functie 'P direct in' in AV-setting en biampsetting

Gestart door bltn, juli 25, 2011, 19:15:36

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

bltn

Geachte,

Momenteel ben ik naar een opstelling aan het luisteren met één PM15S1 en één PM15S2 in bi-amping. Alles is prima met CD maar met de 'P direct in' modus is er een probleem. Met enkel de 15S2 in combinatie met mijn Denon  (zonder biamping) is er geen enkel probleem en klinkt de set prachtig maar met de combinatie 15S1 + 15S2 + AV is er geen geluid.

Kan ik deze set biampen met mijn AV-receiver via 'P direct in' en een S1 of zijn hier twee S2's voor nodig?
De S1 heeft geen 'P direct in' setting.

Groeten,

Bart

minguel

Ik ben niet technisch, maar volgens mij geef je het al zelf aan. De S1 heeft geen P-direct setting. Volgens mij (handleiding S2) kan dit wel met 2 S2 versies.

Minguel
Set 1 (woonkamer):
Marantz PM11 S2 - NA8005 - Dynaudio FOCUS 220 - REL S3

Set 2 (zolder):
SR8002 - NA6005 - JBL750

WimPeu

Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

bltn

Zo een ingewikkele constructie is het niet....
Gewoon 2 PM's schakelen volgens de handleiding en doorlussen met de AV-receiver.

Groeten,

Bart

JohnWx

Citaat van: bltn op juli 26, 2011, 23:31:44
Zo een ingewikkele constructie is het niet....
Gewoon 2 PM's schakelen volgens de handleiding en doorlussen met de AV-receiver.

Groeten,

Bart

wat is de meerwaarde van 2x een pm15 ?
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

still life

ben eerder benieuwd naar de speakers  :kwijl:
waar deze constructie voor noodzakelijk is..  :angel:
The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

bltn

Misschien kan wat uitleg meer licht werpen op mijn vraag.

Momenteel heb ik een Denon AVC-versterker in 5.1-setting maar nadat we meerdere hifi-beurzen bezocht hebben, vroegen we ons af of we de frontspeakers niet konden verbeteren door een stereoversterker in te schakelen in ons systeem.
In een winkel kregen we advies om meerdere merken thuis te beluisteren. Dit heb ik dus ook gedaan met versterkers van Naim, Musical Fidelity en Marantz. Onze speakers zijn Phonars P5.
Uiteindelijk na meerdere uren luisteren en versterkers wisselen zouden we kunnen gaan of voor de Musical Fidelity M6i die de PM15S2 overtreft maar ook duurder is of we zouden twee PM15S2 kunnen inzetten in bi-ampmodus.
De 2 PM15 in biampmodus verslaan alles. Veel meer detailering, klinken ruimer,...   Echter van de geleende versterkers; één is de S1 en de andere een S2-versie kan ik de "P direct" niet testen.  Vermoedelijk zal de "P direct" ook wel werken samen met de biampmodus.  Het gaat toch om een investering en ik zou niet willen dat ik na aankoop zou moeten vaststellen dat dit niet zou lukken: biampen en "P direct" samen gebruiken.
Ik was van mening dat op dit forum er wel iemand te vinden zou zijn die mijn vermoeden zou kunnen bevestigen...  anders zal ik Marantz rechtstreeks moeten bevragen.
Als CD-speler heb ik een SA11S2.

Groeten,

Bart

JohnWx

Snap het nut niet zo maar wie ben ik om 2 x een geintergreerde tenemen voor een paar speakers

Om wat voor speakers gaat het dan wel niet ?

Zou eerder naar een Accuphase eindversterker gaan kijken persoonlijk als ik 2x een PM15 zou gaan kopen


in ieder geval veel succes
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

bltn

Dank voor de tip.
Ik ben inmiddels gaan kijken bij de sites van Accuphase en enkele invoerders.
Ziet er prima uit... is wel een prijsklasse hoger dan een PM15s2 = 1500 euro.
Accuphase E-350 is 5.600 euro, de kleinere E-250 staat niet op de site van de invoerder België/Nederland maar zou in Duitsland +/- 4100 euro kosten.

