA15-S1*Pioneer BDP-LX52*Dynaudio Audience 52SE*Pro-Ject Ann.Ed.*

AUX: Pioneer VSX-LX52*Pioneer DV-410V*Monitor Audio Studio2

AUX2: Denon PMA735R*Denon DVD900*Dali Concept1

Marantz 81

mooie versterker  :yes: ik hem em ook  :-D

JohnWx

aahh please vanavond fotootje
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

i-DSI

En jij hebt Dynaudio's? Dat is nou eens een luidsprekermerk dat ik nog zou overwegen!

@ John: vanavond kan niet meer. Vrouw en kinderen liggen al in bed en de installatie staat (voorlopig) boven op mezaninne... Wegens 1,5 jaar oude huisgenoot die er anders wel eens zijn jonge vingertjes op los wil laten.
MAIN: Marantz PM15-S1 + SA15-S1*Pioneer BDP-LX52*Dynaudio Audience 52SE*Pro-Ject Ann.Ed.*

AUX: Pioneer VSX-LX52*Pioneer DV-410V*Monitor Audio Studio2

AUX2: Denon PMA735R*Denon DVD900*Dali Concept1

Marantz 81

ja klopt had eerst een pm7001 maar met de pm15s1 kwamen ze pas echt tot leven ,heb de Audience 52SE

zou ik zeker doen  :-) momenteel is er ook veel 2de hands aanbod

i-DSI

#7
Wel, ik heb deze Monitor Audio's Studio SE2 al vele jaren en met de upgrade van versterkers lijken ze het alleen maar beter te doen. Daar lijkt geen eind aan te komen. Misschien dat ik met deze Marantz toch het plafond van de luidsprekers bereikt heb.
Maar het is lastig om iets weg te doen als je er zo tevreden over bent.  Misschien dat een volgende update wel de CD speler wordt ipv de speakers.
In mijn woonkamer heb ik nog mijn NAD C370 versterker + Pioneer CD/DVD speler + Monitor Audio Silver 7i (vloerstaanders). Het is de bedoeling dat ik terug mijn '1ste klasse' installatie beneden breng als de kleinsten wat verstand gekregen heeft.
MAIN: Marantz PM15-S1 + SA15-S1*Pioneer BDP-LX52*Dynaudio Audience 52SE*Pro-Ject Ann.Ed.*

AUX: Pioneer VSX-LX52*Pioneer DV-410V*Monitor Audio Studio2

AUX2: Denon PMA735R*Denon DVD900*Dali Concept1

Marantz 81

als je zo tevreden over de speakers bent die je nu hebt zou ik ze gewoon houden  :yes:

vloerstaander is anders , maar om op hetzelfde niveau te komen als een monitor ( op een goede stand ) kwa plaatsing en detail te komen moet je zeer diep in de buidel tasten  byebye

Cornelis1921

#9
Citaat van: Marantz 81 op augustus 17, 2011, 23:51:00
als je zo tevreden over de speakers bent die je nu hebt zou ik ze gewoon houden  :yes:

vloerstaander is anders , maar om op hetzelfde niveau te komen als een monitor ( op een goede stand ) kwa plaatsing en detail te komen moet je zeer diep in de buidel tasten  byebye
Moet je denken aan zo vanaf de €5000,00*
p.p. Maar dan heb je ook wat.
Trouwens, van harte welkom hier en gefeliciteerd met je mooie aankoop. Veel plezier ermee.

Groet, Cor
*Prijspeil van de betere B&W of Tannoy bvb. Of voor de helft van de prijs de Dynaudio Contour S3.4.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Marantz 81

nee 5000 lijkt met niet , maar het dubbele voor een vloerstaander ten opzichte van een monitor met stand

vloerstaander zit ook veel meer materiaal in , ook complexe filters kun je beter niet hebben  :no: gewoon een 2 weg  of goed ontworpen 3 weg systeem , hoe maar overlap frequentie,s hoe moeilijker het wordt met name bij de betaalbare speakers gaat het met 3 weg meestal niet lekker in het middengebied

i-DSI

#11
Ben ik het volledig mee eens Marantz 81 !
Beter een goede 2-weg monitor dan een 'nice try' 2 of 3 weg vloerstaander.  Ik vrees ook dat je tussen 3 en 5000 euro moet rekenen om echt goed te zitten met een vloerstaander.
Zoals beloofd, een paar foto's. Maar hou er rekening mee dat dit een voorlopige opstelling is, tot definitieve verhuis naar woonkamer.
MAIN: Marantz PM15-S1 + SA15-S1*Pioneer BDP-LX52*Dynaudio Audience 52SE*Pro-Ject Ann.Ed.*

AUX: Pioneer VSX-LX52*Pioneer DV-410V*Monitor Audio Studio2

AUX2: Denon PMA735R*Denon DVD900*Dali Concept1

Marantz 81

Mooie set  pompom ik heb in het begin echt  :-o zo zitten luisteren naar men monitoren toen ik de PM15S1 net had  :angel: wat een enorm verschil tegenover de pm7001  :yes: en das ook al een goede versterker

is het een Civic op je foto ?

contour

Buchardt S300 mk 2 SE;Marantz PM11S1;Marantz SA15S2;Chord Signature luidsprekerkabel;Verastarr silver signature interlink;Verastarr silver signature powercable;Powerlab G7powercable

QuattroNL

Leuke set! De PM15S1 die ik op het oog had werd net voor mijn ogen weggekaapt :(
Wordt je PM nu niet te warm?

Mijn mede huisgenoot van nu net 2 vind de volumeknop al aardig interessant. Gelukkig tot nu toe alleen als de set uit staat  8-)
Heb wel de spikes onder de speakers vandaan gehaald. Wil het risiko niet lopen dat ie ermee gaat schuiven op het laminaat  :no:
Maarja, wat niet is kan nog komen....
Marantz PM15S2-LE+SR5006 - Totem Arro+Dreamcatcher+Model One Signature center - Loewe Art 42" LCD - Dune Smart D1 - Squeezebox Touch+BOTW - Oppo BDP83 - Synology DS409+ - CA Diamond 2 dempingsplaat+cable clamps.
Cables: Nordost - W&M - RU Connected - JIB