Set van Audiotic

Gestart door Audiotic, augustus 07, 2011, 20:56:59

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

JohnWx

heb ooit nog is een sample gehad van de Logitech toen was de naam nog Slim Devices was een stoer ding vooral als je hem op vu meters zet
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Whisper.nl

Hi Audiotic,

Welkom en veel plezier.

Foto verkleinen ? dat kun je redelijk eenvoudig doen in paint.
kopie plakken in paint en dan verkleinen (linksboven zit deze optie)

b.v.
ctrl a = alles selecteren.
crtrl c = alles copieren
ctrl v = alles plakken.
Hierna foto verkleinen en opslaan als jpg.

groet Whisper. byebye
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

jowa

Mocht je onder Windows7 draaien, dan kan je het volgende tooltje installeren voor het resizen van foto's: ImageResizer

Anders even googlen naar de juiste benodigde versie. Ik gebruik deze al jaren en bevalt prima.





still life



nice audioot..  :-D

& welcome..
The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

Audiotic

#19
Citaat van: still life op augustus 08, 2011, 14:25:45


nice audioot..  :-D

& welcome..
:-) :-)
Of: audio - tic ....

OVERIGENS: stond hier nou net een kaartje van mijn wijk????
Auralic Aries + Marantz NA-11S1 PCM/DSD streamer - Marantz UD9004 - Primare Pre32 - CI Audio D-200 MkII - Nubert NuVero 60 + R.E.L. R-528SE - Sennheiser HD800 & Schiit Lyr 2 HPA - Siltech & ProLine custom made Silver & Gold. En veel SD en HD muziek

Audiotic

Eerste plaatje hele set:
Auralic Aries + Marantz NA-11S1 PCM/DSD streamer - Marantz UD9004 - Primare Pre32 - CI Audio D-200 MkII - Nubert NuVero 60 + R.E.L. R-528SE - Sennheiser HD800 & Schiit Lyr 2 HPA - Siltech & ProLine custom made Silver & Gold. En veel SD en HD muziek

WimPeu

Heb het al gezegd maar jij hebt een prachtige set. UD-9004 toe maar... notworthy  Speakers ken ik niet en zou niet mijn keuze zijn puur op looks. Kunnen het dak er desondanks wel af knappen.  :-D
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Niber

Citaat van: Audiotic op augustus 08, 2011, 19:34:26
Citaat van: still life op augustus 08, 2011, 14:25:45


nice audioot..  :-D

& welcome..
:-) :-)
Of: audio - tic ....

OVERIGENS: stond hier nou net een kaartje van mijn wijk????

Jepz stond kaartje inderdaad, ik vroeg me al af waarom...

Je woont in een leuke stad. ;)

Welkom hier, dikke set hoor!!
Linn Akurate DSM/3 + Akurate 2200 - Marantz CD5003 - Linn Sondek LP12 - Harbeth M30.2

Audiotic

Citaat van: WimPeu op augustus 08, 2011, 22:50:35
Heb het al gezegd maar jij hebt een prachtige set. UD-9004 toe maar... notworthy  Speakers ken ik niet en zou niet mijn keuze zijn puur op looks. Kunnen het dak er desondanks wel af knappen.  :-D

Dank je! Ik ben er zelf ook enorm content mee.
Ik heb nu meer foto's geplaatst - het verkleinen is gelukt (dank).

Ja, die UD9004, dat is toch wel de parel. Zometeen meer... hello
Auralic Aries + Marantz NA-11S1 PCM/DSD streamer - Marantz UD9004 - Primare Pre32 - CI Audio D-200 MkII - Nubert NuVero 60 + R.E.L. R-528SE - Sennheiser HD800 & Schiit Lyr 2 HPA - Siltech & ProLine custom made Silver & Gold. En veel SD en HD muziek

Audiotic

#24
Eerlijkheid gebied me dat mijn set voor een groot deel niet nieuw is, maar 2e hands. Nu ja, anders had ik het ook nooit kunnen betalen!! :cry:
Ik heb ruim anderhalf jaar gedaan om alles bijeen te sprokkelen, heel veel gezocht op Hifi.nl (tweedehands pagina) en marktplaats.nl - gewoon elke dag kijken, want er zijn zelfs in dit prijssegment veel kapers op de kust. En - altijd zelf langs gaan!