Whisper.nl

Op mp staan nog een paar leuke:

o.a. een E 305 en een E 407.

Zit je erg goed in de slappe was dan staat er een combi  VV EV

Groet Whisper
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

still life

CiteerMomenteel heb ik een Denon AVC-versterker in 5.1-setting maar nadat we meerdere hifi-beurzen bezocht hebben, vroegen we ons af of we de frontspeakers niet konden verbeteren door een stereoversterker in te schakelen in ons systeem.


als ik het zo lees, wil je een soort hybrid-systeem bouwen wat zowel HT & stereo moet kunnen

dat kan best, maar imho beter als je nu bezig bent..weerom benieuwd naar die 'moeilijke' fronts van je  :angel:
The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

JohnWx

Citaat van: still life op augustus 05, 2011, 16:53:54
CiteerMomenteel heb ik een Denon AVC-versterker in 5.1-setting maar nadat we meerdere hifi-beurzen bezocht hebben, vroegen we ons af of we de frontspeakers niet konden verbeteren door een stereoversterker in te schakelen in ons systeem.


als ik het zo lees, wil je een soort hybrid-systeem bouwen wat zowel HT & stereo moet kunnen

dat kan best, maar imho beter als je nu bezig bent..weerom benieuwd naar die 'moeilijke' fronts van je  :angel:

lezen Still  :-P


Phonars P5 


is 91 DB ik snap het probleem niet met 1 pm15 ? als het niet klinkt of wat dan ook is er ergens iets mis
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

bltn

#12
Inderdaad ik overweeg een hybrid systeem.
Blijkbaar krijg ik een beduidend betere klank als ik een stereoversterker aansluit op mijn frontspeakers ipv mijn av-receiver.
Ook is er een groot verschil tussen versterkers onderling. Tot nu toe kwam het beste "geluid" ons inzicht uit de combinatie van 2 PM15-toestellen. Voor sommigen kan dit misschien overkill lijken maar we proberen een goede stereo op te zettten met inbegrip van de AV. Eerstdaags eens gaan luisteren naar Accuphase.

JohnWx

Ik heb een MicroMega maar ik heb er zat aan thuis 2 x60 watt op mijn Piega's met 92db

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

still life

Citaat van: John Wx op augustus 05, 2011, 20:15:23
lezen Still  :-P


Phonars P5 


lees ik steeds weer overheen   redface  denk altijd in plaatjes  :schater:

so.. Phonar Veritas P5 nice, very nice..  :yes:



Belastbarkeit 170 / 240 Watt
Wirkungsgrad 91 dB (1 W/1m)
Frequenzgang 28 - 27.000 Hz
Trennfrequenz 700 / 2.200 Hz  
Nennimpedanz 6 Ohm 
Hochtöner 29 mm 
Tief-Mitteltöner 130 mm 
Bass 180 mm
Dimension: H x B x T 972 x 180 x 307mm
Gewicht 24 kg
Anzahl der Wege 2 + 

mooie X-freq's   8-)  & 6 ohm nominaal..

CiteerInderdaad ik overweeg een hybrid systeem.
Blijkbaar krijg ik een beduidend betere klank als ik een stereoversterker aansluit op mijn frontspeakers ipv mijn av-receiver.

een betere stereo-klank kan ik niet onderschrijven  :no:
maar met een eindtrap op je fronts kun je imho idd flink wat fundament toevoegen

als je bvb horizontaal het laag aanstuurt (tot 700Hz) op deze jongens, kun je daarboven je AVR inzetten
op de middentoners & higs, maw je kan dan uit de voeten met 1 enkele PM (met HT-pass)

heb je keuzes: draai je stereo met de PM? of je draait 2CH met de denon + PM als EV
                         in multichannel sowieso altijd met die laatste optie


grand total: 3 opties.. cool?  :-D

dat kunstje kan evengoed met eender welke eindtrap (niet integrated) in je constructie,
maar iets zegt me dat je aan de marantzen wil..  clown1

The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300