Speakerkeuze

Gestart door KayaRahnee, augustus 06, 2011, 22:29:15

Vorige topic - Volgende topic

Perfect_audio

Citaat van: KayaRahnee op maart 27, 2012, 23:52:51
Shortlist voor speakers........

Rekening houdend met versterker, grote van de luisterruimte en budget wil ik graag nog horen:

Totem (o.a. Hawk, Sttaf).
Tannoy (o.a. DC6T).
Living Voice Auditorium.
Zu Audio (?)
Harbeth (?)
PMC (?)
En wat nog........?

Indiana Line natuurlijk. Op een buizenversterker presteren ze boven verwachting. Op de jongstleden AZ show veel bewondering mogen scoren voor de Tesi 542ln met een 2x8W buizenbakje.
Desgewenst kun je ze ook thuis beluisteren.

ron
Mooier geluid door akoestiekcorrectie. Als je het niet gelooft, kom dan eens luisteren.

KayaRahnee

Citaat van: Perfect_audio op maart 29, 2012, 14:23:51
Indiana Line natuurlijk. Op een buizenversterker presteren ze boven verwachting. Op de jongstleden AZ show veel bewondering mogen scoren voor de Tesi 542ln met een 2x8W buizenbakje.
Desgewenst kun je ze ook thuis beluisteren.
ron

De Indiana Line speakers staan al lang op mijn lijstje om eens te beoordelen maar had er niet meer aan gedacht (dementie light), gaat deze zomer moeten gebeuren.
Amps: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

Zoldar

buizen en Triangle  hello
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

KayaRahnee

Citaat van: Zoldar op maart 29, 2012, 14:58:56
buizen en Triangle  hello

Jij bent wel erg tevreden met je keuze van zowel de Graaf en zeker van de Triangles hé.

Ik zal in de zomerperiode mijn motorritjes weer gaan linken aan  speaker luistersessies.
Groot nadeel hiervan is echter dat ik de speakers niet altijd kan beoordelen op PrimaLuna, en na mijn ervaring met de combi PrimaLuna/GamuT weet ik dat dat toch zeeeeeer belangrijke verschillen kan geven.
Het blijft op die manier moeilijk om keuzes te maken.
Amps: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /

KayaRahnee

Heb met een dealer van zowel Zu Audio als van Blumenhofer mail contact gehad, deze liet me duidelijk zijn voorkeur blijken voor de Blumenhofers (Fun 13 en Big Fun 17)  i.c.m. PrimaLuna Dialogue Two.
Bezitters van Blumenhofer speakers laat jullie horen.......

Whisper.nl

Citaat van: KayaRahnee op maart 30, 2012, 21:09:44
Heb met een dealer van zowel Zu Audio als van Blumenhofer mail contact gehad, deze liet me duidelijk zijn voorkeur blijken voor de Blumenhofers (Fun 13 en Big Fun 17)  i.c.m. PrimaLuna Dialogue Two.
Bezitters van Blumenhofer speakers laat jullie horen.......

mmm Dan zou je eens met Fritz aka Vice Admiraal moeten gaan praten.

Neem eens contact met hem op misschien kun je bij hem gaan luisteren naar zijn Blumenhofer.

Groet Whisper
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

cz79

de Fun is wel iets anders dan de Genuin die Fritz heeft, ik weet niet of je die twee kunt vergelijken met elkaar

KayaRahnee

Citaat van: cz79 op maart 30, 2012, 23:43:29
de Fun is wel iets anders dan de Genuin die Fritz heeft, ik weet niet of je die twee kunt vergelijken met elkaar
Die bedenking had ik me ook al gemaakt, maar verkoper beweerd, ik citeer:
"Zelfs de FUN 13 instapspeaker van Blumenhofer is al zeer muzikaal en heeft alle kenmerken van de topseries".