* De UD9004 heb ik voor onder de helft overgenomen van iemand die ging upgraden (kan dat? ja, als je SACD en DVD separaat gaat doen). Op deze manier was hij goedkoper dan de UD8004  :wink:

* De AV8003 / MM8003 voor ook minder dan de helft in het diepe zuiden gehaald, ook iemand die een stap omhoog deed (naar NAD). Zit nog ruime garantie op.
Ik had hiervoor een Harman Kardon AVR8500, een beest, met een PM2200 (ook HK) als extra voor de surround backs. Beide op dezelfde manier ook 2e hands. Die 8500 had ik opgehaald in Antwerpen, ca. 1/3e van de prijs, daar kon ik wel even voor heen en weer.

Zo je set verzamelen is overigens een spannende aangelegenheid, kan ik je aanraden. Er zijn altijd mensen die ruim op je voorlopen en hoger willen. Een volger zijn kan dan niet veel kwaad :yes:

De Transporter is nieuw en de oudste in mijn set. Was introductie-aanbieding bij WiFi-Sound Arnhem destijds (overigens  - aan te raden shop). Is mijn meest gebruikte bron, verreweg!

Let ook op het serverpark - bevat alle muziek en films (die gaan via de AppleTV)  :kwijl:
Auralic Aries + Marantz NA-11S1 PCM/DSD streamer - Marantz UD9004 - Primare Pre32 - CI Audio D-200 MkII - Nubert NuVero 60 + R.E.L. R-528SE - Sennheiser HD800 & Schiit Lyr 2 HPA - Siltech & ProLine custom made Silver & Gold. En veel SD en HD muziek

Audiotic

#25
Citaat van: WimPeu op augustus 08, 2011, 22:50:35
... Speakers ken ik niet en zou niet mijn keuze zijn puur op looks. Kunnen het dak er desondanks wel af knappen.  :-D

In Duitsland raak je besmet, ik had de grote broer al eens gehoord (de NuVero 10, er is ook nog een 11), en was enorm onder de indruk, al helemaal voor die prijs!! De NuVero is Nubert's topsegment. Maar wel betaalbaar.

Nu, de WAF factor (http://en.wikipedia.org/wiki/Wife_acceptance_factor - lezen!! komt je het bekend voor?) zorgde ervoor dat een NuVero 10 of 11 niet kon - ik had zelfs een beperking aan de diepte van mijn set - 45 cm...

De 2e beste optie is dan gaan voor monitors + een zeer goede Sub. Mijn oude vertrouwde R.E.L. Strata III (nu in de verkoop...) was goed, maar het kon beter. Hobo in Kampen liet me de R-528 horen, en ik was verkocht. En omdat je R.E.L.'s over de speakerterminals aansluit is de versmelting in het geluid zeer goed. Andere eigenaren weten dit.

Nu, ik had me een budget gesteld nadat ik mijn oude set had verkocht en 3 jaar had gespaard, en ca. 50% mocht op aan de geluidsgevers, en 50% aan de electronica. Omdat de speakers al min-of-meer vaststonden (zie boven) wist ik dat ik een hele krachtige eindtrap moest hebben. 100W/kanaal was het absolute minimum, en dat bij 4 ohm. Dus stabiel moest het worden. Ook moest het bij voorkeur 1 kast worden (waf waf...), eventueel 2 even grote was ook een optie. Nu, dan wordt in het kwaliteitssegment zelfs de spoeling redelijk dun.

Omdat ik zeer goede stereo (75% van de tijd) wilde combineren meer zeer goede 7.1 surround (SACD, DVD-A en DVD/BluRay, 25% van de tijd) en de WAF factor me belette voor grote fronts te gaan ben ik gaan zoeken naar wat binnen budget maximaal haalbaar was. In het totale prijsplaatje van de UD + AV + MM van boven (de tweedehands prijzen, niet nieuwe welteverstaan) was de set Nubert's plus R.E.L. R-528 voor mij onverslaanbaar.

Nubert is erg "preisgünstig", omdat ze alleen direct sales/marketing doen. Je kan de speakers nergens bij een shop zien of horen. Je moet bij iemand kijken, of erop vertrouwen. Je krijgt ze een maand op proef en ze doen nergens moeilijk over.

Nu, afgaande op wat ik van de 10 had gehoord en recenties in de (duitse...) "vakbladen" als Stereoplay, Audio en Stereo, een set van twee 4's en vijf 7's besteld - de hele serie heeft dezelfde tweeters etc, en dezelfde basis opbouw.

