Set van Audiotic

Gestart door Audiotic, augustus 07, 2011, 20:56:59

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 9 gasten bekijken dit topic.

Audiotic

Nou, tijd voor een "shoot-out" een keer dus: zelfde speakers op HT en Stereoset, en dan maar schakelen.... :-)
Ik vraag me af of in een echte blindtest het verschil er is. Maar wie weet!
Auralic Aries + Marantz NA-11S1 PCM/DSD streamer - Marantz UD9004 - Primare Pre32 - CI Audio D-200 MkII - Nubert NuVero 60 + R.E.L. R-528SE - Sennheiser HD800 & Schiit Lyr 2 HPA - Siltech & ProLine custom made Silver & Gold. En veel SD en HD muziek

JohnWx

Citaat van: Audiotic op september 09, 2011, 21:23:00
Nou, tijd voor een "shoot-out" een keer dus: zelfde speakers op HT en Stereoset, en dan maar schakelen.... :-)
Ik vraag me af of in een echte blindtest het verschil er is. Maar wie weet!

wil jij het horen prima wil je het niet horen ook goed wil je geen ander versterker prima wil je er wel 1 ook goed  8-)
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

Audiotic

Auralic Aries + Marantz NA-11S1 PCM/DSD streamer - Marantz UD9004 - Primare Pre32 - CI Audio D-200 MkII - Nubert NuVero 60 + R.E.L. R-528SE - Sennheiser HD800 & Schiit Lyr 2 HPA - Siltech & ProLine custom made Silver & Gold. En veel SD en HD muziek

WimPeu

Citaat van: Audiotic op september 09, 2011, 21:23:00
Nou, tijd voor een "shoot-out" een keer dus: zelfde speakers op HT en Stereoset, en dan maar schakelen.... :-)
Ik vraag me af of in een echte blindtest het verschil er is. Maar wie weet!

Je hoeft mij niet te overtuigen. Ik weet hoe goed een surround versterker in stereo kan klinken. Luister er zelf elke dag naar en naar alle tevredenheid. Toch heeft een dedicated stereo set wat...ongrijpbaars.

Hoe zie je dat trouwens voor je. 1 set speakers tegelijk op 2 versterkers om zo snel te kunnen schakelen. :-o
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Audiotic

Mooiste zou zijn 2 keer dezelf speakers. Maar of dat te regelen is? En anders moet het maar zo: ompluggen...
Auralic Aries + Marantz NA-11S1 PCM/DSD streamer - Marantz UD9004 - Primare Pre32 - CI Audio D-200 MkII - Nubert NuVero 60 + R.E.L. R-528SE - Sennheiser HD800 & Schiit Lyr 2 HPA - Siltech & ProLine custom made Silver & Gold. En veel SD en HD muziek

JohnWx

Citaat van: Audiotic op september 09, 2011, 22:56:41
Mooiste zou zijn 2 keer dezelf speakers. Maar of dat te regelen is? En anders moet het maar zo: ompluggen...

zo kan je niet testen dat is niet wetenschappelijk verantwoord daar moet dan een :kastje: tussen
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

Audiotic

Eindelijk ook de kabelbomen maar eens gefotografeerd, NA de upgrade naar Siltech "throughout".

http://marantzforum.nl/forum/index.php?topic=5330.68

Tja...
Auralic Aries + Marantz NA-11S1 PCM/DSD streamer - Marantz UD9004 - Primare Pre32 - CI Audio D-200 MkII - Nubert NuVero 60 + R.E.L. R-528SE - Sennheiser HD800 & Schiit Lyr 2 HPA - Siltech & ProLine custom made Silver & Gold. En veel SD en HD muziek

rmu

beste audiotic  HLP HLP

Ik heb gezien dat je dezelfde voor / eindversterker combi hebt
Ik maak gebruik van een ud8004 ipv de 9004 die bij jou draait
Tja verschil moet er zijn maar de 8004 is ook wel super!!

Nu is mijn vraag dat ik na wat vechten met de beeld instellingen de ud analoog wil aansluiten.
Dat is nu gebeurd maar ik krijg het qua analoog geluid niet aan de gang en heb aan foto's gezien dat jij het ook analoog hebt aangesloten dus moet het kunnen (hoop ik dan toch).

Ud speler via av/mm aangesloten op 5.1 speakerset.
Vreemd om te zien dat in mijn handleiding staat dat igv een 5.1 set de verbinding gelegd moet worden via de sbr/sbl aansluitingen. In de duitse en engelse handleiding staat dit echt anders.
Beide mogelijkheden geprobeerd overigens maar heeft geen effect

Verder dan naar de audio instellingen menu .
Daar staat dat onder de hdmi instellingen de audio instelling op gedempt moet staan wat is gebeurt.

Dan door de lsp instellingen en daar de sbr/sbl op geen zetten.

Tot dus ver denk ik goed te gaan.

--
Nu denk ik dat ik in de av 8003 ook wat moet wijzigen moet en heb daar de onder de 'input set up' de 7.1 proberen in te stellen.

Nu vermoed ik iets over het hoofd te zien hier want het blijft stil wanneer het geluid niet via hdmi naar de av gaat.

- kan je op weg helpen aub?
Ik heb maar 1 hdmi ingang beschikbaar op mijn tv en vraag me nu af hoe de av zodanig ingesteld kan worden dat ie het beeld via de hdmi pakt en het geluid via de analoge uitgang van de ud.