Natuurlijk zal er verschil zijn......de Genuin is dan ook van een andere prijsklasse.
Er word vooral veel aangehaald dat de Blumenhofers een enorm "live gevoel geven"........wat men daar dan ook mee mag  bedoelen.....

cz79

Dat doen ze zeker, ik heb meerdere keren de set van Fritz mogen beluisteren en het is zeker de moeite waard hem eens te vragen of je ze mag beluisteren

Whisper.nl

Citaat van: cz79 op maart 31, 2012, 08:07:26
Dat doen ze zeker, ik heb meerdere keren de set van Fritz mogen beluisteren en het is zeker de moeite waard hem eens te vragen of je ze mag beluisteren

stupid

Groet Whisper

Ps kijk ook eens uit naar de Totem Sttaf die op je wish-list staat.
Anders - als het uikomt - kom je 12 mei 2012 ook naar de M&G.
Kan je een luister ervaring opdoen van de Sttaf.

pm me maar.
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

ReVision

Zijn er mensen die op dit Wharfedale speakers gebruiken ICM een marantz versterker/receiver?

Zit te denken om mijn huidige speakers te upgraden en ik hoor veel goede verhalen over de Wharfedale en zeker icm met Marantz. Ik ga kijken of ik ergens de Diamond 10.5 kan beluisteren, gebruik zelf als versterker een PM6010 Ose KI.

Als er nog mensen zijn met ervaringen hoor ik dat graag.
Mocht iemand een andere speaker weten die goed werkt met een marantz versterker dan hoor ik dat ook graag.

Max budget is helaas slechts 500euro totaal voor 2 speakers.
Marantz PM6010 Ose KI, Marantz CD6000, Marantz ST6000, Marantz DV6200, CEC BD-7000

Perfect_audio

Citaat van: ReVision op maart 31, 2012, 13:33:14
Mocht iemand een andere speaker weten die goet werkt met een marantz versterker dan hoor ik dat ook graag.

Wat dacht je van http://www.indianaline.nl/2010/index.php/tesi-serie/tesi-540.html, 498 /paar.

ron
Mooier geluid door akoestiekcorrectie. Als je het niet gelooft, kom dan eens luisteren.

erik1950

Hier staat toch 249 stuk voor die staanders, of zie ik dat verkeerd, en als je er maar twee nodig hebt 498 euro

ReVision

Citaat van: Perfect_audio op maart 31, 2012, 13:47:49
Wat dacht je van http://www.indianaline.nl/2010/index.php/tesi-serie/tesi-540.html, 498 /paar.

ron

Bedankt voor de tip Ron, ik ken deze speakers zelf helemaal niet. Ze zien er wel erg netjes uit ze zouden zo in mijn inrichting passen. Ik ga is kijken of ik deze bij een dealer kan beluisteren samen met de Wharedales
Marantz PM6010 Ose KI, Marantz CD6000, Marantz ST6000, Marantz DV6200, CEC BD-7000

mountainbiker

Citaat van: ReVision op maart 31, 2012, 13:33:14
Zijn er mensen die op dit Wharfedale speakers gebruiken ICM een marantz versterker/receiver?

Zit te denken om mijn huidige speakers te upgraden en ik hoor veel goede verhalen over de Wharfedale en zeker icm met Marantz. Ik ga kijken of ik ergens de Diamond 10.5 kan beluisteren, gebruik zelf als versterker een PM6010 Ose KI.

Als er nog mensen zijn met ervaringen hoor ik dat graag.
Mocht iemand een andere speaker weten die goet werkt met een marantz versterker dan hoor ik dat ook graag.

Ja ik heb een set Wharfedale cr2-30 uit 2011 aangesloten op een oude Marantz pm 35.Ben niet echt enthousiast over die speakers.Ze leggen het duidelijk af vind ik tegen de Mission 762 van 20 jaar oud.Met jouw budget zou ik zeker gaan rondneuzen op marktplaats.Staan soms hele mooie spulletjes voor weinig geld.
versterker NAD D3020
Kef Q300
Denon pma1500AE