Een dag of vijf na de internetorder kwam een postwagen voor met 100 kg spullen, 6 enorme dozen. Vrouw tegen het plafond - wat is dit??  :angel:

Alles bekabeld, opgehangen, reflexpoort van de 4 extra gedempt met een blokje schuim, sub inregelen, et voilà - music maestro. Ik was, en ben nog steeds, enorm onder de indruk van de kwaliteit.

Als je wilt lezen wat anderen over de NuVero's zeggen:
http://www.6moons.com/audioreviews/nubert/nubert.html (engels)
http://www.stereo.de/index.php?id=532 (duits)
Auralic Aries + Marantz NA-11S1 PCM/DSD streamer - Marantz UD9004 - Primare Pre32 - CI Audio D-200 MkII - Nubert NuVero 60 + R.E.L. R-528SE - Sennheiser HD800 & Schiit Lyr 2 HPA - Siltech & ProLine custom made Silver & Gold. En veel SD en HD muziek

Audiotic

#26
Oh ja - one more thing: bekabeling. Alle (!!) interlinks tweedehands, meeste is Siltech. MXT, NewYork voor de hoofdkanalen, Paris voor de rest. Hun helderheid gaat prima samen met de warmte van de Marantz set.
Speakers gewoon goede litze 4mm2 van de rol (je hebt 60 m nodig voor mijn set  :-P), voor front + center dubbel uitgelegd (maar bruggen laten zitten, dus geen biwire per sé, maar gewoon diameter verdubbeling)
Omdat moderne sets ook een netwerkconnectie nodig hebben, zit er een hub in de set. Ik heb alles bedraad, geen draadloze verbinding naar de hifi/video. Die hub is evenwel galvanisch ontkoppeld van het hoofdnetwerk. Ik weet niet zeker of het uitmaakt (denk het wel, maar ja, wanneer is iets objectief?), maar liever safe than sorry.
Auralic Aries + Marantz NA-11S1 PCM/DSD streamer - Marantz UD9004 - Primare Pre32 - CI Audio D-200 MkII - Nubert NuVero 60 + R.E.L. R-528SE - Sennheiser HD800 & Schiit Lyr 2 HPA - Siltech & ProLine custom made Silver & Gold. En veel SD en HD muziek

Audiotic

Citaat van: John Wx op augustus 07, 2011, 22:10:10
...

jij bent ook een luisteraar met een korte afstand tussen de speakers en recht vooruit  :wink:


Kleine Rel heb je  :angel:

Klein he? Moet je het tel nr van mijn vrouw? Wordt een leuke discussie...  8-)

Die korte afstand is na wat heen en weer schuiven, en in de kamer passen, opzettelijk zo gekozen. Vanuit mijn luisterpositie, 3 m van de set, en bij dit type speakers (met een breed stereo-beeld) prima zo. Verder uit elkaar zetten wordt het niet mooier van, en komt ook de rechter te dicht op het raam. Maar - als ik het voor het uitzoeken had, had ik een huis met een 8 x 10 m AV-kamer, met 6 grote staanders van speakers (bijv. de NuVero 11) en de NuVero 7 als center, een 50+ inch scherm, etc etc. Maar ja - dream on...  :zzz:
Auralic Aries + Marantz NA-11S1 PCM/DSD streamer - Marantz UD9004 - Primare Pre32 - CI Audio D-200 MkII - Nubert NuVero 60 + R.E.L. R-528SE - Sennheiser HD800 & Schiit Lyr 2 HPA - Siltech & ProLine custom made Silver & Gold. En veel SD en HD muziek

Cornelis1921

 :yes: Leuk en interessant verhaal audiotic. En je set is trouwens ook dik in orde ondanks WAF-invloed. Goochel zelf met (goedkope) LSkabel. Budget is klein doch omgekeerd evenredig aan het genoegen. P.S. geen WAF.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

JohnWx

Citaat van: Cornelis1921 op augustus 09, 2011, 09:55:18
:yes: Leuk en interessant verhaal audiotic. En je set is trouwens ook dik in orde ondanks WAF-invloed. Goochel zelf met (goedkope) LSkabel. Budget is klein doch omgekeerd evenredig aan het genoegen. P.S. geen WAF.

Je kan ook met de FAF te maken krijgen Cor


Forum AF
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.