Alvast bedankt voor de moeite

dolf

av8003 /mm8003
ud8004
Luidsprekers Focal ;
front 836v
center cc800c
achter 2 x 806v
subwoofer Rel B3

Plasma Panasonic type th-50py700f
Sat tuner Homecast hs9000 cipvr

Audiotic

Dag Dolf, ik denk dat we t beste even kunnen bellen, dit kan ik niet kort uitleggen. Mail maar even op audiotic op gmail punt com.


(En nu bedenk ik opeens tot mijn schrik en grote schande dat ik iemand anders nog een telefoontje beloofd heb!! Ik heb nu echt het schaamrood op mijn kaken! Sorry, ik zal in de kerstvacantie bellen, echt)
Auralic Aries + Marantz NA-11S1 PCM/DSD streamer - Marantz UD9004 - Primare Pre32 - CI Audio D-200 MkII - Nubert NuVero 60 + R.E.L. R-528SE - Sennheiser HD800 & Schiit Lyr 2 HPA - Siltech & ProLine custom made Silver & Gold. En veel SD en HD muziek

rmu

goedemorgen audiotic

ik heb je net een mailtje gestuurd

thanx
av8003 /mm8003
ud8004
Luidsprekers Focal ;
front 836v
center cc800c
achter 2 x 806v
subwoofer Rel B3

Plasma Panasonic type th-50py700f
Sat tuner Homecast hs9000 cipvr

Audiotic

Tijd voor een update!
Na alle kabels vervangen te hebben (bijna alles nu de mooi analytische Siltech MXT New York en voor de speakers Paris (dubbel), was het tijd voor de volgende stap in streaming. De Transporter* is vervangen door een prachtige Linn Akurate DS/1 (Nov. 2010 type, nieuwste dus).

Tjonge, wat een stap voorwaarts, meer nog dan ik had verwacht! De muziek komt nog losser van de speakers, en heeft meer "body".

Maar - voor nu even weer genoeg, geld is op :-)


*: staat in de verkoop, zie draadje aldaar en op Marktplaats
Auralic Aries + Marantz NA-11S1 PCM/DSD streamer - Marantz UD9004 - Primare Pre32 - CI Audio D-200 MkII - Nubert NuVero 60 + R.E.L. R-528SE - Sennheiser HD800 & Schiit Lyr 2 HPA - Siltech & ProLine custom made Silver & Gold. En veel SD en HD muziek

JohnWx

Mooie Linn


Gaat het goed je logitech op MP
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

Audiotic

Citaat van: John Wx op mei 13, 2012, 15:20:54
Mooie Linn


Gaat het goed je logitech op MP

Ben er ook erg blij mee!

De biedingen op MP lopen nog geen storm, maar er komt schot in :-). Heb ook geen haast... Wil er gewoon voldoende voor krijgen.
Auralic Aries + Marantz NA-11S1 PCM/DSD streamer - Marantz UD9004 - Primare Pre32 - CI Audio D-200 MkII - Nubert NuVero 60 + R.E.L. R-528SE - Sennheiser HD800 & Schiit Lyr 2 HPA - Siltech & ProLine custom made Silver & Gold. En veel SD en HD muziek

Audiotic

#73
2e update in korte tijd... Na de Linn streamer werd de volgende "zwakke" schakel hoorbaar... En dus zijn er voor de front kanalen nu 2 mooie mono-blokjes gekomen. CI Audio D-200's. Volledig klasse D ben dus wel benieuwd naar de meningen.

:-)

Gekocht bij De Groef, Groningen. Aldaar van de week beluisterd en gelijk meegenomen.

Kleine maar fijne monoblokjes (nog geen 16 cm breed!) en ze zijn meedogenloos, genadeloos! Het verschil tussen CD en HighRes wordt verder uitvergroot, en slecht gemasterde CD's vallen enorm door de mand. Ze zijn "plat" 2-dimensionaal in plaats van dat ze ruimte ademen. Maar goed gemaakt zijn extra fraai - Suzanne Vega's Tom's Diner bijvoorbeeld heeft een enorme diepte die ik nog nooit gehoord had. En van Dead Can Dance krijg ik de rillingen, om meer dan 1 reden.

Al met al: Een fantastische investering, vacantiegeld raakt zo wel snel op :-)
Heb er € 995,- voor betaald, dat is 1/3e ongeveer van de nieuwprijs.
Auralic Aries + Marantz NA-11S1 PCM/DSD streamer - Marantz UD9004 - Primare Pre32 - CI Audio D-200 MkII - Nubert NuVero 60 + R.E.L. R-528SE - Sennheiser HD800 & Schiit Lyr 2 HPA - Siltech & ProLine custom made Silver & Gold. En veel SD en HD muziek

Audiotic

Citaat van: John Wx op mei 13, 2012, 15:20:54
Mooie Linn


Gaat het goed je logitech op MP

Overigens, was verkocht.
Auralic Aries + Marantz NA-11S1 PCM/DSD streamer - Marantz UD9004 - Primare Pre32 - CI Audio D-200 MkII - Nubert NuVero 60 + R.E.L. R-528SE - Sennheiser HD800 & Schiit Lyr 2 HPA - Siltech & ProLine custom made Silver & Gold. En veel SD en HD muziek