Speakerkeuze

Gestart door KayaRahnee, augustus 06, 2011, 22:29:15

Vorige topic - Volgende topic

Marantz 81

Leuk luister verslag  :-)

Succes met het maken van de keuze  pompom

Fritsie

Wil je niet aanmoedigen maar ..... Dali's!!! :evil:

Heb dezelfde combo's destijds als jou beluisterd, ook met de PM6003. Daar zijn de de Dali's dus uitgekomen. Paradigm vond ik ook erg uitgesproken alleen was ik bang dat het geheel te fel werd.
Dali's waren een mooie tussenweg tussen direct en toch gecontroleerd met een niet al te uitgesproken hoog.

B&W had ik hoge verwachtingen van maar vielen mij erg tegen. Maar dit hangt ook af van wat voor type sound je houdt... laid back of juist uitgesproken. Dali's zijn wel aan de dure kant ;)

Succes met je keuze.

KayaRahnee

Ik laat het momenteel allemaal wat "bezinken",  heb trouwens zoveel indrukken opgedaan en dat zet me aan het denken natuurlijk. Intussen stel ik me de vraag of mijn luisterruimte (5,60 x 3,70)  niet te klein zal zijn voor bvb. de Ikon 6 MKII. Hoe doet de Ikon 5 MKII het t.o.v. de 6?  De Dali's zijn inderdaad niet goedkoop en worden nauwelijks 2de hands aangeboden. Nu nog Indiana Line eventueel gaan beluisteren en Quad 22l2  (als deze tenminste nog verkrijgbaar is).
Amps: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

Marantz 81

Dat gaat prima met die Ikon 6 MKII :yes:

Heb hier de Ikon 6 SE gehad ,mijn woonkamer is iets groter maar nog grotere speaker zouden hier ook kunnen met dali dan die zijn vrij gecontroleerd en rustig in het laag en basspoort aan voorzijde  byebye

still life

Citaat van: KayaRahnee op september 09, 2011, 21:29:45
Hey Xander32,
Deze vraag had ik natuurlijk al verwacht:
De Dali's hebben mijn voorkeur, gevolgd door dynaudio en Monitor Audio maar

bij je luistersessie's: ga niet voor de opvallende (kleurende) weergevers  :no:
thuis kunnen die al eens tegenvallen..

Citeer...........alles zal ervan afhangen aan welke prijzen deze verkrijgbaar zullen zijn want laat ons eerlijk zijn, het financiele plaatje speelt (in mijn geval toch) ook mee.

als je klankmatig wil upgraden zou ik wegblijven bij de instappers (low budget segment)
kost je uiteindelijk toch geld, want eigenlijk wil je high-end on a budget

je kan beter een eind doorsparen voor je droomspeaker, danwel 3-4 speaker wissels/upgrades maken

The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

KayaRahnee

Citaat van: still life op september 11, 2011, 17:26:26
Citaat van: KayaRahnee op september 09, 2011, 21:29:45

bij je luistersessie's: ga niet voor de opvallende (kleurende) weergevers  :no:
thuis

Dat had ik al begrepen bij het beluisteren, denk dat mijn (voorlopige) voorkeur dat wel duidelijk maakt.

als je klankmatig wil upgraden zou ik wegblijven bij de instappers (low budget segment)
kost je uiteindelijk toch geld, want eigenlijk wil je high-end on a budget

je kan beter een eind doorsparen voor je droomspeaker, danwel 3-4 speaker wissels/upgrades maken

Dat is ook de bedoeling, vandaar dat ik reeds aangaf van meer tijd, aandacht en geld te besteden aan de (keuze van) speakers. Daarom ook mijn keuze voor (instapper ) Marantz PM6003.
Amps: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /

koenr

Ik lees veel de Marantz PM 6003   in combinatie hebt met de Dali Ikon 6.

Is de klank neutraal  maw zeker niet wollig  maar ook niet te scherpe hoge tonen  (zoals de Focal wel heeft).    Waarom niet de Dali Ikon 5  ipv de 6  ;  is hier een wezenlijk verschil ?

