na inschakelen versterker sr1041 alleen zacht geluid, wat ik ook doe

Gestart door voegspijkertje, augustus 07, 2011, 17:21:38

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

voegspijkertje

Hallo, na het inschakelen van mijn versterker hoor ik alleen wanneer ik de volumeknop helemaal open draai heel zacht de cd speler spelen. ik heb het op andere componenten geprobeerd maar ook weer het zelfde verhaal. heeft iemand enig idee wat dit kan zijn? groetjes.

HAL9000

1041  is  met meerdere  relais 1 relai  schakelt  de  voeding aan de andere het signaal tussen de  versterkers  en naar de speakers.  1 wil er niet inschakelen. Er zal een te  hoge DC  gemeten zin of  de sturing van het relai is defect.

Staat muting misschien aan? (attenuator)
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

voegspijkertje

dank voor je reactie. ik heb niet zo veel verstand van de techniek in een versterker. u had het over mute. zit die op deze versterker? ik zie t nergens staan. en als dat geen stuk is wat u noemde, heeft dat nog zin om hem te laten reparen of is dat een kostbare zaak? ik heb er helemaal geen verstand van. de versterker is heel weinig gebruikt en ziet er nog heel mooi en goed uit. maar hij is wel al wat jaartjes oud, ik heb hem zo al zeker 5 jaar afgesloten weg gezet gehad. het vreemde is ik heb dit euvel al n keer meer gehad en toen heb ik net zo lang alles aan en afgesloten tot hij t ineens deed, en hij bleef t toen goed doen tot dat mijn vrouw het setje verplaatste en afsloot. en nu krijg ik dus alleen nog maar een zacht geluid als ik de volume knop helemaal open draai.

still life

MUTE MODE
The muting function allows the user to mute the amplifier.
This can be accomplished as shown in the Typical Application
Circuit. The resistor RM is chosen with reference to the
negative supply voltage and is used in conjunction with a
switch. The switch, when opened or switched to GND, cuts
off the current flow from the MUTE pins to −VEE, thus placing
the amp into mute mode.
The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

voegspijkertje

bedankt voor je reactie, maar ik ken helaas geen engels. is er misch iemand die het voor mij zou kunnen en willen vertalen zo dat ik het begrijp?

Alvast bedankt allen,

groetjes marco

Audiotic

Waar heb je 'm gekocht? Of- waar koop je meestal je hifi? Gewoon terug gaan. Als ik bovenstaande begrijp is in je versterker een relais niet goed. Ik denk dat je dat niet per se zelf wilt doen, tenzij je handig bent met dat soort zaken.
Auralic Aries + Marantz NA-11S1 PCM/DSD streamer - Marantz UD9004 - Primare Pre32 - CI Audio D-200 MkII - Nubert NuVero 60 + R.E.L. R-528SE - Sennheiser HD800 & Schiit Lyr 2 HPA - Siltech & ProLine custom made Silver & Gold. En veel SD en HD muziek

Whisper.nl

Ik heb wel eens de fout gemaakt om de interlink niet vast genoeg aan te drukken aan de versterkerzijde.

Hierdoor kwam er ook een heel zacht geluid uit de boxen.

Haal de interlink eens los en maak 'm eens stevig vast.

En nu??

Groet Whisper
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

JohnWx

Citaat van: Audiotic op augustus 08, 2011, 19:44:43
Waar heb je 'm gekocht? Of- waar koop je meestal je hifi? Gewoon terug gaan. Als ik bovenstaande begrijp is in je versterker een relais niet goed. Ik denk dat je dat niet per se zelf wilt doen, tenzij je handig bent met dat soort zaken.

sr 1041 komt van voor 2000
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

JohnWx

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

JohnWx

denk dat de reparatie meer is als de waarde van de reciever als je naar een winkel gaat  :cry:
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

ties.

Misschien niet de goede secr.?
Misschien speel je op tuner stand terwijl hier niets aan gekoppeld staat.
Heb ik vroeger bij een onkyo gehad.
Dan moet je de source op cd zetten(als je daar speelt)

JohnWx

Citaat van: ties. op augustus 08, 2011, 20:43:35
Misschien niet de goede secr.?
Misschien speel je op tuner stand terwijl hier niets aan gekoppeld staat.
Heb ik vroeger bij een onkyo gehad.
Dan moet je de source op cd zetten(als je daar speelt)

yep kan ook wel even de volume terug zetten anders  byebye
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

sattie

Heb je alleen de SR1041 ? Of zit er nog iets anders opgesloten ?
Achter op zitten 2 switches eentje waarbij System staat.
Deze moet op intern staan.
En dan nog eentje waarbij Processor OFF/ON staat.
Deze moet op OFF staan.
Beide switches verzetten als de netsterker uit het stopcontact is, dan switches verzetten en dan de netstekker er weer in doen.

Laat even weten of het dat was.

JohnWx

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

voegspijkertje

Beste mensen, allen bedankt voor u reacties.

ik heb naast de betreffende versterker er de cc speler van marantz op aangesloten staan, dat is de cd1020.

er was 1 iemand op t forum die opmerkte dat de reparatie waarschijnlijk kostbaarder zou zijn als de waarde van het aparaat.

Zijn reparaties dan zo kostbaar aan dit soort aparatuur? en hij is wel al wat jaren oud maar hij is minimaal 5 jaar niet aangesloten geweest en ik heb er echt nog nooit iets aan gehad. kan ieman me vertellen aan wat voor bedrag ik moet denken mocht hij kapot zijn, of heeft niemand n idee wat t kan zijn?
Ik had hier in den bosch een monteur gebeld en die zei dat er niks kapot kan zijn, maar dat ik gewoon iets verkeerd aangesloten heb of dat er iets niet goed staat. ik snap dit niet, ik heb de out van de cd op de in van de versterker, en de boxen zitte ook gooed op de plus en op de min. wat kan er verder verkeerd zitten?
ik hoop echt dat iemand me wil en kan helpen. groetjes Marco