Mij is gevraagd om een foto blog hier te posten van de LUXMAN L550.
Ik heb de Luxman in originele staat gekregen, deze moest helemaal geserviced worden na 26jaar± trouwe dienst.
Introductie jaar was 1983 echte verkoop 1984 met de andere duo beta's van luxman. Deze serie klint erg goed.
eerste indruk van de L550 is dat het een gigant is en zwaar (18kg). Levert 2x50watt klasse A schoon, Met 30.000µF per kanaal.
erg mooi gemaakt, door de grootte lijkt het een hele klus, maar ik vind het nog wel meevallen.
helaas was phono stage defect te wijten aan slechte product van texas instrument.
voeding, deze staat continu aan mocht je versterker op pre-heating houden.
losse bindingen, vuil en versleten elko's.
eindversterker driver prints. Ik vond hier 2 bijna defecte ic's. helemaal geoxideerd van zichzelf + nog van de lijm..
Dat had wel een probleem geweest als deze niet meer werkte. Is onderdeel van terugkoppeling van de voeding.
alles nieuw, aan elko's en tin nieuwe ic'tjes.
zoals hier.
De printen ook weer schoongemaakt helder glimmend groen.
protect, pre heating, softstart.
nieuwe elko's en wat printbindingen.
De phono stage was defect geraakt door oxidatie van ene paar transistoren en ic's .
je hoorde ene harde knal, veel DC op een kanaal.
misschien zie je het groene (afgevreten pootje)
de ic in het midden is van een ander merk die is prima, maar de twee buitenste zijn verrot, letterlijk Rot.
Nieuwe ic's en transistoren.
voeding.
nieuwe elko's panasonic heeft soms wel idiote maten, maar goed zijn de beste elko's momenteel op de markt.
stabilisatie printje.
nog een klein print verstopt achter.
eindversterker unit, hier heb ik alle print bindingen door gesoldeerd, hier mag absoluut niks los gaan zitten.
oude componenten.
Een erg sjieke versterker, mooie volle klank. Veel functies voor het fijn afstellen van de tone regeling.
Goed gebouwd, alles is goed afgeschermd voor de hitte. Stabiele versterkers! voor laag rendement.
Mooi ding, mocht je hem kunnen kopen voor een redelijke prijs (calculeer revisie in) moet je het zeker doen.