KayaRahnee

Heb de dali's IKON 6 MKII een aantal keren kunnen beluisteren en ik verwacht ze hier eerstdaags in mijn eigen woonkamer zodat ik ze hier ook kan beoordelen. Mijn indruk is dat deze speakers een rustig, gedetaileerd geluidsbeeld hebben met daarbij een lekkere, nooit storende bas. Zelf ben ik nogal kritisch t.o.v. hoge tonen en ik kan mij niet herinneren dat deze mij hebben gestoord. Wat betreft de IKON 5 is het mij opgevallen dat, in de zaken waar ik tot nog toe een luistersessie heb gedaan,  ze niet voorradig waren en de commentaar was steeds dat deze niet te vergelijken zijn met  "grotere broer". IKON 6.

Fritsie

Ben benieuwd, de Ikon 6 hebben niks voor niks een EISA award gewonnen ;)

Lokkie

Probeer es H&C Hifi in Venray. Hebben ze in ieder geval flink wat Tannoy's staan.

KayaRahnee

Citaat van: Lokkie op oktober 20, 2011, 08:26:12
Probeer es H&C Hifi in Venray. Hebben ze in ieder geval flink wat Tannoy's staan.

Bedankt voor de tip lokkie. De dealer waarmee ik een afspraak had om de Dali ikon6 MKII in mijn woonkamer te beluisteren heeft voorlopig (nadat ik had gevraagd om de speakers wat in te spelen) niks meer van zich laten horen, dus ga ik eerstdaags dat varkentje eerst eens wassen en daarna komen o.a indiana line, Quad en Tannoy aan de beurt.  Intussen heb ik een aanbod gekregen voor overname buizenamp (wat ik eigenlijk altijd al heb gewild) en dan kan de speakerzoektocht nog uitgebreid worden.......zo blijven we bezig.

Xplod

Citaat van: Lokkie op oktober 20, 2011, 08:26:12

Tannoy, klopt ... een hélé wand opgestapeld als lucifer-doosjes zelfs ...

Top winkel ... héél mooie prijzen.
Toen ik nog eens aan Marcel vroeg, "Kan je mee nog eens een paar Wharfdale speakers laten horen" ... was de klus in géén 5 min. geklaard en zat ik op een lekkere bank rustig wat nummers te beluisteren terwijl de lieve man rustig een andere klant bediende. Service top daar.
Al m'n Klipsch speakers en NA7004 komen vandaar waardoor ik meteen weer on-topic kom ....

Klipsch matched ook héél goed met Marantz and it rocks  HB

PS: ze waren een maand&half net aan het verhuizen naar een groter pand in de buurt dus best effe bellen indien je wil langs gaan.
Marantz SR5004 :: PM7004 :: CD6003 :: NA7004 :: UD5007
Klipsch RF-7 :: RC35 :: RB-15 :: RW-12D (sub)
RF-7 on SoundCare Superspikes
Vintage TT Marantz Model 6350 :: Ortofon 2M Red ::
Vintage DCC Marantz DD-82
W&M Audio LS-03 LS cable

Marantz 81

Citaat van: Xplod op oktober 23, 2011, 22:48:48

Klipsch matched ook héél goed met Marantz and it rocks  HB

Dat is zeker waar en die RF7 zijn hele mooie speakers ,shake the house  :-D

als ik nog eens een vrij staande woning zou kunnen kopen komen die RF7  aangevuld met 2 subs wel hoog in aanmerking  :yes:

Arjan70

Bezit zelf Xanadu speakers (AW-25), geweldig als je ze goed aanstuurt (lees genoeg vermogen)
Anders komen ze niet uit de verf en beoordeel je ze verkeerd.

KayaRahnee

Vandaag de Dali's IKON 6 MKII in m'n woonkamer kunnen beluisteren en ze hebben me ook hier niet teleurgesteld. Ik heb gemerkt dat de akoestiek in mijn kamer voor verbetering vatbaar is. Dit zal dan ook ten gepaste tijden aangepast moeten worden. Vanwege de baspoort waarvan er zich één aan de achterzijde van de speaker bevind, moet de nodige aandacht worden besteed aan de plaatsing. Ook vandaag heb ik weer mogen proeven van de rust en het gemak waarmee de IKON6 MKII de muziek weergeeft.
In de toekomst denk ik eraan om eventueel een buizenversterker te kopen, denk o.a. aan primaluna Prologue Two/Dialogue One. Heeft iemand ervaring met combi Dali/buizenversterkers?