Speakerkeuze

Gestart door KayaRahnee, augustus 06, 2011, 22:29:15

Vorige topic - Volgende topic

Whisper.nl

Citaat van: KayaRahnee op september 15, 2012, 20:43:08
De bas straalt dus direct af op deze houten voet, en toch zou een harde ondergrond zoals hardsteen, marmer enz... invloed hebben op de bas weergave, ?

In je vraag staat tevens het antwoord.

Groet Whisper
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

Marvin

Dat antwoord zie ik niet hoor.

--Verstuurd zonder netwerk--

Whisper.nl

Citaat van: marvin op september 16, 2012, 11:14:08
Dat antwoord zie ik niet hoor.

lees de zin dan nog eens goed door.  hello

Groet Whisper  byebye

KayaRahnee

Citaat van: Whisper.nl op september 16, 2012, 11:18:18
lees de zin dan nog eens goed door.  hello
Groet Whisper  byebye
Citaat van: Whisper.nl op september 16, 2012, 11:11:46
In je vraag staat tevens het antwoord.
Groet Whisper

Je bedoelt dat het woord "straalt" het antwoord is.......
Amps: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

Marvin

Ok, waarom zou een harde ondergrond de weergave verbeteren wanneer de afgestraalde energie al door de voet word gereflecteerd..

Je mist een stukje in je quote.

KayaRahnee

Citaat van: marvin op september 16, 2012, 12:06:00
Ok, waarom zou een harde ondergrond de weergave verbeteren wanneer de afgestraalde energie al door de voet word gereflecteerd..
Je mist een stukje in je quote.

Juiste interpretatie van mijn vraagstelling.
Amps: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /

Marvin

Ja ja, ik ben alweer vanaf half5 wakker...
Scherp als een mes.... :-D

Daarbij geef ik liever gewoon antwoord ipv een beetje cryptisch te gaan doen.

KayaRahnee

Citaat van: marvin op september 16, 2012, 12:10:54
Ja ja, ik ben alweer vanaf half5 wakker...
Scherp als een mes.... :-D
Daarbij geef ik liever gewoon antwoord ipv een beetje cryptisch te gaan doen.

En gelijk heb je, volledig mee eens.

Marvin

Betekend overigens niet dat ik het antwoord precies weet hoor. :-D

Maar ik kan me voorstellen dat die voet niet alles reflecteert en dat een harde vloer die beweging langer/af maakt.
Geluid is omnidirect, met een harde ondergrond zal het achtje van het geluid minder gehinderd worden zich te ontplooien.

Whisper.nl

Citaat van: marvin op september 16, 2012, 12:25:10

Maar ik kan me voorstellen dat die voet niet alles reflecteert en dat een harde vloer die beweging langer/af maakt. Geluid is omnidirect, met een harde ondergrond zal het achtje van het geluid minder gehinderd worden zich te ontplooien.

ik sluit me hier bij aan.

En er zullen een aantal mensen onder ons zijn die het rekenkundig zouden kunnen onderbouwen (ik niet)

Groet Whisper

Marvin

Denk dat een voet van 2m bij 2m er niet zo sexy uitzag op de tekentafel, ook zal het vervoer een beetje onhandig gaan worden. :-D

KayaRahnee

Citaat van: marvin op september 16, 2012, 12:25:10
Maar ik kan me voorstellen dat die voet niet alles reflecteert en dat een harde vloer die beweging langer/af maakt.
Geluid is omnidirect, met een harde ondergrond zal het achtje van het geluid minder gehinderd worden zich te ontplooien.

Maar dit gaat dan toch alleen maar op indien, ofwel de volledige vloer van hardsteen e.d. is, ofwel wanneer de hardsteen onder de speaker omvangrijk groter is dan de houten voet van deze?

Whisper.nl

Laat ik mijn antwoord anders inkleden.

B.v. De bas reflexpoort zit aan de onder-achterzijde.

Het is je bekend dat je andere geluid krijgt indien je de de speaker verderaf of dichterbij de achterwand zet.

Naar mijn idee zal de speaker, indien je 'm hoger zet, een ander klank/kleur krijgen.

Groet Whisper

KayaRahnee

Citaat van: Whisper.nl op september 16, 2012, 20:58:07
Laat ik mijn antwoord anders inkleden.
B.v. De bas reflexpoort zit aan de onder-achterzijde.
Het is je bekend dat je andere geluid krijgt indien je de de speaker verderaf of dichterbij de achterwand zet.
Naar mijn idee zal de speaker, indien je 'm hoger zet, een ander klank/kleur krijgen.
Groet Whisper

Dus jou denkwijze is dat de speaker hoger plaatsen meer invloed heeft op de klank (basweergave) dan de eerste reflectiezone, de houten voet dus .

Whisper.nl

Citaat van: KayaRahnee op september 16, 2012, 21:08:46
Dus jou denkwijze is dat de speaker hoger plaatsen meer invloed heeft op de klank (basweergave) dan de eerste reflectiezone, de houten voet dus .

Correct omschreven.

Het wordt even zoeken naar de juiste plaats van de speaker en het geluid wat bij jouw past.
De fabrikant heeft vast een indicatie gegeven welke ruimte de speaker nodig heeft aan de achterzijde en de zijkanten.

Je kunt tevens varieren in hoogte. Uitproberen is dus de beste optie.

Groet Whisper