PM-80

Gestart door i2Paq, augustus 14, 2011, 14:30:30

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 6 gasten bekijken dit topic.

i2Paq

Zojuist een PM-80 opgehaald, deze komt van de eerste eigenaar en met manual er nog bij.

Ziet er prima uit (2 kleine krasjes), alleen is 1 eindtrap defect en volgens deze eigenaar is hij al 2x gerepareerd.
Uit een niet rokers huis dus dat scheelt.

Ik wil eigenlijk een PM-68 of een PM-78, dus vraag ik mij af of ik hem zal (laten) repareren?

Wat vinden / denken jullie?
Het feit dat licht sneller gaat dan geluid kan mogelijk verklaren dat iemand een helder licht lijkt, totdat hij begint te praten...

JohnWx

Citaat van: i2Paq op augustus 14, 2011, 14:30:30
Zojuist een PM-80 opgehaald, deze komt van de eerste eigenaar en met manual er nog bij.

Ziet er prima uit (2 kleine krasjes), alleen is 1 eindtrap defect en volgens deze eigenaar is hij al 2x gerepareerd.
Uit een niet rokers huis dus dat scheelt.

Ik wil eigenlijk een PM-68 of een PM-78, dus vraag ik mij af of ik hem zal (laten) repareren?

Wat vinden / denken jullie?

Weet niet wat voor kosten je al heb gemaakt ?

als je hem hebt gekregen zou ik hem laten maken is denk ik een mooiere versterker als een pm68/78
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

i2Paq

Citaat van: John Wx op augustus 14, 2011, 14:35:05
Weet niet wat voor kosten je al heb gemaakt ?

als je hem hebt gekregen zou ik hem laten maken is denk ik een mooiere versterker als een pm68/78

Ik heb hem gekregen.

De enige kosten zijn 2 uurtjes heen en terug om hem op te halen, ik heb een auto van de zaak dus geen benzinekosten.
Het feit dat licht sneller gaat dan geluid kan mogelijk verklaren dat iemand een helder licht lijkt, totdat hij begint te praten...

HAL9000

Apart dat maar 1 eindtrap  defect is.  Schakelt de versterker wel in?
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

carbest

Ik heb nu een PM82 en heb hiervoor een PM68 gehad en de PM82 klinkt echt beter. Ik heb ook een PM80 als reserve versterker en ook deze klinkt beter als een PM68. Al moet ik wel eerlijk bekennen dat ik hooguit twee uurtjes met de PM80 heb gespeeld. Maar hij overtuigde wel, iets wat de PM68 minder doet.

Ik zou hem laten maken. De PM82 was ook kapot en het kostte zeker de hoofdprijs niet om hem te maken en ik kreeg echt een andere versterker terug.

Succes!
Life is what happens tot you while your bust making other plans.

i2Paq

#5
Citaat van: HAL9000 op augustus 14, 2011, 15:15:06
Apart dat maar 1 eindtrap  defect is.  Schakelt de versterker wel in?

Ik zet hem aan, rood lampje gaat branden en dan even later een tik.

Lijkt er op dat hij dus wel inschakelt.

Ik heb hem nog niet laten spelen.
Het feit dat licht sneller gaat dan geluid kan mogelijk verklaren dat iemand een helder licht lijkt, totdat hij begint te praten...

HAL9000

Is  al hoop vol,  elko's  print bindingen en een nieuwe STK ic.   HB 
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

i2Paq

Citaat van: HAL9000 op augustus 14, 2011, 17:33:51
Is  al hoop vol,  elko's  print bindingen en een nieuwe STK ic.   HB

Bedankt voor je PM, zie mijn PM  :wink:
Het feit dat licht sneller gaat dan geluid kan mogelijk verklaren dat iemand een helder licht lijkt, totdat hij begint te praten...

JohnWx

Citaat van: HAL9000 op augustus 14, 2011, 17:33:51
Is  al hoop vol,  elko's  print bindingen en een nieuwe STK ic.   HB

altijd lekker als een kenner dat zegt go for it i2paq en hal
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

i2Paq

Citaat van: John Wx op augustus 14, 2011, 20:05:42
Citaat van: HAL9000 op augustus 14, 2011, 17:33:51
Is  al hoop vol,  elko's  print bindingen en een nieuwe STK ic.   HB

altijd lekker als een kenner dat zegt go for it i2paq en hal

Yep, denk dat ik hem maar even bij HAL moet neerzetten  :-)
Het feit dat licht sneller gaat dan geluid kan mogelijk verklaren dat iemand een helder licht lijkt, totdat hij begint te praten...

SMarcel

Ik heb vandaag mijn SM-80 opgehaald van Marantz dokter HAL9000 en ben zeer tevreden. Zeker de moeite en investering waard om dit te doen.

Succes met de reparatie.

Groeten,

Marcel